maandag 4 oktober 2010

Week 40 2010

Alweer de 40e week van dit jaar. Wat gaat de tijd toch snel. Zo zit je in de winter en hoop je op de zomer. En voor je het weet dan zit je alweer in de herfst. Traditioneel de periode waarin het trainen op de fiets terug gaat naar hooguit één keer in de week. De looptraining wordt voornamelijk als crosstraining afgewerkt en het zwemmen binnen prettig is omdat als het buiten koud is, het binnen tenminste aangenaam is voor wat betreft de temperatuur.

Deze week moest ik voor mijn werk twee dagen buitenshuis verblijven. Een grote conferentie waarin de nieuwste ontwikkelingen in mijn vakgebied. Iets waar ik nooit echt happig op ben omdat ik niet graag van mijn gezin weg ben. Maar goed wat moet dat moet en is het dus niet anders. Dit jaar had ik voor mezelf de juiste keuzes gemaakt en heb dus mijn interesses goed kunnen bevredigen. Aan het einde van de eerste dag stond een BN'er op het programma. Een boeiende sessie waarbij het thema muziek uitgebreid werd belicht. Mijn aandacht werd met name geprikkeld bij het horen van "shine on jou crazy diamond" van Pink Floyd. Muziek waar ik eigenlijk nooit echt belangstelling voor heb gehad. Na het beluisteren van de CD, Wish You Were Here, is mijn interesse sterk toegenomen Deze plaat kreeg na The Dark Side Of The Moon veel minder belangstelling van het grote publiek, terwijl ie na het beluisteren toch verrassend mooi blijkt te zijn. Als je dan ook nog eens de The Wall beluistert dan realiseer je pas hoe mooi en uniek de muziek van Pink Flyod eigenlijk is. Op zo'n moment ben ik dankbaar voor zulke mooie muziek.

Van trainen kwam dan ook deze week ietsje minder omdat het verblijf buitenshuis midden in de week zat waardoor een zwem- en een looptraining kwamen te vervallen. Maar al met al toch wel wat trainingen kunnen doen.

Deze week kan zo in het rijtje van mooie herfst weken want het was alles behalve slecht weer. Alleen woensdag was het minder weer, de rest was gewoon goed te noemen met zelfs een paar topdagen erbij. Zowel zaterdag als zondag heb ik dan ook lekker liggen relaxen in de lounge set.

Fietstraining
1e training
90' duurtraining

2e training
90' duurtraining

3e training
90' duurtraining

Looptraining
1e training
60'duurlooptraining

2e training
60'duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
3 x 125 meter, iedere 5e baan snel, r = 15"
25 meter schoolslag
200 meter lange slag
3 x 125 meter, iedere 1e en 5e baan snel, r = 20"
25 meter schoolslag
200 meter lange slag
3 x 125 meter, iedere 1e, 3e en 5e baan snel, r = 30"
25 schoolslag
200 meter lange slag
4 x 50 meter steigerung, r = 15"
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.400 meter

Geen opmerkingen: