zondag 9 januari 2011

Week 1 2011

Maandag 3 januari

It git oan ! Met andere woorden het gaat door. Voor mij betekend dit dat het gaat beginnen. In dit geval met de trainingen. Alleen vandaag kon ik nog niet starten want ik had een nieuwsjaarsborrel en die wilde ik niet missen.

Dinsdag 4 januari

Lekker tussen de middag getraind. Een looptraining paste mooi in de lunchpauze, want de duur van de training was gelijk aan de duur van de pauze. Mooi dat dit kan op mijn werk want dan kan ik met licht trainen en als je dan thuis komt hoef je niet opnieuw de deur uit. In deze periode van het jaar heb ik daar wel de nodige moeite mee.

In de avond de eerste zwemtraining van het nieuwe jaar. Lekker rustig getraind want ik kon merken dat ik in de middag had gelopen.

Woensdag 5 januari

Op tijd naar huis om de zwemtraining te doen. Lekker een minuutje of 45 fietsen bij goed weer. Lekker getraind en wederom de hele training voorop gezwommen.

Donderdag 6 januari

Voor vandaag had ik wederom een looptraining gepland tijdens de lunchpauze. Deze keer duurde de training iets langer en dus moest ik ook langer doorwerken om de tijd in te halen. Ondanks de pittige training ging het echt goed net als dinsdag.

Vrijdag 7 januari

Door het feit dat ik nauwelijks nog radio luister, in principe geen concerten meer afloop, raak je eigenlijk een beetje verstoken van nieuw talent, nieuwe ideeën etc. Nu heb ik gelukkig een aantal leeftijdgenoten die dezelfde smaak hebben als het om muziek gaat. Vandaag was weer eens zo'n dag dat ik de nodige muzikale tips mee kreeg.

De looptraining van vandaag heb ik geskipped. Ik slaap de laatste week weer heel slecht ben na een hele week vroeg uit mijn bed behoorlijk moe en kan geen zin opbrengen. Gezien de training vond ik het laten schieten er van niet zo heel erg, het was een duurlooptraining.

Zaterdag 8 januari

Vanmorgen vroeg getraind maar i.p.v. een looptraining heb ik een zwemtraining gedaan. De komende weken ga ik ook in de vroege ochtend de zwemtraining doen omdat ik dan een training van 90 minuten kan doen. Mooi meegenomen zo'n extra lange training.

Later op de dag 70 minuten op de Tacx getraind. Het blijft zwaar op de Tacx trainen.

Zondag 9 januari

Heerlijk, het zonnetje schijnt weer eens volop. Dus rond het middag tijdstip snel op de fiets geklommen om de eerste buiten training op de fiets te gaan doen. Ik heb al een aantal weken niet kunnen trainen maar nu eindelijk weer eens kunnen trainen in de frisse lucht. Lekker 120 minuten op de fiets getraind. Het was echt lekker weer en dus goed te doen op de fiets.

Fietstraining
1e training
120' duurtraining dt2/3

2e training
70' duurtraining dt1/2

Looptraining
1e training
10' in- en uitlopen
2x(3'-2-1'+6') dt4, r=1', sp1=1', sp2=3'

2e training
3x(6'-3'-3'climax) r =1', sp1=2, sp2=3'

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 600 meter
3 x 200 meter (hele slag, armen en benen)r=30"
6 x 100 meter (wisselslag, armen)r=30"
200 meter benen
8 x 50 meter (borst-schoolslag) r=20"
totaal getraind 2.400 meter

2e training
inzwemmen 300 meter
5 x 50 meter slepen, r=15"
piramide met 50 meter actieve rust;
100 meter borst
50 meter schoolslag
200 meter borst
50 meter schoolslag
300 meter borst
50 meter schoolslag
300 meter borst
50 meter schoolslag
200 meter borst
50 meter schoolslag
100 meter borst
50 meter schoolslag
10 x 25 meter sprint
3 x 50 meter (armen, benen en rug)
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.550 meter

3e training
inzwemmen 600 meter
4 x 100 meter (borst-geen borst, iedere 4e baan sprint) r=30"
3 x 100 meter (B A S) r=30"
10 x 50 meter (borst-geen borst) r=20"
8 x 25 meter sprint, r=10"
200 meter armen
200 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.400 meter

Geen opmerkingen: