maandag 8 februari 2010

Week 6 2010

Maandag 8 februari

In de vroege ochtend is het waanzinnig koud. De voorspellingen voor de komende week laten ook weer zien dat de temperaturen omlaag gaan. Overdag rond het vriespunt en 's nachts matige vorst en het lijkt wel alsof wij maar niet van de winter afkomen. Op weg naar kantoor neemt de motivatie om te trainen dan ook direct af. Ik heb de pest aan dat koude weer en geniet nog na van vorige week met temperaturen boven nul. Later hoor ik ook nog dat het wellicht aan het einde van de week weer gaat sneeuwen. De moed zakt me in de schoenen als ik denk aan mijn fietstrainingen. Ik geloof dat ik mijn ambities maar moet laten varen en maar als doelstelling moet aanhouden, het uitlopen van de triathlon. Het is wel heel lang geleden dat de winter zo lang duurde.

Voor vandaag stond er in ieder geval weer een pittige intervaltraining op het programma. De training was pittig maar niet zo zeer door het duurtempo als wel door de snijdende kou. Voor mijn gevoel was het wel tien graden kouder dan vrijdag. Ik heb moeite met dit koude weer om goed te trainen want ik heb dan alleen al mijn energie nodig om warm te blijven. Bij terugkomst op kantoor tintelde mijn linkerarm vanwege de kou. Wat een pokke kou.

Ik heb het al vaker gezegd deze laatste weken maar ik heb het gehad met het winterweer. Om me heen hoor ik mensen zeggen, het is niet erg als het koud is als de zon maar lekker schijnt. Nee, nu wordt het tijd dat de temperaturen weer naar normale waarden gaan voor februari.
Want met dit weer neemt mijn motivatie om te trainen heel hard af en maak ik me nog drukker over mijn fietstrainingen. Met die kou worden de fietstrainingen ook geen pretje als ze uberhaupt te doen zijn.

Dinsdag 9 februari

Na de koude training van gisteren was het vandaag weer binnen training. De zwemtraining bij de Watervrienden. Ik kan kort zijn over de training na 1.700 meter was het over met trainen want ik kreeg last van kramp. Zo heftig dat ik voortijdig de training heb gestaakt. Morgen in de herkansing.

Woensdag 10 februari

Bij aankomst op kantoor helaas moeten constateren dat het weer heeft gesneeuwd. Een aardig pak sneeuw mag ik wel zeggen. Ik baalde al van de winter maar dit maakt het niet beter. Hier hebben we dus weer dagen last van want het blijft vriezen de komende dagen.

Het winterse weer ontneemt me echt alle motivatie want eenmaal thuis besluit ik om niet af te reizen naar de zwemtraining. Ik kan het niet opbrengen om in die kou en die gladheid ruim een uur op de fiets te zitten en terug hetzelfde verhaal. Op de makkelijke manier biedt ook al geen garantie voor enige veiligheid. In ons kikkerland staan lange file's als gevolg van het winterse weer.

Ik geef zo langzamerhand ook maar de moed op dat ik de komende weken nog een fietstraining kan doen. De voorspellingen voor de komende 14 dagen bieden ook weinig zicht op dooi of hogere temperaturen. Het is lang geleden dat we zo lange winter hebben gehad als nu.

Donderdag 11 februari

Ik merk aan mezelf dat de winterse weersomstandigheden op mijn gemoed gaan werken. De winter duurt gewoon te lang voor mij en er lijkt voorlopig ook nog geen einde aan te komen. Vanmorgen was er weer sneeuw gevallen en nu echte plaksneeuw want mijn fiets zat dik onder de sneeuw na de fietstocht naar het station. Ik wilde wederom tussen de middag in pauze trainen en had na de koude ervaring van maandag maatregelen genomen. Muts, extra handschoenen en windjackje moesten extra bescherming bieden tegen de kou. Want volgens de voorspellingen zou er een harde noorderwind net als afgelopen maandag. Gelukkig scheen het zonnetje en was het veel minder koud dan voorspeld. Ik moest wel op mijn hoede zijn met die sneeuw waaronder een ijslaag zit maar toch heb ik eindelijk weer eens kunnen genieten van het zonnetje.

Vrijdag 12 februari

Rustdag

Zaterdag 13 februari

In de vroege ochtend een rustige duurloop gedaan van 50 minuten. Lekker ontspannen en in een rustig tempo getraind. Het was wel weer hartstikke koud, zo in de vroege ochtend. Geen spijt dat ik niet deel had genomen aan het zwemmen.

Aan het einde van de middag naar de zwemtraining. Ook tijdens deze training lekker getraind en vooral in mijn eigen tempo gezwommen. Toch weer 2.900 meter gezwommen. Ik wilde aanvankelijk een baantje lager gaan trainen mar ben in de baan gaan trainen waar ik normaliter ook train. Op de weg terug naar huis jammer genoeg een lekke band en ja hoor, geen lijm meer om de band te plakken. Zo was ik toch nog heel laat thuis. Flink balen maar die pokke fietspaden hier liggen altijd vol met glas.

Zondag 14 februari

Er lijkt maar geen eind te komen aan de winter. Ook vanmorgen sneeuwde het weer toen ik uit het raam naar buiten keek. Ik was van plan om te gaan mountainbiken maar ik kon de motivatie niet opbrengen. Die kou en die sneeuw. De rest van de dag binnen gebleven en zitten mokken over het weer. Ik geloof dat ik helemaal om ben en ga binnenkort op zoek naar een Taxc.

Fietstraining
Geen fietstrainingen gedaan

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x ( 5 x 1'+ 5') op dt4
10' uitlopen

2e training
crosstraining
10' inlopen
3 x 10' op dt 3'
10' uitlopen

3e training
50' duurloop

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 600 meter
4 x 100 meter steigerung borstcrawl-geen borstcrawl
8 x 50 wisselslag
100 meter armen
totaal 1.700 meter getraind

2e training
450 meter inzwemmen
75 meter ( 1 x 25 snel, 50 meter duurtempo)
150 meter ( 2 x 25 snel, 100 meter duurtempo)
225 meter (3 x 75 snel, 150 meter duurtempo)
300 meter ( 4 x 25 snel, 200 meter duurtempo)
50 meter ( 2 x25)
100 meter (2 x 50)
150 meter (hele slag)
200 meter (8x25)
250 (5 x 50)
300 meter (hele slag)
100 meter schoolslag
4 x 100 meter (1e en 3e baan snel)
150 meter uitzwemmen
totaal 2.900 meter getraind

Geen opmerkingen: