maandag 18 mei 2009

Week 21 2009

Maandag 18 mei
Vandaag mijn tweede lesdag gehad en laat thuis gekomen. Ik had al rekening gehouden met het feit dat ik niet zou kunnen trainen. Maar morgen ga ik echt trainen want ik wil nu toch wel weer een regelmaat aanbrengen. Plotseling constateer ik toch wel dat op bepaalde plekken het vet is teruggekeerd op mijn lichaam. Mijn grote angst is dan ook om binnen korte tijd sterk in gewicht te gaan toenemen. Ik ben niet dik en dat zal ik ook niet snel worden maar een paar kilo teveel merk ik wel degelijk. Oppassen geblazen dus. Ietsje minder eten want ik heb het toch niet nodig op dit trainingsniveau maar vooral het snoepen laten. Dat zal nog een hele strijd worden als je de laatste twee jaar steeds maar hebt kunnen snoepen zonder ook maar iets aan te komen. Morgen lekker trainen, ik heb er nu al zin in.

Dinsdag 19 mei
Ik heb studieverlof vandaag en ik moet deze dag volledig benutten want de voor te bereiden stof is veel. Echt lekker gaat het niet want ik heb moeite om door de stof heen te komen. In lichte paniek sluit ik de boeken aan het einde van de middag. Veel te weinig gedaan omdat ik steeds van de boeken af moet. Gelukkig ben ik vanaf donderdag vrij en kan ik de lesstof dan maken. Tijdens de zwemtraining van de kids lekker getraind en eindelijk weer eens het besef dat ik toch wel op een bepaalde manier zal moeten blijven trainen.

Woensdag 20 mei
Een stagedag vol gepland met interviews die uiteindelijk moeten leiden tot een stageverslag. Dat gaat wel lukken maar het wordt wel veel werk. 's Middags eindelijk weer eens op de fiets naar de training. Eenmaal onderweg constateer dat ik mijn bidon ben vergeten. Na de training vertel ik tegen Hans Lampe dat ik al weken van slag ben door het feit dat ik moet studeren en weinig kan trainen, een gewoonte dier ben ik. Eenmaal iets anders en ik ben van slag. Pittige training en ik merk dat ik er moeite mee heb. Dat doet me zeer want ik mis de beleving van vorig jaar toen ik aan het trainen was voor de hele triathlon.

Donderdag 21 mei
Mijn partner stelt voor om lekker een fietstraining te gaan doen maar ik heb iets anders al gepland. Ik heb in mijn hoofd om vandaag een looptraining te doen en te studeren. Ook vandaag gaat het studeren niet lekker en weer raak ik in lichte paniek. Mijn grote fout is dat ik direct na het lezen van een stuk, denk dat ik het allemaal wel weet. Dat kan gewoonweg niet. Ik ga laat in de middag toch een looptraining doen. Onderweg realiseer ik mezelf dat ik moet blijven trainen want anders ga ik de opleiding niet redden. Ik moet mezelf weer lekker gaan voelen en dat kan door het trainen. En ik moet een manier zien te vinden om het studeren goed op te pakken.

Vrijdag 22 mei
Vandaag heb ik niets gedaan en er een rustige dag van gemaakt. Morgen staat er weer een loop- en zwemtraining op het programma. En als alles meezit voor zondag een fietstraining.

Zaterdag 23 mei
Ik had voor mezelf een pittige looptraining bedacht. Ik geniet de laatste weken steeds van het mooie weer in de vroege ochtend. Het ontwaken van de stad, het fluiten van de vogels terwijl ik lekker aan het afzien ben. Na het ontbijt ben ik op weg gegaan om mijn dochter bij haar allereerste erkgever af te zetten. ''s Middags naar de zwemtraining op de fiets en een goeie training afgewerkt.

Zondag 24 mei
Eerst lekker een ontbijtje genomen en aansluitend aan de studie. In de middag even ruimte ingeruimd voor een fietstraining. Het was de bedoeling om twee uur te trainen maar het bleef bij 90 minuten. Daarna weer aan de studie gegaan.

Al met al toch wel een weekje waar ik voor teken. Toch de nodige ruimte gehad om te trainen en da's toch wel lekker. Ik heb het toch nodig als afleiding maar zeker ook ter compensatie.

Fietstraining
1e training
90 minuten duurtraining op dt2

Looptraining
1e training
10' inlopen
3 x (4 x 1'+6') dt3, r = 30", sp = 2'
10' uitlopen

2e training
15' inlopen
12 x 90" op dt3, r = 1'
15' uitlopen

3e training
10' inlopen
10 x 3'30" op dt3
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen

100 meter slepen

100 meter armen

2 x 50 meter benen, r = 30"

7 x 250 meter:
-1e en 7e 250 meter rustig
- 2e en 6e 250 meter 50 meter snel/200 meter rustig
- 3e en 5e 100 meter snel/150 meter rustig
- 4e 150 meter snel/100 meter rustig
r = 30"

3 x 50 meter op 90% km tijd
r = 30"

6 x 25 meter sprint, r = 15".

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.800 meter

2e training
550 meter inzwemmen

9 x 250 meter verschillende opdrachten, r = 30"

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.900 meter.

Geen opmerkingen: