maandag 12 april 2010

Week 15 2010

Maandag 12 april

Na de teleurstelling van de overtrainheid gaat het leven gewoon verder. Overdag was ik samen met een collega op pad en gelukkig een redelijk rustige dag. Bij thuiskomst mijn mail bekeken en het tijdelijke schema gedownload. Een duurlooptraining op duurtempo 1 en 2. De duurlooptraining ging goed want ik merkte tijdens het lopen wanneer mijn hartslag zakte naar lagere waarden. Ik had zelfs het idee dat ik in duurtempo 2 voldoende over had om nog te versnellen. Ook had ik de rust om te trainen.

Dinsdag 13 april

Voor vandaag alleen de zwemtraining op het programma. Niet geheel fit ga ik er naar toe. Uiteindelijk lekker rustig getraind en mijn meters gepakt.

Woensdag 14 april

Op de fiets naar het zwembad sinds ruim 3 weken. Ook vandaag niet helemaal fit maar toch, net als gisteren, heel lekker getraind. De terugweg was pittig want de vermoeidheid van voor de training in combinatie met de zwemtraining, zorgen voor het pittige effect.

Onderweg ben ik er achter gekomen waar de overtraindheid vandaan komt. Namelijk trainingen inhalen als er je er eigenlijk geen tijd voor hebt. Da's iets wat ik teveel heb gedaan de laatste weken en die hebben mij overtraindheid bezorgt.

Donderdag 15 april

Wat opvalt is de straffe wind en het is maar goed dat het zonnetje schijnt want anders zou het behoorlijk koud zijn. Ik besluit in de loop van de middag om maar al vast de lange fietstraining te gaan doen. Er zit ook een duurtempo 3 in de training maar daar ben ik nooit ingekomen met die harde wind. Het is zelfs erg dat ik tijdens de training de energie zo voel verdwijnen en ik krijg zelfs een kleine hongeraanval. Zoveel energie kost het fietsen mij dit keer. Het was een zware training door de harde wind.

Vrijdag 16 april
Rustdag

Zaterdag 17 april

In de vroege de looptraining een redelijke rustig lange intervaltraining met dt 1 en dt 2. Verder goed gelopen en na de training door naar huis om te ontbijten. In de voormiddag de fietstraining gedaan en deze was nog pittig door de straffe tegenwind. Maar daar wordt ik wel sterker van. Aan het einde van de middag de zwemtraining en die wilde ik rustig aan doen vanwege de fietstraining. Uiteindelijk toch nog behoorlijk getraind om het tempo te maken of om bij te houden. Uiteindelijk toch nog wel lekker getraind. Op weg naar huis merkte ik wel dat de hoeveelheid trainingsarbeid mij vandaag meer energie heeft gekost dan normaal.

Zondag 18 april
Een rustdag doordat ik alles al heb gedaan. En dat is wel eens lekker want er waren nog wel wat klussen om het huis. We mogen niet klagen want het is al ruim een week mooi weer alleen de straffe wind maakt het nog een beetje fris.

Fietstraining
1e training
2 x 40 minuten duurtraining

2e training
30'dt1-30'dt2-30'dt1
10'dt2-10'dt3-10'dt1

3e training
100' op dt2

Looptraining
1e training
4 x (5' dt 1 en 15' dt2)

2e training
20'dt1-20'dt2-20'dt1

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
8 x 50 meter (wisselslag volgorde vanaf startblok)
25 meter actieve rust
200 meter armen
25 meter wrikken
6 x 100 meter (2x borst, 2 x vrij en 2 x eigen keus)
pyramide 25-50-75-100-75-50-25
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.300 meter

2e training
400 meter inzwemmen
10 x 50 meter techniek
10 x 100 meter (hele slag en armen)
250 meter armen
250 meter (100 meter school, 100 meter rug en 50 meter samengestelde rugslag)
10 x 25 meter sprint
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.800 meter

3e training
400 meter inzwemmen
2 150 meter techniek
4 x 50 meter (25 meter wrikken en 25 meter borst)
200 meter armen
200 meter hele slag
6 x 50 meter iedere minuut starten
150 meter schoolslag
250 meter ( 50 meter rug en 200 meter borst)
4 x 100 meter (borst en armen)
200 meter iedere 25 meter een andere slag
totaal getraind 2.800 meter

Geen opmerkingen: