vrijdag 24 juli 2009

Week 30 2009

Deze hele week uitgeschakeld vanwege de poliklinische operatie en de verplichte herstelperiode die daar het gevolg van is. Dit geeft mij wel mooi de gelegenheid om na te denken over het komende seizoen. Zoals ik de afgelopen maanden heb getraind en met name zonder doel door het leven te gaan, heb ik ervaren als een rot periode. Ik heb dan lang nagedacht over wat ik nu precies wil en ik heb dan ook voor genomen om volgend jaar weer voor de hele triathlon te gaan. Ik wil dus proberen om naast mijn studie ook de trainingen er bij doen. Dit houdt uiterraard wel in dat het in combinatie moet kunnen met mijn gezin. Want drie zaken evenveel aandacht geven zal knap lastig worden. Het betekent in ieder geval dat ik meer flexibel omgaan met het tijdstip waarop de trainingen plaats moeten vinden. Maar ook op welke dagen ik ga trainen en meer switchen tussen de diverse mogelijkheden. Bijvoorbeeld i.p.v. op woensdag een zwemtraining doen, wisselen met een dinsdagavond bij de Watervrienden. Of toch weer een keer bij TVA op een maandagavond of donderdagavond meetrainen.

Waar ik de vakantie ook weer mee ben aangestoken, is mountainbiken. Tjonge, wat heb ik een hoop bikers gezien in de vakantie. Allemaal op mooie bikes. Dat heeft bij mij weer het gevoel los gemaakt om een mountainbike aan te schaffen. Ik was al van plan om niet veel langer meer met de bus te gaan reizen, dus kan ik mooi voor het fietsen naar het station een bike aanschaffen. Op mijn werk volgende week maar eens uitzoeken hoe vakantie uren ik moet inleveren en hoeveel mij dat netto oplevert. Dan weet ik ook in welke prijsklasse ik kan kijken.

Zo’n weekje verplichte rust geeft je in ieder geval de gelegenheid om over dit soort zaken goed na te denken. Ik hoop toch wel volgende week de trainingen weer langzaam te kunnen oppakken.

Geen opmerkingen: