maandag 19 mei 2008

Week 20

Deze week begon niet met de geplande rustdag. Zondag na het fietsen heb ik mijn vorige buurtjes geholpen met verhuizen en dat is maandag gewoon verder gegaan. Op woensdag werden de effecten van deze inspanningen ineens merkbaar. Voor de zwemtraining was de vermoeidheid merkbaar en aan het einde van de training ook. Ondanks dat, heb ik wel een zwemtraining afgewerkt waarbij ik eindelijk weer eens het goede gevoel heb ervaren. Ik gleed weer als vanouds door het water. Nu mijn techniek op orde krijgen want dat scheelt echt heel veel en dan vooral in snelheid.

Van Juriaan heb ik een terugkoppeling gehad voor wat betreft de wedstrijdjes die in de planning staan. In ieder geval gaan door, de zwemloop, de halve marathon en de beide kwart triathlons. De sprintriathlon valt af vanwege de toename van de duur van de trainingen. De halve marathon zal in een rustig tempo gaan en daar hou ik me dan ook aan.

Vanwege omstandigheden kwam de looptraining van donderdag te vervallen.

De fietstrainingen zijn vanwege de zwemloop, alle twee omgezet van dt 2 naar dt 1.

De zwemtraining en de looptraining van zaterdag kwamen vanwege de zwemloop te vervallen.

Ik heb meegedaan aan de zwemloop en tot mijn grote verbazing ging zowel het zwemmen als het lopen heel goed. Jammer genoeg was de wissel weer mijn zwakke punt maar dat is mijn eigen schuld. Ik heb het altijd koud dus moest ik zo nodig weer twee shirtjes aan. Niet de juiste kleding voor zo’n wedstrijdje kost gewoon tijd als je naast je schoenen ook nog eens die twee shirtjes aan moet doen. Al met al was ik dik tevreden want mijn kilometertijd (zwemmen) bedroeg 17.30 minuten. En dus heb ik mijn kilometertijd verbetert met bijna 1.30 minuut. Uitgaande van het gekungel met de wissel, heeft mijn tijd op de kilometer ongeveer rond de 42 minuten gelegen. Ik vermoed zelf een tijd onder de 42 minuten. En dat is voor mij heel snel want ik heb nog niet onder de 42 minuten gelopen.

Zondag heb ik een fietstraining met Arie Robbemond afgewerkt. Gezellig om met z’n tweeën te trainen want ik werk de fietstrainingen altijd alleen af.

Fietstraining
1e training
1 uur dt 1
10 minuten uitfietsen

2e training
2 ¾ uur duurtraining dt 1

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 12 banen
200 meter armen
200 meter hele slag
50 meter benen
50 meter hele slag
50 meter benen
50 meter hele slag
200 meter armen
steeds tussen iedere serie 30 seconden rust

100 meter schoolslag

10 x 50 meter met tussen serie 20 seconden rust
1e 50 meter waarvan de eerste 20 meter sprint
2e 50 meter waarvan de eerste 30 meter sprint
3e 50 meter waarvan de eerste 40 meter sprint
4e 50 meter geheel sprint
5e en 6e rustig
7e tot en met de 10e in omgekeerde volgorde

50 meter hele slag

2 series van 4 x 25 meter bestaande uit 25 meter slepen, 25 meter hele slag, 25 meter armen en 25 meter benen schoolslag

300 meter hele slag

2 banen uitzwemmen

Totaal gezwommen 2.300 meter gezwommen

2e training

Kwam te vervallen vanwege de zwemloop.

Looptraining
10 in- en uitlopen
10 x 3.30 minuten, rust tussen iedere serie 1.30 minuut

Geen opmerkingen: