maandag 10 januari 2011

Week 2 2011

Maandag 10 januari

Vandaag eerder naar huis gegaan om van het mooie weer te genieten en zodoende een lange fietstraining te kunnen doen. De training op zich ging goed maar door het koude weer verbruikte ik toch wel veel energie en ging met name aan het einde van de training toch wel het licht uit. Totaal verkleumt kwam ik binnen stappen na een training van 120 minuten. In de avond lekker op de bank gelegen en mij verder verdiept in mijn studiemateriaal. Ik heb volgende week mijn mondelinge eindexamen.

Dinsdag 11 januari

Gistermiddag was het koud op de fiets maar vandaag is het niet veel beter. Het is koud en nat buiten. Gelukkig voor vandaag alleen een zwemtraining gepland en geen buiten trainingen. Ik verlang zo naar mooi weer met lekkere temperaturen.

Over de zwemtraining valt verder weinig te melden dan dat ik wederom lekker rustig getraind heb en toch 2.700 meter heb gezwommen.

Ik heb mezelf ingeschreven voor Nieuwkoop. Nieuwkoop is een O2 triathlon en de afstanden hierbij zijn 3000 m zwemmen, 80 km fietsen, 20 km lopen. Een wedstrijd die ik nog niet eerder heb gedaan en dus een uitdaging. Tevens een mooie voorbereiding in het trainingsprogramma voor de Classic Long Distance. Wel weer een pittige prijs maar gelukkig krijg ik het terug van de sponsor.

Woensdag 12 januari

Voor vandaag alleen het zwemmen gepland. Op weg naar het zwembad regende het al hard maar op de terugweg was het ronduit verschrikkelijk. Ik kwam als een verzopen kat thuis na een kleine drie kwartier fietsen. Het is de voorbode van een aantal regenachtige dagen deze week.

De zwemtraining ging niet echt lekker want het koste mij veel moeite om hard te zwemmen. Ik heb wel de hele training voorop gezwommen maar da's ook alles. Hopelijk gaat het zaterdag beter want gisteren ging het ook niet echt super.

Donderdag 13 januari

Gelukkig kon ik tussen de buien door een looptraining afwerken. Een climax training van 50 minuten en met het in- en uitlopen kwam de totale training op 70 minuten. Dus een iets langere lunchpauze zodat ik de training daar in kon afwerken. Op duurtempo 4 blijft zwaar maar al met al ging deze looptraining naar tevredenheid.

Vrijdag 14 januari

Ook vandaag zware regenbuien op het programma net als de twee dagen hiervoor. Met deze hoeveelheden ben je het snel zat en is de lol er snel van af. Ik heb in mijn lunchpauze een looptraining gedaan en het was gelukkig weer droog. Een rustige duurlooptraining van 40 minuten. Het bevalt mij prima om zo tussen de middag te trainen want als je eenmaal thuis bent hoef je er niet meer op uit.

Ik heb wel een kleine teleurstelling moeten verwerken want ik kan dit jaar niet in Amsterdam mee doen. De tijdslimiet is gesteld op 2 uur en 15 minuten en de zwemlimiet op 23 minuten. Nu is het halen van de tijdslimiet niet zo'n probleem want dat zou moeten kunnen maar de zwemlimiet is voor alsnog een probleem. Ik denk niet aan deze limiet te kunnen voldoen want ik zwem in het binnenbad op 1 kilometer een tijd van 16 minuut. Als je dat door trekt op de 1.500 meter kom ik ruim een minuut te laat binnen. Ik betwijfel of ik sneller kan zwemmen buiten. Dus toch maar weer voor Huizen ingeschreven.

Zaterdag 15 januari

Vanmorgen maar weer bij de Watervrienden meegetraind want ik kon daar 90 minuten trainen. Helaas ging het zwemmen weer niet helemaal lekker. Ik weet niet wat het deze week is maar de kracht ontbreekt. Het trainen valt me zwaar en kost me ook veel kracht. Wel de 90 minuten vol gemaakt en daardoor toch bijna 4 kilometer gezwommen.

Later op de dag nadat ik even heerlijk op de bank had liggen slapen, een looptraining afgewerkt. Die ging overigens heel lekker doordat ik een tandje lager getraind heb. Gelukkig was het droog en kon ik de honden meenemen.

Zondag 16 januari

Gezien de weersomstandigheden besloten om een duurtraining op de fiets te gaan doen. De dag begon met een heerlijk zonnetje maar wel een straffe wind. Volgens het schema moest ik een uur fietsen maar ik heb er lekker ruim twee uur van gemaakt. Ik heb echt lekker getraind daar mogen er komende seizoen meer van komen.

Deze week in ieder geval ingeschreven voor twee wedstrijden, te weten Nieuwkoop en Huizen. Ik denk dat ik ook in Almere mee ga doen en dan komt het aantal wedstrijden op drie in drie weken tijd. Ik heb contact met de organisatie van Holland Triathlon om me in schrijven en verrekening van het inschrijfgeld van vorig jaar te realiseren.

Helaas kon ik geen ruimte meer vinden deze week om de vierde looptraining, duurloop van 40 minuten, ergens in te plannen. Ik kan er mee leven dat ik niet het volledige schema kan afwerken. Zolang de fietstrainingen meer doorgang kunnen vinden.

Fietstraining
1e training
120' duurtraining

2e training
120' duurtraining

Looptraining
1e training
10 inlopen
3x(9'-3-3' climax)dt2/dt3/dt4
10' uitlopen

2e training
10' dt1
20' dt2
10' dt1

3e training
10' inlopen
4x(5x40"+4') dt4, r=1'20", sp1=1', sp2=2', sp3=3'
10'uitlopen

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 650 meter
200 meter benen
200 meter borst (hele slag)
10 x 100 meter (borst-andere slag) r=30"
3 x 200 meter (benen, armen en hele slag)
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.700 meter

2e training
inzwemmen 350 meter
10 x 50 meter techniek, r=20"
5 x 100 meter hoog tempo, r=20"
5 x 50 meter (25 meter armen en 25 meter benen) r=20"
5 x 100 meter hoog tempo r=20"
200 meter armen
250 meter hele slag
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.600 meter

3e training
inzwemmen 1.050 meter
6 x 50 meter school, r=20"
6 x 50 meter rug, r=20"
3 x 50 meter borst, r=20"
4 x 175 meter (vlinder, rug, school en 4xborst), r=30"
150 meter benen
2 x 50 meter (borst-school), r=10"
2 x 100 meter (borst-school) r=20"
2 x 200 meter (borst-school) r=30"
100 meter armen
6 x 75 meter r=15"
totaal getraind 3.900 meter

Geen opmerkingen: