dinsdag 20 april 2010

Week 16 2010

Maandag 19 april

Vandaag overdag een cursusdag gehad. Bij thuiskomst, na overleg, op de fiets gestapt voor een fietstraining van 2 uur. Bij vertrek was het nog enigszins aangenaam maar gaandeweg werd het toch wel steeds kouder. Toen ik om 19.00 uur weer thuis kwam had ik behoorlijke koude voeten en duurde het toch nog wel lang voordat ik weer was opgewarmd. De fietstrainingen geven mij langzamerhand een steeds beter gevoel, ik heb het idee dat de kracht in de benen terug begint te komen en dat ik deze ook kan blijven gebruiken. Tegen de wind in blijft nog een zwak punt maar ook daar zit enige verbetering qua snelheid in.

Dinsdag 20 april

Vandaag de hele dag thuis aan de studie want vrijdag heb ik tentamen. Best spannend. Normaliter snak ik dan ook wel aan het einde van zo'n dag naar een beetje ontspanning maar gek genoeg had ik helemaal geen zin om naar de zwemtraining te gaan. De looptrainingen had ik op andere dagen in de week gepland en dus heb ik zo maar een zwemtraining geskipped. Uiteraard heb ik wel iets anders nuttigs gedaan en dat kwam dan ook weer goed uit.

Woensdag 21 april

Ook vandaag de hele dag aan de studie geweest en zelfs nog beter gestudeerd dan gisteren. Maar het blijft allemaal spannend want het blijft allemaal minder goed hangen dan de bedoeling. Ik hoop dat ik het vrijdag allemaal nog weet. Vandaag wel naar de zwemtraining geweest maar ook in eerste instantie geen zin. Maar dat hoort denk ik ook een beetje bij de stress van het tentamen. Gelukkig ben ik wel gegaan en heb ik ook nog eens heel lekker gezwommen.

Donderdag 22 april

Vandaag ook de hele dag gestudeerd en aan het einde van de middag het besluit genomen om niet te gaan trainen. Morgen ben ik vroeg thuis en dan kan ik ook nog trainen. Een beetje relaxen is ook lekker.

Vrijdag 23 april

's Morgens de toets en daarna gaan de rest borrelen maar ik wil naar huis om te trainen. Niet zo gezellig maar de behoefte om te trainen op de fiets in het mooie weer is nu eenmaal groot.
Van trainen komt uiteindelijk niets terecht want ik heb weer eens gigantische vertraging.

Zaterdag 24 april

Voor vandaag staat weer alles op het programma. In de vroege ochtend eerst de looptraining en later in de ochtend de fietstraining. De middag wordt afgesloten met de zwemtraining.
De looptraining ging niet echt lekker ondanks dat het een rustige duurlooptraining was en dus niet echt zwaar. De fietstraining ging daarentegen wel heel lekker en ik kon een redelijk hoog gemiddelde draaien. Tegen de wind in toch nog 31 kilometer p.u. en da's wel goed. Nu waaide het natuurlijk niet echt heel hard maar toch. Met het windje in de rug liep de teller toch snel op naar de 40 kilometer p.u. en dat ging heel makkelijk. Alle inspanningen gingen uiteindelijk wel ten koste van de zwemtraining. De echte vut was er wel een beetje uit maar toch wel lekker getraind. Eenmaal thuis was de pijp echt helemaal leeg en dus 's avonds lekker onderuit gezakt.

Zondag 25 april

Na de ervaringen van gisteren met mijn looptraining, een simpele duurlooptraining op dt1, was de motivatie vandaag niet al te groot om de looptraining te gaan doen. Een intervaltraining in de vorm van een pyramideloop. Maar ik ben toch gaan trainen. Weliswaar in een compleet andere omgeving en dat kwam door de wedstrijd van mijn zoon. De zwemwedstrijd was in Apeldoorn. Ik weet niet hoe het kwam of wat de oorzaak was maar de training ging als een speer. Ik heb steeds hoog in duurtempo 3 getraind, precies volgens de planning. Ik kon het tempo redelijk makkelijk vasthouden en liep ook makkelijk. Wat een verschil met gisteren. Een goed gevoel overgehouden aan de training. Aan het einde van de training nog wel even een flinke regenbui op mijn kop gehad.

Fietstraining
1e training
120' op dt1/2

2e training
120' duurtraining op dt2

Looptraining
1e training
60' duurtraining op dt1

2e training
10'inlopen
1'-2-3'-4-5'-5-4'-3-2'-1' op dt 3, r = 1' op dt 0
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
geskipped

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 150 meter ( 50 m. armen, 50 m. benen en 50 m. hele slag) r= 20"
4 x 300 meter borst op 85% km tijd, r = 1'
100 meter schoolslag
6 x 50 meter ( heen rustig, terug hoog tempo) r= 15"
200 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.800 meter

3e training
500 meter inzwemmen
6 x 150 meter (1e baan snel, 5 rustig, 2 banen snel en 4 rustig, 3 banen snel en 3 rustig en terug)
100 meter heen schoolslag en terug rug
4 x 100 meter schoolslag heen en slepen terug
400 meter 1/4 snel, 2/4 snel, 3/4 snel en 4/4 snel
150 meter onderverdeeld in 75, 50 en 25 steeds de laatste snel
150 meter uitzwemmen
totaal 2.800 meter getraind

Geen opmerkingen: