zaterdag 4 april 2009

Week 14 2009

Maandag 30 maart
Vandaag een looptraining gedaan. Een duurloop want da's zo'n beetje nog het enige waar ik op dit moment zin in heb. Het gaat namelijk allemaal niet meer zo lekker. Iets waar ik al sinds december vorig jaar last van heb. Nu zijn er een aantal zaken die enorm veel energie vreten en me eigenlijk alle vut ontnemen. Het gaat me net even te ver om hier op mijn weblog iets over te gaan zeggen maar laten we het er op houden dat het niet zo goed met me gaat.
Wel die duurlooptraining van 60 minuten afgewerkt maar het gaat niet echt lekker.

Dinsdag 31 maart
Ik had gisteren getraind dus vandaag maar overgeslagen.

Woensdag 1 april
Tijdens de fietstocht naar het zwembad in Haven, een lekke band. Nou lekker, na het trainen eerst een band plakken voordat ik naar huis kan. Gewoon weer gezwommen in mijn oude vertrouwde baan en ook besloten er maar in te blijven trainen want in de baan hoger zwem ik net niet hard genoeg om de zwemmers in die baan bij te houden. Hele training voorop gezwommen en dat was best heel lekker. Laat thuis vanwege de lekke band.

Donderdag 2 april
Het is de hele week al lekker weer en dus vandaag voor het eerst dit seizoen in de korte broek getraind. Maar weer een duurloop gedaan want ik kan iets anders niet opbrengen. Nu ook weer ondervonden dat ik niet top ben want ik train gewoon niet lekker. Duurloop van 60 minuten gedaan en dat was ook weer genoeg.

Vrijdag 3 april
Vanmorgen opgestaan met een lichte irritatie in mijn knie. Bij bepaalde bewegingen voelt het niet lekker aan, net alsof iets over elkaar scheurt. Tenminste zo lijkt het te voelen. Ik baal wel want ik had net besloten om toch maar mee te doen met zwemloop. Maar afwachten hoe het een dag later aan voelt. 's Middags na mijn werk even lekker een uurtje gefietst in dat heerlijke zonnetje. Dan is trainen toch wel lekker. 's Avonds is de irritatie er nog en niet minder dan toen ik opstond.

Zaterdag 4 april
Bij het opstaan nog die irritatie in de knie en dus maar besloten om de zwemloop te laten lopen. Rust lijkt me beter en daarom maar bij de Watervrienden meegetraind. Tijdens en na de zwemtraining toch best wel die irritatie gevoelt. En zelfs na het ontbijt lijkt mijn knie een beetje stijf geworden. Nee, niet meedoen aan de zwemloop is echt verstandig want je gaat toch voluit met zwemmen en lopen. Als je dan minder presteert dan ben je ook weer teleurgesteld over de slechte prestatie. Ik ga ook maar niet kijken want dan voel ik me rot. De rest van de dag maar rustig aan gedaan.

Zondag 5 april
Vanmorgen opgestaan met nog steeds irritatie in mijn knie. Dus de beslissing om niet mee te doen is verstandig geweest. Wel een fietstraining van 90 minuten gedaan en gelukkig geen last met fietsen. 's Middagds onze tent wezen opzetten en bij een beetje verkeerde beweging voel ik knie.

Week 14 afgelsoten met een dubbel gevoel. Aan de ene kant afbouwen en aan de andere kant nog steeds het niet afscheid kunnen nemen van het intensieve sporten. En dan ook nog eens tot overmaat van ramp geblesseerd geraakt en hoe ? Ik heb werkelijk geen idee hoe ik aan die irritatie aan mijn knie kom. Rust is de remedie, dus eerst maar een week niet lopen.

Fietstraining
1e training
60' duurtraining

Looptraining
1e en 2e training
60' duurloop op dt 3

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen

6 x 100 meter, wv 1e, 3e en 5e armen en 2e en 4e benen, r = 20"

3 x 100 meter hele slag op techniek, r = 20"

3 x 100 meter steigerung, r = 20"

3 x 100 meter hele slag , r= 20"

300 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.200 meter

2e training
inzwemmen 4 x 200 meter, 1e en 3e borst,2e en 4e slag naar keuze

4 x 150 meter, 1e en 3e, 100 borst en 50 school, 2e en 4e 100 borst en 50 rug, r = 30"

3 x 100 meter wisselslag, iedere drie minuten weg

200 meter benen

100 meter hele slag

3 x 100 meter, heen op techniek en terug hele slag, r = 30"

200 meter uitgezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: