maandag 25 mei 2009

Week 22 2009

Maandag 25 mei
Vandaag een lesdag en dus later thuis. Na het eten even lekker gewandeld met mijn zoon en de hond, is ook lekker om te doen. Morgen studieverlof en 's avonds een looptraining afwerken. Even bedenken wat ik zal gaan doen.

Dinsdag 26 mei
Vandaag was een off day, het studeren ging wel lekker maar de aantekeningen raakten door mijn klungel niet opgeslagen en dus een hele ochtend werk weg. Ik wilde vandaag een looptraining doen maar vergat in mijn trainingsbestand te kijken welke training ik moest gaan doen. En het was ook nog eens koud en naar weer en maar slechts 12 tot 14 graden kouder dan gisteren.
Daarom maar besloten een training in de parkeergarage in het centrum af te werken. Om beschut te trainen tegen de regen, de kou en de wind. Altijd lekker een training in de parkeergarage, zo lekker tegen de schuine vlakken op met een hartslag van dik in de duurtempo 3. Morgen zwemtraining en ik hoop maar dat ik op tijd thuis ben.

Woensdag 27 mei
Vandaag iets eerder weggegaan van de les want ik wil wel graag het zwemmen bij blijven houden.
Van de trein zo de auto in en door naar de zwemtraining. Het was weer een lekkere zwemtraining waarbij ik in totaliteit precies 3. 000 meter heb gezwommen in één uur. Ik kon ook heel goed meekomen met het tempo.

Donderdag 28 mei
Voor vandaag had ik wel de moeite genomen om in het trainingsbestand te kijken en had daar een leuke training gevonden. Ik ben toch wel heel blij dat ik kan blijven trainen want ik zou niet zonder kunnen. En nu helemaal als je bedenkt dat ik met mijn opleiding heel veel moeite heb met het vinden van het studieritme. Dan is het een mooie afleiding. Lekker getraind. Het is flauw maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Vrijdag 29 mei
Ik was vroeg thuis vandaag maar had toch niet de puf om te gaan trainen terwijl het prachtig weer was voor een mooie fietstraining. Vooral nu zijn familaire zaken heel belangrijk omdat ik met de studie en de trainingen al helemaal effect moet omgaan met mijn tijd. Gezelligheid thuis is ook belangrijk want dat is en blijft je basis van waaruit je alles kunt doen.

Zaterdag 30 mei
Ik had aanvankelijk een ander programma in mijn hoofd maar heb uiteindelijk een ander training gedaan. Omdat ik begeleiding had van een fietser werd het een duurtraining met wisselende tempo's. Uiteindelijk pakte de training goed uit en had ik in een uur een pittige training achter de rug. Ik kon voldaan naar huis en lekker een ontbijtje nuttigen. 's Middags naar de zwemtraining op de fiets. Wederom een pittige training voorgeschoteld gekregen, ééntje waar ik duidelijk moeite mee had want ik kon het tempo niet volgen. Het was weer zo'n training waarbij ik alles uit de kast moest halen om te kunnen blijven en da's niet goed. Je kan niet iedere training volle bak zwemmen. Ik denk er toch over na om meer te variëren van tussen baan 4 en 5. Dan kan ik rammen als ik zin heb door in baan 5 te gaan zwemmen. En als het een mindere dag is dan kan ik gewoon lekker meezwemmen in baan 4. Zwemmen om alleen maar koolhydraten te verbruiken.

Zondag 31 mei
Het is eerste pinksterdag en het is al de hele week mooi weer. Dus vandaag eindelijk maar eens die fietstraining gaan doen. Ik wilde graag een training van 120 minuten afwerken en dus had ik een route ingepland. Deze route heb ik gedurende de training steeds aangepast om de straffe wind een beetje te ontlopen en dat lukte aardig. Twee uur met een gemiddelde snelheid van 31 kilometer per uur. Een lekkere training in het zonovergoten Nederland.

Fietstraining
120' duurtraining dt 2/3

Looptraining
1e training
10' inlopen
40' Fartlektraining op dt 3
10' uitlopen

2e training
10' inlopen
15 x 90" op dt3, r = 30"
10' uitlopen

3e training
10' inlopen
10' dt1
10' dt2
10' dt3
10' dt2
10' dt1

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen

300 meter hele slag

300 meter armen

300 meter hele slag

100 meter schoolslag

100 meter wisselslag

100 meter armen

100 meter rug

100 meter schoolslag

100 meter hele slag

250 meter armen

250 meter hele slag

100 meter actieve rust (schoolslag)

400 meter hele slag

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 3.000 meter

2e training
350 meter inzwemmen

5 x 100 meter hele slag hoog tempo zonder bij de keerpunten de kant aan te raken, r = 30"

5 x 100 meter normaal tempo, r = 20"

5 x 200 meter, 1e meter als boven en 2e 100 meter als boven, r = 30"

2 x ( 3 x 50 meter ) op techniek, r = 15"

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.750 meter.

Geen opmerkingen: