woensdag 15 december 2010

Week 50 2010

Maandag 13 december

Voor vandaag had ik niets gepland na de duurlooptraining van 100 minuten van gisteren.
Wel even in de middag een lichte fietstraining van een half uur gedaan.
's Avonds bij Hélène de Tacx opgehaald die ik van haar mag lenen en gebruiken de komende winterperiode. Afgelopen winter al slechte ervaringen gehad met de duur en dat wil ik nu voorkomen.

Dinsdag 14 december

De zwemtraining wederom in mijn eigen tempo getraind. Dit doe ik bewust omdat ik nu weer drie keer in de week train en je kunt nu niet iedere training volle bak trainen.

Woensdag 15 december

In de ochtend moest ik mijn her-tentamen doen. Gelukkig ben ik geslaagd maar echt blij ben ik niet. Er zijn een aantal zaken waar ik erg veel moeite mee heb en daar is window-dressing er één van. Iets mooier voor doen dan dat het in werkelijkheid is. Terwijl eerlijkheid niet wordt beloond en dat steekt mij enorm.

Lekker hard getraind tijdens het zwemmen. Op de weg terug naar huis door de gladheid vol onderuit gegaan. Pijnlijke linkerknie eraan overgehouden. De winterse omstandigheden ben ik nu al beu en dan zitten we nog maar half december. Het kan nog wel tot eind februari duren. Da's iets waar ik niet aan moet denken.

Donderdag 16 december

Ik kon niet slapen afgelopen nacht en dat komt waarschijnlijk door hetgeen ik gisteren heb meegemaakt. Dus startte mijn dag vandaag om 03.30 uur. Voor de geplande looptraining is dat natuurlijk geen lekkere binnenkomer. Dus besloot ik maar in de vroege ochtend om een fietstraining op de Tacx te gaan doen als training voor vandaag.

De eerste 50 minuten op de getraind en dat was best heel pittig. Maar wel weer een goed gevoel gekregen van het trainen op de fiets. Dat was wel nodig want het winterse weer komt mij in ieder geval de neus uit. De voorspellingen voor de komende dagen zijn ook al winters getint.

Vrijdag 17 december

Vandaag afgezien van trainen. Het winterse weer motiveert absoluut niet en soms zijn de omstandigheden gewoonweg niet goed genoeg om te trainen.

Zaterdag 18 december

Vanmorgen vroeg een looptraining gedaan. Een lichte training van een uur. Normaal ben ik niet al te warm gekleed omdat je het tijdens het lopen vanzelf warm krijgt. Maar vandaag ben ik op de koude temperatuur gekleed, naast een thermo-shirt, dik winter shirt, heb ik ook mijn loopjack en loopbroek aan. Alleen in de tight is te koud, althans in mijn optiek.

In de middag de zwemtraining gedaan en langzaam aan, nu ik weer drie keer per week train, komt de kracht ook weer terug. Dat geeft me een goed gevoel en dat had ik wel even nodig want ik begon al te twijfelen.

Zondag 19 december

Ook vandaag geen motivatie kunnen opbrengen om te gaan trainen. Dus maar weer niets gedaan. Ik heb een grote hekel aan de winterperiode en voorlopig zal mijn ergernis niet verdwijnen want de voorspellingen keren zich niet ten goede.


Fietstraining
1e training
50' duurtraining op verschillend tempo's

2e training

Looptraining
1e training
50'duurtraining in wisselende tempo's

Looptraining
1e training
60' duurtraining

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 600 meter
200 meter benen
8 x 50 meter (borst, school) r = 20"
4 x 200 meter (borst, school) r = 30"
100 meter actieve rust
400 meter armen
totaal getraind 2.500 meter

2e training
Inzwemmen 300 meter
4 x 100 meter (slepen, armen, benen en school) r = 20"
1 serie van 100, 200, 300 en 400 meter, r = 15", 30" en 45"
10 x 75 meter (50 meter techniek en 25 meter hoog tempo) r = 15"
uitzwemmen 150 meter
totaal getraind 2.500 meter

3e training
1000 meter inzwemmen
200 meter benen
450 meter hoog tempo
100 meter actieve rust
6 x 100 meter borst, r = 20"
150 meter schoolslag
300 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.800 meter

Geen opmerkingen: