zondag 19 februari 2012

Week 7 2012

Ik heb besloten om mijn trainingsschema om te gooien. Ik ga trainen op basis van het schema van 2008. De afgelopen periode heeft niet gebracht wat ik er van had verwacht. Blessures en andere problemen maken het dat ik een stapje terug moet doen ondanks dat ik nog voldoende voorbereidingstijd heb. Dus vooraf mezelf niet vastpinnen op een bepaalde tijd.  Ik wil het plezier in het trainen terug vinden.

Zoals ik mij momenteel voel, heeft mij ook doen besluiten om me terug te trekken voor Nieuwkoop. Ik wil even helemaal geen druk of verplichtingen hebben. Ik heb ze gemaild maar nog geen reactie mogen ontvangen. Wel benieuwd of ze ermee akkoord gaan.

De laatste twee weken waren steenkoud en al helemaal niet motiverend. Vanaf deze week treedt de dooi in en krijgen we weer heel veel bewolking en de daarbij behorende regen. Ik heb al zo'n vier weken niet meer een fietstraining gedaan dus het wordt tijd om de draad op te pakken. Dus als het slecht weer is dan toch maar op de taxc klimmen.

Ik moet deze week ook weer een zwemtraining verzorgen. Ik heb er nog steeds enige moeite mee omdat er enkelen tussen zitten die het moeilijk maken om de aandacht van te krijgen die je nodig hebt. Ik put uit eerdere trainingen om een training samen te stellen.

Na de zwemtraining van dinsdagavond was op donderdag de tweede training aan de beurt. Een crossduurloop door het bos. Heerlijke weersomstandigheden en trainingsmaatjes die een keertje goed luisterden, kortom een lekkere training. Ook wel weer eens lekker om te ervaren dat trainen lekker is.

Vrijdag tijdens mijn pauze een uurtje gelopen. 50 minuten op dt2 en 10 minuutjes uitlopen op dt1. En weer lekker getraind.

Zaterdagochtend een zwemtraining gedaan omdat ik woensdag zelf de zwemtraining bij TVA had verzorgd. Lekker getraind alleen na 45 minuten was de batterij helemaal leeg. De overschakeling van koolhydraten op vetverbranding gaat nog niet helemaal lekker en dan voelt het zwemmen ineens heel anders aan.

Eindelijk weer op de fiets getraind na een weekje of vier niet. Gelukkig geen lekken banden dus ook echt 90 minuten kunnen trainen.

Trainingsschema week 7

Fietstraining
1e training
90' dt2

Looptraining
1e training
60' crossduurloop

2e training
50'  dt2
10' dt1

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen (w.o. 200 meter benen)
10 x 50 meter, start iedere 1'30"
50 meter samengestelde rug
3 x 200 meter (BC, SS, BC) r=30"
10 x 25 meter, start als de laatste aankomt
200 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.200 meter

2e training
600 meter inzwemmen
10 x 50 meter, iedere 1'20" starten
200 meter schoolslag
10 x 25 meter sprint, 1e start als laatste aankomt
3 x 200 meter (armen, rc en bc) r=30"
100 meter benen
200 meter armen (heen techniekoefening, terug slag)
totaal gezwommen 2.450 meter

3e training
450 meter inzwemmen
3 x 200 meter (slepen, armen en lange slag) r=20"
3 x 50 meter benen (buik, rechter en linkerzij) r=15"
4 x 250 meter (iedere 250 sneller zwemmen) r =15"
4 x 100 meter op km tijd, r=15"
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.700 meter

Geen opmerkingen: