zondag 26 februari 2012

Week 8 2012

Vanaf deze week wilde ik weer proberen aan de hand van mijn schema te trainen en mijn leven er op in te richten. En dat lukte zo waar want op maandag begon ik met een intervaltraining. De eerste sinds weken en ik heb er weer plezier aan beleeft. Ondanks ik pas heel laat met pauze ging kon ik het toch opbrengen om voluit te trainen.

Op dinsdag heb ik twee trainingen gedaan. Een crossduurloop van 60 minuten en waar ik pas na 50 minuten pas echt lekker ging lopen. In de avond de zwemtraining die ook al niet echt super ging. Voor mijn gevoel was ik behoorlijk moe en dat had dus zijn weerslag op de training.

Woensdag was het bij de zwemtraining al niet veel beter. Eigenlijk nog slechter want ik moest gewoon een baantje lager gaan zwemmen. Ik kon geen tempo maken en was gewoon niet in vorm. Soms heb je van die trainingen waarbij je het idee hebt dat je niet vooruit komt. Waarbij je ligt te ploeteren in plaats van met enige techniek aan het zwemmen bent. Maar besloten om op tijd naar bed te gaan en een uurtje langer te blijven liggen.

Donderdag ging het nog niet veel beter met de vermoeidheid dus heb ik de geplande looptraining maar laten schieten. Of  ik wordt ziek of er is iets anders aan de hand maar normaal is het niet.

Op vrijdag heb ik alsnog de uitgestelde looptraining ingehaald. Vooraf had ik niet zo'n zin maar uiteindelijk heb ik heel lekker getraind. Ik kon heel makkelijk in mijn hartslagzone blijven. Het gaf me een heel goed gevoel na al die vermoeidheid die ik heb ervaren de afgelopen week. Ik heb vrijdag ook de bevestiging van de organisatie van Nieuwkoop ontvangen. Ze hebben mij van de deelnemerslijst gehaald. Vreemd genoeg doe het me toch wel wat nu ik weet dat ik niet mee ga doen. Maar het is even beter zo, het haalt de druk weg. Nu kan ik rustig kijken hoe het gaat de komende tijd en ik kan altijd nog mee doen in Almere. Misschien is dat ook wel beter want Nieuwkoop afgelopen hakte er best wel in en ik heb toen zeker een week of drie nodig gehad om te herstellen.

Zaterdag was een bijzondere en toch ook weer een rare dag. In de vroege ochtend een ontspannen duurloop gedaan. Toen ik in de middag de honden ging uitlaten was het prachtig weer, eigenlijk volop voorjaar. Ik had ineens geen zin meer om te gaan zwemmen en heb zomaar de zwemtraining overgeslagen. Iets wat ik normaal nooit doe maar nu zonder enige wroeging. Heel bijzonder vind ik zelf.

Op zondag maar weer een fiestraining gedaan. Dat was wel nodig ook want ik heb heel veel ingeleverd de laatste weken. Ik heb 2 uur getraind en was na 90 minuten helemaal versleten en heb het laatste half uur op wilskracht doorgereden. Eenmaal thuis merkte ik pas hoe veel want ik had het waanzinnig koud. Geeft ook wel weer aan dat ik niet in vorm ben en past in het beeld dat ik van mezelf heb momenteel. Hopelijk gaat het de komende weken beter.
Trainingsschema week 8

Fietstraining
1e training
120' duurtraining dt1/2

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
3 x (5 x 1' op dt3) r'=30", sp=1'

2e training
60' crossduurloop

3e training
10' in- uitlopen
15 x 1' op dt 3, r=30"

4e training
10' in- en uitlopen
20' dt2
20' dt3
Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
10 x 50 meter borst , 1e start als laatste aankomt
200 meter armen
4 x 25 meter borst (starten van startblok)
4 x 25 meter school (starten van startblok)
400 meter armen
200 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.100

2e training
400 meter inzwemmen
10 x 50 meter (starten als laatste aankomt) rustig tempo
100 meter schoolslag
600 meter (100, 200, 300 meter, waarbij 200 op kmtijd is, rest op rustig tempo) r=20"
100 meter schoolslag
600 meter (100, 200, 300 meter, waarbij 300 op kmtijd is, rest op rustig tempo) r=20"
3 x 100 meter borst (starten iedere 2')
totaal gezwommen 2.600 meter

Geen opmerkingen: