maandag 6 april 2009

Week 15 2009

Maandag 6 april
Nog steeds die irritatie in mijn knie. Dus nog steeds voorzichtigheid geboden. Daarom vandaag maar een fietstraining van 60 minuten afgwerkt mede omdat het nog droog was. De voorspellingen voor komende week zijn weer aanzienlijk minder. Tijdens het fietsen en ook daarna worden de klachten niet erger.

Dinsdag 7 april
Pa is jarig en dus geen tijd om te trainen. Dus vandaag een rustdag.

Woensdag 8 april
Zoals iedere woensdag de zwemtraining. Soms ga ik met de auto omdat het weer dan te slecht is om die afstand te fietsen. Zo dus deze woensdag want het miezerde lekker en daar wordt je zo heerlijk nat van. Dus maar met de auto naar de training en dat was lekker voor Frank Veltman want die kon mooi mee terug rijden. Hij woont in mijn wijk. Lekkere training in mijn oude baan en de heel training voorop gezwommen.

Donderdag 9 april
De eerste looptraining na een relatief rustig weekje. Gelukkig is het lek boven water en weet ik waarvan ik de blessure heb opgelopen. Mijn oude Brooks kunnen na anderhalf jaar trouwe dienst, niet langer mee worden gebruikt voor de looptrainingen. De training bestond uit een duurloop van 60 minuten en die ging gelukkig goed. Ook de volgende dag nauwelijks terugslag ondervonden.

Vrijdag 10 april
Ik wilde wel trainen maar was pas laat thuis en kon het niet meer opbrengen om toch nog iets te gaan doen. Dat geeft wel aan dat ik geen supermotivatie meer heb zoals ik die wel vorig jaar om deze tijd had. Toen had ik de triathlon nog voor de boeg. Ik merk ook wel dat ik toch in een gat terecht ben gekomen na de triathlon. Te snel na de hele triathlon weer gaan trainen en vooral te hard en teveel gedaan. De maanden daarna heb ik zo'n grote terugslag gehad en de komende 14 tot tot 16 maanden zal ik moeten schipperen in mijn tijd. Mijn studie staat voorop maar ik blijf zeker door trainen want ik heb het nodig. Het zou vooral zonde zijn om het zwemniveau te laten wegglippen.

Zaterdag 11 april
In de vroege ochtend weer een lekkere duurloop gedaan. Ik merk wel dat het gevoel nog lang niet terug is en soms ook het idee dat ik niet de gewenste conditie heb om top te trainen. Daar zal ik de komende maanden mee aan de slag moeten gaan, de balans tussen gewoonweg lekker trainen en de prestatie. Ik kan natuurlijk niet super presteren als je niet hard of genoeg traint.

's Middags met enig tegenzin naar het zwembad gegaan maar achteraf toch geconstateerd dat ik heel lekker heb getraind. In de één na hoogste baan. Ik vind het zwemmen echt heerlijk en dat had ik nooit verwacht.

Zondag 12 april
Eerste paasdag en dus maar niet getraind. Vooral in huis doorgebracht met mijn gezin.

Evaluatie
Ik gooi er maar eens een evaluatie tegen aan. Deze week een hele rustige week achter de rug en dat kwam mede door een kleine blessure. Ik ben wel aan het afbouwen maar ook aan het opbouwen naar een trainingschema waar ik mee kan leven de komende 14 tot 16 maanden. ik wil namelijk niet zo'n achterstand opbouwen dat ik als ik weer een hele triathlon zou kunnen doen, ik van te ver moet komen. Lastig maar ook wel weer een uitdaging. Het zwemmen gaat heel goed en dat wil ik zo houden. De rest is gewoonweg bijhouden waarbij het fietsen de grootste bottelneck zal worden.

Fietstraining
60' duurtraining

Looptraining
1e training
60' duurloop dt 2

2e training
60' duurloop dt 2

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen

3 x 150 meter onderverdeeld in 100 armen en 50 benen, r = 15"

pyramide, van 25 t/m 150 meter en weer terug, r = 15" en iedere langere afstand 5" langere r

50 meter schoolslag

3 x 200 meter hele slag r = 20"

150 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.250 meter

2e training
250 meter inzwemmen

4 x 50 meter techniek, slepen, bijleggen, lange slag en benen, r = 15"

pyramide van 50 t/m 250 meter (2x 250) en terug naar 50 meter, steeds 50 meter
r = 15" en iedere afstand 5" langer rust
afwisselend armen en heel slag

2 x 100 meter, wv schoolslag en rugslag

4 x 50 meter techniek, slepen, bijleggen, lange slag en benen, r = 15"

4 x 100 meter, wv iedere eerste baan heel snel en terug rustig tempo, laatste uitzwemmen
r = 10"

totaal gezwommen 2.750 meter

Geen opmerkingen: