zondag 29 januari 2012

Week 4 2012

Weer een nieuwe week, alweer nummer 4 van dit jaar. Ik hoop dat het de komende weken nu eindelijk eens beter zal gaan. Zowel met het trainen als met mezelf. De reden waarom het trainen minder gaat en ook de progressie weg blijft komt door mezelf. Iets in mij blokkeert momenteel enige vorm van verbetering, progressie.

Ik moet deze week in ieder geval weer een zwemtraining verzorgen. Die heb ik al gemaakt en staat voor woensdag op het programma.

Het is de laatste weken echt slecht weer. Veel wind en regen maken het name voor de fiestrainingen erg lastig. Ik heb de laatste weken ook al diverse lekke banden gehad en ik geloof dat het aantal inmiddels al op 6 stuks ligt in nog geen drie maanden tijd. Ik word er een beetje moedeloos van.

Zo ook op maandag. Ik was thuis aan het werk omdat ik echt iets af moest maken en er op kantoor gewoon niet aan toe kom. Of beter gezegd, ik kan er niet aan toe zetten. Volgens buienradar.nl zou het aan het einde van de middag droog weer zijn. Overdag was het alleraardigst weer en juist aan het einde van de middag begon het te regenen en te hagelen. Kortom, je kan niet vertrouwen op de betrouwbaarheid van buineradar.nl. Ik heb overigens wel lekker getraind maar ja, wel met natte schoenen en sokken. Wat een drapbende.

Ik had maandagavond besloten om nog maar een dag thuis te gaan werken. Dan heb ik in ieder geval een langere nachtrsut en die extra rust heb ik wel even nodig. Althans zo voelt het. Ik kon 's middags even lekker een crossduurloop van 40 minuten doen als onderbreking van mijn werkzaamheden. Aan het einde van de middag enkele krachtoefeningen gedaan en aansluitend op de fiets naar de zwemtraining.

Woensdag heb ik alleen de zwemtraining gedaan. Dat was ook meer als genoeg want aan het einde van de training was ik helemaal op. Lekkere training die werd verzorgd door mijn dochter.

Donderdag was het een rustdag, niet gepland maar kwam wel zo uit.

Op vrijdag heb ik een duurloop gedaan van 105 minuten terwijl de bedoeling was om er eentje van 90 minuten te doen. Wel heerlijk gelopen alhoewel ik het eerste half uur meer druk was met mezelf te motiveren dan met het lopen. Ik moest iedere 3 minuten 15seconden versnellen (duurtempo 3).

Zaterdagmorgen een rustige herstelloopje gedaan. Lekker ontspannen lopen en voornamelijk herstellen van de duurlooptraining van vrijdag. In de middag de zwemtraining gedaan. Deze was ook lekker om te doen.
Volgende week zaterdagmiddag mag ik zelf weer aan de bak.

Zondag stond gepland een fietstraining maar ik was te moe om deze te gaan doen. Dus maar gekozen voor rust, dat schijnt ook trainen te zijn.

Trainingsschema week 4

Fietstraining
Geen training gedaan.

Looptraining
1e training
90' crossduurloop

2e training
40' crossduurloop

3e training
105' duurloop

4e training
60' herstelloop

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
4 x 125 meter (100 BC + 25 vlinder, 100 SS + 25 BC, 100 RC +25 SS, 100 WS + 25 VK) r=30"
50 meter samengesteld rug
3 x (4 x 50 meter BC, SS, en RC) r= 30", sp=1'
50 meter wrikken
10 x 25 meter sprint (BC, andere slag)
totaal gezwommen 2.050 meter

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 100 meter (1e bijleggen, 2e oksel aantiiken, 3e slepen, 4e heen rechterarm en terug linker) r= 15"
piramide 25-050-75-100-100-75-50-25 meter, per 25 m 5" rust
6 x 100 meter rustig tempo, r=20"
6 x 50 meter (2 x (borst, school en rug)) r = 30"
2 x 200 meter armen, r=20"
100 meter hoog tempo
100 meter uitzwemmen
totaal 2.800 meter gezwommen

3e training
400 meter inzwemmen
6 x 50 meter techniek (heen-oksel aantikken-terug slepen) r=15"
6 x 50 meter techniek (heen-zo mogelijk slagen-terug hele slag) r=15
6 x 50 meter techniek (1 op 3 ademen-terug bijleggen) r=15"
2 x 6 min. hele slag (=2 x 400)
50 meter (25 m. BC hoog tempo, 25 m. schoolslag)
75 meter (50 m. BC hoog tempo, 25 m. schoolslag)
100 meter (75 m. BC hoog tempo, 25 m. schoolslag)
125 meter (100 m. BC hoog tempo, 25 m schoolslag)
100 meter BC hoog tempo
100 meter uitzwemmen
totaal 2.650 meter

Geen opmerkingen: