maandag 17 januari 2011

Week 3 2011

Maandag 17 januari

De dag voor mijn mondelinge eindexamen. De laatste stukjes doornemen en de rest van de dag ontspannen doorbrengen. Ik heb een looptraining ingepland voor vandaag. Bij het opstaan vanmorgen merkte ik wel dat ik ietwat dikke benen had maar toch maar die lange duurloop gaan doen.

Het is vandaag een heel andere dag dan gisteren. Bewolkt, grijs en heel somber en dus een groot contrast met gisteren. De voorspellingen voor de komende dagen laten zien dat zelfs de winter weer een poging doet om terrein te winnen. Nou ja, als het dan maar niet gaat sneeuwen.

Heerlijke duurlooptraining van 90 minuten gedaan onder droge weersomstandigheden. De boys meegenomen zodat die ook gelijk hun lange wandeling hadden gehad. Het blijft mooi om te zien hoe die honden gewoon zonder problemen al die tijd mee rennen. Even snuffelen en dan snel weer de baas inhalen. Ik geniet altijd van de boys als ze heerlijk rennen en dan ben ik trots op ze als ze goed mee blijven lopen.

Dinsdag 18 januari

Een spannende dag vandaag want ik moest mijn mondelinge eindexamen voor mijn opleiding doen. Altijd spannend en onbewust toch wel heel intensief. De spanning komt er dan altijd aan het einde van de dag uit en dat was te merken bij de zwemtraining. Die ging weer niet super maar wel weer 2.600 meter getraind.

Woensdag 19 januari

Vandaag na ruim anderhalf jaar studeren weer gewoon aan het werk in mijn nieuwe functie. Een rare dag die ik als rommelig kan omschrijven waarbij de tijd heel snel voorbij en in de gaten gehouden dat ik op tijd naar huis zou gaan. Snel mijn zwemspullen pakken en op weg naar de zwemtraining.

Gelukkig weer eens lekker getraind en deze keer de hele training voorop gezwommen zonder enige moeite. Gisteravond ging het nog wel minder maar vandaag niet.
Ik was verrast over de gezwommen afstand, namelijk 2.700 meter. De komende dagen eens kijken hoeveel kilometers ik gezwommen heb vorig jaar.

Donderdag 20 januari

Een lange duurlooptraining van 90 minuten gedaan tijdens mijn lunchpauze. Ik heb een route gekozen waarbij ik uiteindelijk bij het CS uitkwam. Op de weg terug de laatste twee kilometer heeft rustig uitgelopen.

Vrijdag 21 januari

Gisteravond bloed gedoneerd en in tegenstelling tot andere keren was ik vandaag helemaal kapot. Ik was zo moe dat ik 's avonds al heel vroeg in mijn mandje lag.
Ik kon het niet eens opbrengen om te gaan trainen en in zo'n geval is rust het beste.

Zaterdag 22 januari

In de vroege ochtend een zwemtraining van 90 minuten gedaan. Aansluitend vertrokken naar Rotterdam waar ik iets gepland had voor vandaag. Helaas kwamen we later terug dan de bedoeling en kon ik de geplande fietstraining niet doen. Ik kon het ook niet meer opbrengen om nog een fietstraining binnen te gaan doe. Die vermoeidheid waar ik gisteren ook al last van had, overviel mij aan het begin van de avond weer.

Zondag 23 januari

Vandaag andere sociale verplichtingen gehad daardoor geen tijd om te trainen.
Volgende week maar weer de draad goed oppakken.

Fietstraining
Geen fietstraining

Looptraining
1e training
90' duurlooptraining
2e training
90' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 600 meter
4 x 150 meter (100 meter wissel en 50 meter borst) r=30"
4 x 125 meter borst, r=30"
200 meter armen
6 x 75 meter (borst-school), r=20"
250 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.600 meter

2e training
inzwemmen 400 meter
4 x 250 meter (100 hele slag, 100 armen en 50 benen)r=15", sp=50 meter schoolslag
4 x 100 meter hele slag, 4e baan hoog tempo
200 meter armen
8 x 50 meter steigerung r=15"
uitzwemmen 100 meter
totaal getraind 2.700 meter

3e training
totaal getraind 3.100 meter

Geen opmerkingen: