woensdag 22 december 2010

Week 51 2010

Maandag 20 december

Vorige week was ik door een slechte nacht om 6.15 uur begonnen op mijn werk en dat was me goed bevallen. Dus vandaag ook om 6.15 uur begonnen en dat kwam mooi uit want ik wilde draad van het trainen weer oppakken. Niet alleen oppakken maar ook en vooral vasthouden. Een lekkere duurloop gedaan van 60 minuten.

Dinsdag 21 december

Vandaag de laatste zwemtraining bij de Watervrienden voor dit jaar. Wederom lekker rustig getraind om krachten te sparen voor morgen want dan heb ik weer een zwemtraining.
De afgelopen weken waren hele mooie weken, eigenlijk te mooi. Door omstandigheden is daar in ene een eind aangekomen.

Woensdag 22 december

De training begon later omdat niemand van de vereniging geen sleutel bij zich had. Gelukkig konden we uiteindelijk ergens een sleutel vandaan halen en na diverse pogingen om het alarm uit te zetten konden we aan het zwemmen gaan. Het inzwemmen werd derhalve overgeslagen en moesten we direct aan de bak.
De zwemtraining van vandaag ging heel lekker. Hans Lampe zwom deze keer mee in baan 4 en in zijn tempo kon ik weer als vanouds goed mee komen.
Na de training sprak iemand bij al aan over de vorderingen van de laatste weken. Nog even en ik zit weer op het oude niveau. En dan nog even werken aan een stukje verbetering van techniek en dan moet de 1 uur en 10 minuten op 3.8 kilometer in beeld komen en haalbaar zijn.

Donderdag 23 december

Vandaag er nog maar eens een duurloop van 80 minuten er uitgeperst. Ging best heel lekker en de kou was te verdragen.
Het duurt lang, de kou en de sneeuw. Alweer veel te lang en ik verlang naar warmer weer zodat ik weer buiten kan trainen op de fiets.

Vrijdag 24 december

De heel week is het al laat als ik naar bed ga en ik sta ook nog eens ruim een uur eerder op. Dit omdat de fietspaden naar het station moeilijk berijdbaar zijn en uit veiligheid dan maar in de vroege ochtend (5 uur) over de weg naar het station.
Aan het einde van de week breekt het mij op en ik heb geen puf meer om te trainen.

Zaterdag 25 december

1e kerstdag

Zondag 26 december

2e kerstdag

Trainingen week 51
Fietstraining

Looptraining
1e training
60' duurtraining

2e training
80' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 800 meter
200 meter benen
200 meter armen
3 x 100 meter (steigerung) r = 15"
50 meter actieve rust
50 meter techniek
200 meter schoolslag
200 meter rug
400 meter borst
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

2e training
50 meter inzwemmen
6 x 100 meter
200 meter slepen
200 meter bijleggen
200 meter borst
6 x 50 meter (hoog tempo/rustig tempo) r = 20"
400 meter stevig tempo
100 meter schoolslag
100 meter techniek
200 meter borst
50 meter uitzwemmen

Geen opmerkingen: