maandag 27 september 2010

Week 39 2010

De week begon met een hele slechte dag waarbij het eigenlijk nagenoeg de hele dag regende. We hebben de laatste tijd al veel regen gehad en zo langzamerhand begint het te vervelen. Officieel heeft de herfst zijn intrede gedaan en zo'n dag als maandag bevestigd dat beeld dan direct. Als ik de voorspellingen mag geloven komen we vanaf deze week echt in de herfst terecht met veel regen en wind.

Vorige week lukte het mij aardig om een begin te maken met het trainen. Hetgeen deze week al weer moeilijker ging. Met name door mijn studie en de moeilijkheidsgraad ervan verlies ik veel tijd. Tijd die dan ten koste gaat van mijn overige tijd. Lastig en iets waar ik voor de vakantie ook al een paar keer mee werd geconfronteerd. Ook mijn partner kijkt al weer met gemengde gevoelens naar de toename in trainingsarbeid. Ik zal in ieder geval proberen om voldoende tijd voor haar in te ruimen. Desondanks kon ik deze week toch twee keer een zwemtraining doen, drie een looptraining en twee keer een fietstraining.

Mijn nieuwe fiets is me goed bevallen in de slechts drie keer trainen. Ik kon in ieder geval zonder rugpijn van de fiets en dat kon ik niet altijd zeggen als ik op mijn racefiets rijdt. Ik ben benieuwd hoe dat op langere afstanden zal gaan.

Het zwemmen gaat echt nog helemaal niet lekker. Ik ben mijn snelheid helemaal kwijt en ik heb toch wel enige last van arm en schouder. Het zwemmen geeft me dus nog geen goed gevoel.

Begon deze week met een hele slechte dag, de afsluiting van de week was werkelijk formidabel. Een ongekende mooie najaarsdag volop zon en hoge temperatuur. Nadat ik eerst een lekker fietstraining van bijna twee uur had afgewerkt, kon ik 's middags lekker in de lounge set zitten om van het zonnetje te genieten.

Fietstraining
1e training
90' duurtraining

2e training
105' duurtraining

Looptraining
1e training
10' inlopen
20' op dt2
30'op dt1

2e training
10' in- en uitlopen
2 x (1'-2-3' op dt3) r = 1'
2 x (3'-2-1' op dt3) r = 1'

3e training
60'duurloop

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
4 x 200 meter (borst-andere slag) geen pauze
200 meter benen
3 x 100 meter borst-geen borst, r = 15"
2 x 200 meter bas (50 armen, 50 benen en 100 meter hele slag)
totaal getraind 2.300 meter

2e training
200 meter inzwemmen
3 x 100 meter, 1e 100 slepen, 2e 100 oksel aantikken en 3e 100 lange slag
2 x 50 - 150 meter, 50 snel en 150 rustig
2 x 100 - 200 meter, 100 snel en 200 rustig
75 meter waarvan 25 meter hoog tempo, r = 5"
125 meter waarvan 50 meter hoog tempo, r = 10"
175 meter waarvan 75 meter hoog tempo, r = 15"
225 meter waarvan 100 meter hoog tempo, r = 20"
275 meter waarvan 125 meter hoog tempo
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.375 meter

Geen opmerkingen: