zondag 22 januari 2012

Week 2 2012

Na afgelopen week weer langzaam de trainingen te hebben opgepakt deze week een poging ondernomen om dit voort te zetten. Wel de nodige last van mijn voet gehad ondanks het leek alsof het beter ging. Gelukkig niet zo erg dat ik de looptrainingen moet staken. Maandag was ik best wel moe en dus maar een duurlooptraining gedaan i.p.v. de geplande intervaltraining.

Dinsdag al spijt gekregen van de duurlooptraining van 90 minuten want ik heb weer last van mijn voet. Die is door de lange duur weer behoorlijk pijnlijk als ik loop. De geplande crossloop heb ik wel volbracht maar niet met een lekker gevoel. Ik heb er zelfs tijdens de zwemtraining last van gehad.

Woensdag zou ik gaan zwemmen maar Ricky smste met de vraag of ik haar kon vervangen. Dus snel een training in elkaar gedraaid en op de fiets naar het zwembad. De heenreis gebruikt als een echte fietstraining dus een hoog tempo. Op de terugreis ook met een hoog tempo gefietst.

De geplande intervaltraining voor donderdag maar laten schieten vanwege mijn voet die ook na een dag rust nog steeds pijnlijk is. De komende dagen maar kijken of ik überhaupt nog een looptraining kan doen. Doorkruist wel weer mijn trainingsschema en mijn trainingen. Ik baal best want mijn jaar begint dus niet goed.

Helaas op vrijdag ook geen verbetering van mijn voetblessure. Ik besluit maar uit voorzorg de looptraining voor de rest van de week voorbij te laten gaan. Misschien volgende week maar weer proberen langzaam aan op te bouwen. Ik ga maar een keer extra zwemmen deze week.

Na de tweede zwemtraining op zaterdag was ik helemaal op toen ik thuis kwam. Dat was lang geleden dat ik zo moe was na drie trainingen op één dag.

Trainingsschema week 2

Fietsen
1e training
60' duurtraining

Lopen
1e training
90' duurloop op dt0

2e training
40' crossloop

Zwemmen
1e training
600 meter inzwemmen
100 meter benen school
4 x 50 meter schoolslag techniek
3 x 100 meter wisselslag, r=30"
4 x 50 meter BC techniek, r=20"
200 meter BC
piramide (25-50-75-100-75-50-25) per 25 meter 10" rust
4 x 25 meter, als laatste aankomt vertrekt eerste
150 meter uitzwemmen
totaal 2.250 meter

2e training
600 meter inzwemmen
10 x 50 meter (borst, andere slag), iedere 1'20"
200 meter BC rustig tempo
10 x 25 meter, start iedere 30" 9borst, andere slag)
150 meter hele slag BC
8 x 25 meter sprint, start als laatste aankomt
100 meter uitzwemmen
totaal 2.000 meter

3e training
450 meter inzwemmen
6 x 75 meter (50 meter armen, 25 meter benen), r=15"
6 x 75 meter (2x slepen + SS, 2x bijleggen + SS, 2x rechter/linkerarm + SS), r=20"
6 x 75 meter (3x rustig, snel, snelst)
3 x 150 meter
200 meter armen
50 meter rug
200 meter hele slag
totaal gezwommen 2.600 meter.

Geen opmerkingen: