woensdag 28 april 2010

Week 17 2010

Maandag 26 april

In het nieuwe tweewekelijkse schema stond een intervaltraining op het programma voor de maandag. Eerst een kwartiertje inlopen en dan de interval. Voor het eerst sinds tijden ook weer eens het goede gevoel mogen ervaren. Lekker buiten trainen in de buitenlucht en genietend van de natuur om me heen. De stilte tussen het gefluit van de vogels, gewoon heerlijk. De stilte zoals ik die een kleine 15 jaar geleden ook regelmatig ervoer als ik op de Veluwe diep in de bossen aan het wandelen was met onze allereerste hond. De stilte die als een spons je helemaal leeg maakt. Los van gedachten, problemen, vragen. Gewoonweg heerlijk. Zulke momenten zijn er de laatste jaren te weinig geweest. Misschien ook wel te weinig moeite gedaan om ze te creƫren. Dat is vast de reden dat zo'n moment in een training waar ik me heerlijk in voel, zo nadrukkelijk opvalt. Er verschijnt zelf een glimlach tijdens de training op mijn gezicht. De training gaat heel makkelijk en kost heel weinig moeite. Laat staan dat de zwaarte er van opvalt. Een super training achter de rug.

Dinsdag 27 april

De zwemtraining die voor vandaag op het programma stond ingepland, ging voor mijn gevoel niet echt super. Het was een pittige training met een hoge snelheid en ik was na de training dan ook behoorlijk moe. Na de training constateerde ik een irritatie aan mijn linker armspieren. Maar goed dat ik morgen een (verplichte) rustdag heb want dan kan ik van de irritatie herstellen.

Woensdag 28 april

Rustdag

Donderdag 29 april

Bij thuiskomst weer even overleg gehad en na een akkoord op de fiets geklommen voor de lange fietstraining uit het schema. Het is ruim twee weken mooi en zonnig weer en er valt m.u.v. afgelopen zondag geen druppel regen. Vandaag is het zelfs gewoonweg warm en op de fiets brengt het windje gelukkig een beetje verkoeling. Maar tijdens de training zweet ik gewoon behoorlijk en het aanvullen van mijn vochthuishouding leidt niet zoals normaal dat ik meerdere malen van de fiets af moet om te plassen. Het vocht vult het verlies er van aan. Tijdens de training kwam ik in aanraking met een meneer die in het bestuur van de triathlonvereniging zit. Onder het fietsen hebben we even gezellig zitten kletsen en hij nodigde mij uit om 16 mei aanstaande bij de kick-off van de triathlon aanwezig te zijn. Het doel van het bestuur is om op deze dag zoveel mogelijk Almeerders die gaan deelnemen op een groepsfoto te krijgen. Ik ga er zeker heen om mijn deelname te bevestigen.

De fietstraining ging lekker alhoewel de tegenwind aardig was want het koste mij moeite om de teller boven de 30 km p.u. te houden. Wel lekker getraind en ik was dan ook goed moe toen ik thuis kwam. Deels door de fietstraining en deels doordat ik vannacht laat in bed lag.

De voorspellingen voor morgen zijn niet gunstig. Altijd rond de tijdrit is het slecht weer of er is sprake van matige weersomstandigheden. Jammer maar we zien het wel komende zondag.

Vrijdag 30 april

Aanvankelijk stond er een fietstraining op het programma maar ik had geen zin om te fietsen. Ondanks dat het na de buien redelijk was opgetrokken, er stond wel een harde wind, en er dus sprake was van goed weer, kon ik mezelf niet motiveren om te gaan fietsen. Het kwam eigenlijk ook een beetje omdat ik me moe voelde. Wel heb ik de looptraining van morgen gedaan want daar had ik wel zin in. Het eerste kwartiertje ging niet echt lekker maar eenmaal op dt2 ging het lopen toch wel heel goed. Later dacht ik misschien had ik toch maar gaan fietsen want dan had ik ook wel over die vermoeidheid gekomen. Ik heb in ieder geval lekker gelopen en voelde me na de training weer opgeknapt.

Zaterdag 1 mei

Omdat ik gisteren had gelopen i.p.v. de fietstraining, wilde ik vandaag de fietstraining gaan doen. Ook de ochtend was troosteloos, het regende behoorlijk. Later in de middag klaarde het eindelijk op en dus op de fiets om 100 minuten te trainen. Dat ging best lekker en ik kwam dan ook redelijk tevreden thuis. Niet slim natuurlijk als ik morgen de tijdrit ga fietsen om dan nu nog de training te doen. Maar dat zien we morgen wel weer.

De zwemtraining was behoorlijk pittig en ik moest helaas an het einde toch even iets laten lopen. Ik kreeg last van een spier aan de achterkant van mijn linkerbeen. Misschien wel de tol van alle inspanningen op de fiets van vandaag. Toch al met 2.800 meter getraind.

Zondag 2 mei

Voor vandaag stond de tijdrit uit het ATC op het programma. Bij het opstaan voelde ik me een beetje brak. Al de trainingsinspanningen van de laatste dagen en alle vermoeidheid van de laatste weken komen er schijnbaar allemaal een keer uit. Ook heb ik behoorlijk last van de spieren aan de achterkant van mijn linkerbeen. Hetgeen aan het einde van de zwemtraining gebeurde lijkt op een serieuze blessure. De combinatie van beiden doet mij besluiten af te zien deelname aan de tijdrit.

Fietstraining
1e training
120' op dt 1/2 met aan het einde 5 x 1' op dt3/4.

2e training
30'dt1-30'dt2-10'dt3
20'dt2-10'dt1

Looptraining
1e training
15' inlopen
2 x (6'-5-4') op dt 3
15' uitlopen

2e training
15' op dt1
30' op dt2
15' op dt1

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
8 x 50 meter 2 x (borst/school en borst/rug)
100 meter borst
12 x 25 meter wisselslag volgorde
200 meter schoolslag
200 meter borst (heen-versnellen en terug-normaal tempo)
300 meter (zweedse estafette volgorde)
totaal gezwommen 2.050 meter

2e training
Geen tijd

3e training
400 meter inzwemmen
2 x 300 meter ( 100 m. armen, 100 m. benen en 100 m. hele slag) sp = 20"
3 x 300 meter (1e serie = 100 m. hoog tempo, 2e serie = 200 m. hoog tempo en 3e serie = 300)
tussen de series is de rust, 50 meter schoolslag
10 x 50 armen hoog tempo, r = 15"
100 meter rug
200 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.800 meter

Geen opmerkingen: