maandag 24 januari 2011

Week 4 2011

Maandag 24 januari

Afgelopen dagen eens wat extra slaap ingehaald want ik was al drie dagen achter elkaar helemaal kapot. Vanmorgen weer vroeg op pad naar het werk waar ik in mijn lunchpauze een intervaltraining heb gedaan. Ik kon niet op adem kom terwijl mijn hartslag niet in het gewenste duurtempo kwam. Hij bleef steken bij slechts 147 slagen terwijl normaal in duurtempo 4 het aantal slagen boven de 150 slagen zit. Verder wel lekker getraind en me niet druk gemaakt over mijn hartslag.

Dinsdag 25 januari

Het is weer passen en meten met de trainingen. Omdat ik zondag moet klokken, moet ik het fietsen verplaatsen naar zaterdag en omdat ik vrijdag een reünie heb kan ik niet fietsen dus maar lopen op vrijdag. En zo ben ik de hele week aan het plannen, aan het passen en aan het meten waar, welke training het beste uitkomt. Omdat vorige week al zo'n rommelige week was en er best wel de nodige trainingen tussen uit gevallen zijn, wil ik dat deze week zien te voorkomen.

In mijn lunchpauze een rustige duurloop gedaan van 60 minuten. Lekker op mijn gemakkie door Amsterdam heen lopen en genieten van alles wat je tegen komt.
's Avonds de zwemtraining en ook hier voornamelijk eigen tempo gezwommen. Gezien de lange series heel lekker getraind.

Woensdag 26 januari

Voor vandaag alleen de zwemtraining gepland en even niets anders. Het was dan eindelijk zover, ik ben weer terug in de baan waar ik voor mijn ongeluk ook trainde. Vorige week trainde ik nog een baantje lager en voor die baan was mijn tempo net te hoog. Maar in mijn oude baan was mijn tempo net te langzaam want ik kon de rest niet bijhouden. Ik heb dus ook steeds mijn eigen tempo gezwommen en alleen gefocust op de afstand. Hopelijk komt er nog wat snelheid bij de komende weken want ik vond het wel een beetje beschamend, de manier waarop ze bij mij weg zwommen.

Donderdag 27 januari

Vandaag was ik thuis aan het werk want ik wilde graag een paar klusjes afmaken waar ik op het werk steeds niet aan toe kwam terwijl ik de collega's wel toezeggingen had gedaan. Thuis kom je er wel aan toe en gaat het ook veel sneller dan op het werk. Gelukkig was ik op tijd begonnen en had mijn planning al gehaald na 6 1/2 uur achter elkaar doorwerken. Dus heb ik even tijd in geruimd om even te ontspannen en dus een fietstraining gedaan. Dik ingepakt op de fiets op weg om uiteindelijk bijna 2 uur te trainen. Het was behoorlijk koud op de fiets maar gelukkig droog met een lekker winterzonnetje. Bij thuiskomst snel opgefrist en omgekleed en de laatste dingen voor mijn werk doen. Om half zeven vond ik het mooi en ben gestopt om lekker te gaan eten.
Een lekkere dag gehad omdat ik mijn werk helemaal af heb gekregen en omdat ik een goede fietstraining heb kunnen doen.

Vrijdag 28 januari

Vandaag in mijn lunchpauze weer getraind en dat kwam omdat ik 's middags met collega's zou gaan borrelen. Dus moest ik wel tussen trainen en erg vind ik het niet want eigenlijk bevalt het mij heel erg goed zelfs. Later 's middags gezellig wezen borrelen en voor mij doen aardig wat alcohol gedronken.

Zaterdag 29 januari

In de vroege ochtend voor de laatste keer bij de Watervrienden meegetraind en wederom 90 minuten. Een zware training omdat ik weinig heb geslapen en omdat de drank van de avond ervoor nog in mijn lijf zit.

's Middags in de winterse kou twee uur op de fiets getraind. De laatste dagen is het weer behoorlijk kou geworden. Gelukkig schijnt de zon want dat maakt het toch net iets beter te verdragen. In tegenstelling tot donderdag toen het echt behoorlijk koud was.

Zondag 30 januari

Eindelijk een rustdag maar ik ben vandaag wel bezet. Ik moet klokken bij een zwemwedstrijd van de NCS.

Fietstraining
1e training
110' duurtraining (eerste deel zwaar verzet)

2e training
120' duurtraining

Looptraining
1e training
10' in- en uitlopen
2x(2'-2'-2'+6') op dt4

2e training
60' duurloop dt1

3e training
10'inlopen
piramide 1'-2'-3'-4'-5'-4'-3'-2'-1' r=1' dt0
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
6 x 100 meter (borst-geen borst) r=30"
4 x 200 meter (borst-geen borst)hoog tempo r=1'
400 meter armen
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

2e training
400 meter inzwemmen
3x(4x50 meter) armen, 2x techniek en benen, r=15"
6 x 100 meter 2x(rustig, snel en hoog tempo) r=30"
3 x 200 meter duurtempo r=30"
600 meter armen duurtempo
totaal getraind 2.800 meter

3e training
600 meter inzwemmen
4 x 100 meter (borst, rug, school en vrije keuze) r=30"
400 meter hele slag
200 meter benen
200 meter armen
200 meter hele slag, iedere baan steigerung
50 meter schoolslag
4 x 100 meter (wisselslag) r=30"
8 x 50 meter (borst-andere slag) r=15"
piramide 25-50-75-100-75-50-25 meter iedere 25 meter 5" meer rust
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 3.300 meter

Geen opmerkingen: