dinsdag 5 mei 2009

Week 19 2009

Maandag 4 mei
Ik ben vrij vandaag, althans ik heb een vrije dag opgenomen. Even geen sport gepland want ik heb afgelopen weekend meegeholpen bij het opknappen van de tuin in het hofje waar ik woon.
Een loodzware klus waar ik behoorlijk wat spierpijn aan over heb gehouden. Dat duidt op lichte spierbeschadiging en daar moet je voorzichtig mee zijn. Ik had voor vandaag ook iets gepland met mijn zoon en was dus met hem de hele dag op pad. We hebben samen een hele leuke dag gehad.

Dinsdag 5 mei
Ik ben vandaag vrij van mijn werk vanwege bevrijdingsdag. Opgestaan met nog steeds een lichte spierpijn en nog steeds een behoorlijke pijnlijke rug. Ik heb besloten om die rug maar los te maken met een fietstraining van een uur. Een redelijk rustige training ervan gemaakt om mijn rug te ontzien. Na de fietstraining was de pijn weg. Later op de dag met de kids naar hun zwemtraining gegaan en tijdens hun training een looptraining afgewerkt. Twee trainingen op één dag gedaan om al vast te wennen aan de geplande triathlons over de olympische afstand. Ik moet toch een beetje blijven trainen om mee te kunnen doen.

Woensdag 6 mei
Wekelijks staat op de woensdag de zwemtraining op het programma. Op de fiets naar Haven en deze week stond er een behoorlijk puist wind. Het werd dus een pittig tocht voordat ik het zwembad bereikte. Tijdens de training zwom ik weer in mijn oude baan en da's toch niet goed want mijn tempo ligt een tandje hoger dan die van de anderen. Alhoewel mijn tempo eigenlijk net iets te laag ligt voor de volgende baan dub ik iedere week weer van waar zal ik gaan zwemmen.
Uiteindelijk werd het door het rouleren een hele relaxte training.

Donderdag 7 mei
Door omstandigheden kwam er van trainen niets terecht.

Vrijdag 8 mei
's Middags bij thuiskomst was het ronduit bar weer. Ik had maar besloten om eerst te gaan eten en dat moet ik eigenlijk niet doen want ik moet om altijd eerst even mijn eten laten zakken. Dan wordt het vaak alweer te laat om nog op pad te gaan. Dus schoot de training er weer bij in en da's eigenlijk niet de bedoeling want ik wil de draad zo goed mogelijk opmaken en vasthouden.

Zaterdag 9 mei
's Ochtends een looptraining gedaan en het was behoorlijk koud. Ik had in eerste instantie en ander programma in mijn hoofd maar heb 'm aangepast omdat ik niet in de kou wilde lopen. Zoveel uit de wind geprobeerd te trainen en als je eenmaal op dreef bent heb je het wel warm.
Het alternatieve programma was toch best wel pittig want ik heb in het centrum getraind en daar loopt alles op. Een training waarin ik alleen maar in dt4 heb getraind. Dat gaat heel makkelijk als je nagenoeg overal schuine stukken hebt waar je tegen oploopt. Ik wilde vandaag op een fietstraining doen want het was heel mooi weer om te fietsen. De planning was om een training te gaan doen op dt1/2 maar het werd er eentje van dt3. Vooral het stuk tegen de wind in deed mijn hartslag omhoog schieten. Dat werd een tweede pittige training voor deze dag.
Uiteindelijk 's middags nog de zwemtraining en die heb ik eindelijk weer eens na drie weken bij TVA gedaan. Maar weer aangesloten in de één na snelste baan want het tempo daar ligt gewoon net iets hoger en moet ik dus harder werken. Alhoewel dat deze training wel mee viel. Afsluitend naar huis teruggefietst en eenmaal thuis had ik het toch wel even helemaal gehad.

Zondag 10 mei
Voor vandaag had ik niets gepland omdat ik gisteren toch al heel veel had gedaan. Het mooie weer nodigde toch wel uit om nog iets aan sport te gaan doen. Om bijvoorbeeld lekkere fietstraining te gaan doen maar ik had om toch maar niets te gaan doen ondanks het lekkere weer. Ik heb juist daarom genoten van het lekkere weer door juist niets te doen en lekker in de tuin te gaan zitten. Tenslotte is rust ook heel goed.

Ik hoop dat ik de komende 1 1/2 jaar toch wel voldoende tijd blijf overhouden om op een serieus nievau te kunnen blijven sporten. De laatste weken heb ik maar wat aangerommeld en dat voelde toch ook niet goed.

Fietstraining
1e training
60' dt2

2e training
90' dt3

Looptraining
1e training
10' dt1
10' dt2
20' dt3
10' dt2
10' dt1

2e training
10' inlopen

5 x 45" dt4, r = 1' dt0

5 x 3'30" dt4, r = 2' dt0

15 uitlopen

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 450 meter

12 x 50 meter, even steigerung, oneven hele slag, r = 20"

4 x 100 meter op 80% km tijd, r = 20"

100 meter techniek

8 x 50 meter op 90% km tijd, r = 20"

8 x 25 meter sprint, r = 20"

100 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.350 meter

2e training
inzwemmen 800 meter

2 x 50 meter benen, r = 15"

2 x 100 meter armen, r = 20"

2 x 150 meter, afwisseld 25 normaal, 25 snel tempo, r = 20"

2 x 150 meter, afwisseld 50 normaal, 50 snel tempo, r = 20"

2 x 150 meter steigerung, r = 20"

6 x 50 meter hoog tempo, r = 20"

200 meter uitzwemmen

totaal 2.500 meter gezwommen

Geen opmerkingen: