maandag 22 februari 2010

Week 8 2010

Maandag 22 februari

Ik heb weken lang lopen klagen over het winterse weer maar waar we nu mee worden geconfronteerd is ook niks. Het heeft een groot deel van de dag geregend en het lijkt erop dat het ook de rest van de dag blijft regenen. Er valt een behoorlijke hoeveelheid water en dat heb ik ook gemerkt tijdens de duurlooptraining. Ik kwam als een verzopen kat terug van de duurloop.

Ik ben druk aan het puzzelen met mijn trainingschema omdat ik dit weekend weinig tijd heb. Ik moet dus alle looptrainingen door de week gaan doen. Dus voor vandaag maar de duurlooptraining van zondag gedaan. Dat heb ik maar gedaan vanwege de fietstraining van gisteren. Zo kijk ik per dag wat mij het beste uitkomt en dat betekent dat ik de hele week mijn sportspullen mee naar kantoor moet nemen.

De duurlooptraining was ondanks de regen en de kou goed te doen en ik heb een leuk rondje gelopen. Zo ontdek ik de omgeving rond mijn kantoor ook steeds beter en dan heb je tenminste ook een beetje afwisseling.

Dinsdag 23 februari

Voor vandaag had ik ook een looptraining gepland. Een intervaltraining met in- en uitlopen van ongeveer een uur. Op zich was de training goed te doen en heb ik ook lekker gelopen. Jammer genoeg was de training net teveel van het goede na een aantal intensieve trainingsdagen want 's avonds tijdens de zwemtraining ging het lichtje uit. Ik was te moe om te trainen en heb de zwemtraining dan ook op een laag tempo uitgetraind.

Woensdag 24 februari

Na een goede nachtrust vanmorgen druk aan de studie gegaan. Ik had even in mijn stageperiode een dagje ingeruimd om te studeren. Eigenlijk om al een beetje vooruit te werken. Ik moest aan het einde van de dag nog wat persoonlijke zaken regelen en die namen iets meer tijd in beslag dan de bedoeling waardoor ik niet meer op tijd naar de zwemtraining kon gaan. Ik moest de zwemtraining laten schieten en eigenlijk vond ik dat niet heel erg want ik was behoorlijk moe. Soms moet je ook accepteren dat een dagje rust ook goed doet.

Donderdag 25 februari

Een dagje extra rust had een goede uitwerking want de geplande intervaltraining ging boven verwachting heel goed. Ik heb het niet zo met die intervaltrainingen op duurtempo 4 want dan moet ik zo hard trainen. Het is niet erg om hard te trainen maar dan moet je wel een lekker gevoel hebben of krijgen van zo'n training. Die krijg ik niet zo snel als ik in zo'n hoog tempo moet lopen maar vandaag ging het heel lekker. Alle drie de series ging in de juiste hartslagzone en omdat het lekker ging was de training ook zo voorbij.

Halverwege de middag bereikte mij weer eens heel vervelend nieuws en daarmee was in één klap het goede gevoel overgehouden aan de training in één klap over.

Vrijdag 26 februari

Soms overschaduwt een gebeurtenis je hele leven. Of dat nu een kleine of grote gebeurtenis is maakt niet zo heel veel uit. Het gaat om de impact die zo'n gebeurtenis heeft op je gemoedstoestand. Gisteren was weer eens een dag waar een gebeurtenis mijn gemoedstoestand volledig ontregelde. Iets wat ik de laatste jaren teveel en te vaak mee heb gemaakt en als het daar weer gebeurd dan denk je "waarom". Ik heb er afgelopen nacht slecht van geslapen en voel mij bij het op staan nog steeds somber.

Voor vandaag de laatste looptraining van deze week staan, Morgen nog een zwemtraining, ergens dit weekend nog een fietstraining en dan is het klaar voor deze week. Ik kan wel zeggen gelukkig want ik ben moe van al die trainingen. Ik herstel onvoldoende merk ik wel want ik ben niet fit de volgende dag. Vandaar ook het skippen van de zwemtraining van afgelopen woensdag.

In mijn pauze heb ik de intervaltraining gedaan die gepland stond. Ik heb echt weer eens super lekker getraind en het ging heel makkelijk. Misschien wel omdat ik gisteren zo hard moest werken tijdens de intervaltraining (duurtempo 4). Ik kwam dan ook met een goed gevoel terug op kantoor. Het sombere gevoel dat ik in de vroege ochtend had is inmiddels helemaal weg. Een enigzins goed bericht later die middag maakt het gevoel alleen nog maar beter.

Afgelopen week heeft het veelvuldig geregend en is het eigenlijk de hele dag grijs en flink bewolkt. Ook niet echt een verbetering ten opzichte van het winterweer. Ik verlang echt naar de zon en vooral naar droog weer. De voorspellingen voor het weekend zijn ook al niet al te best.

Zaterdag 27 februari

Vanmorgenvroeg zwemtraining gedaan. Het ging niet echt lekker voor mijn gevoel. We moesten dit keer veel rugslag doen en daar heb ik het niet zo op. Toch al met al 2.500 meter getraind en dat brengt het totaal voor deze week op 4.500 meter.

In de middag nog even een fietstraining gedaan van 90 minuten. Niet helemaal volgens het traingsschema daar da's niets nieuws op zich de laatste maanden. Ik zorg wel dat ik klaar ben tegen de tijd dat ik de triathlon moet doen. Of ik mijn fietstijd zal gaan verbeteren is nog maar de vraag.

Zondag 28 februari

Laatste dag van deze maand en dan zitten we alweer in maart. Wat gaat de tijd hard zeg. Ik wilde vandaag nog graag trainen maar het weer is weer absoluut waardeloos. Het regent al geruime tijd en dat zal het ook nog wel blijven doen. Letterlijk valt de training in het water.


Fietstraining
90' duurtraining op dt1

Looptraining
1e training
90' duurlooptraining met aan het eind 5 x 15/45 op dt3

2e training
10' inlopen
3 x 10' op dt 3
10' uitlopen

3e training
15' inlopen
3 x(7 x 1' op dt 4)
15' uitlopen

4e training
10' inlopen
3 x (5 x 1' + 5' op dt 3)
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 600 meter
8 x 50 meter wisselslag
200 meter benen
200 meter hele slag
2 x 50 meter techniek
8 x 25 meter borst-geen borst
3 x 100 meter wisselslag
totaal getraind 2.000 meter

2e training
niet getraind

3e training
Inzwemmen 600 meter
4 x 100 meter borst-rug
8 x 50 meter rug-school
200 meter borst
6 x 100 meter rug-school
8 x 25 meter borst-school
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.500 meter

Geen opmerkingen: