maandag 12 mei 2008

Week 19

Als je zaterdagmorgen vroeg voor het laatst hebt gelopen, dan is de overgang naar de temperatuur van dinsdagavond rond de klok van 18.00 uur een hele grote overgang.
Ik klaag niet hoor ! Want ik hou van deze temperaturen en zal het zeker gaan missen komende zomer. Misschien hebben we deze zomer in Nederland eindelijk weer eens goed weer.

De looptrainingen gaan echt lekker en vervelen eigenlijk helemaal niet ondanks de relatieve monotoonheid. Over het lopen maak ik me helemaal niet druk.

Des temeer over het fietsen want daar heb ik nog helemaal geen goed gevoel over. De duur van de trainingen nemen in het trainingschema langzaam toe. Met dat mooie weer moet ik mezelf inhouden want ik wil dan eigenlijk langer trainen op de fiets dan het trainingschema aangeeft.

Soms kom je er achter dat jezelf niet goed verzorgd. Terwijl ik normaal niet of nauwelijks last heb van blessures, heb ik deze week steeds last van mijn rechterkuit. Dan valt in ene het kwartje en weet je waarom je nu wel problemen hebt van kleine irritaties. Met deze dagen drink je al snel te weinig en daarom heb ik nu die kleine irritaties. Het gekke is dat ik tot een jaar geleden zo gedisciplineerd was als het ging om het drinken van de juiste hoeveelheid water.

Ik ben deze week ook enigszins van het trainingschema afgeweken. Van de 1e fietstraining heb ik een koppeltraining gemaakt. Een beetje aangestoken door de opmerkingen van anderen deed mij besluiten om deze verandering aan te brengen. Hoewel ik wel heb gemerkt dat ik geen echte problemen heb met de overgang van fietsen naar lopen, is het toch wel verstandig om hierop te trainen. Ik denk namelijk dat het na 180 kilometer fietsen anders zal zijn dan na een ritje van 40 kilometer.

Nog steeds heb ik het gevoel dat het zwemmen niet lekker gaat. Ook beide zwemtrainingen hebben dit gevoel niet weg kunnen nemen. Zaterdag zwom Robert van de Wetering mee in onze baan en vond dat ik het goed bij kon houden. Maar zelf had ik niet het idee dat me dat nu echt zo makkelijk af ging en dat ik het juist helemaal niet kon bijhouden. Ik heb sinds kort ook weer dat gevoel dat ik ga hyperventileren tijdens het zwemmen. Ik hoop daar volgende week geen hinder van te hebben tijdens de zwemloop.

Deze week doorgegeven aan Juriaan welke wedstrijdjes ik de komende weken wil gaan doen. Ik ben benieuwd wat hij vindt en wat hij vooral niet vindt om te gaan doen. Ik pas me aan zijn advies aan. Als je ze allemaal op een rijtje zet zijn het eigenlijk eigenlijk wel weer veel.
In de planning staan:
17 mei Zwemloop (Almere)
24 mei ½ marathon Buitenmere Marathon (Almere)
1 juni Kwart triathlon (Olympische afstand) (Almere)
14 juni Kwart triathlon (Olympische afstand) (Huizen)
21 juni Sprint triathlon (Lelystad)

Fietstraining
1e training omgezet naar een koppeltraining.
Koppeltraining1 x 1 uur waarvan 15 minuten dt1, 30 minuten dt2, 15 minuten dt1 en 40 minuten duurloop

2e training
2 1/2 uur duutraining dt 2

Zwemtraining
1e training
12 banen inzwemmen
4 x 50 meter steigerung, rust 30 seconden
8 x 100 meter in 1.40, rust 1 minuut
300 meter rustig tempo
3 x 100 meter (armen, slepen en rug) en 3 x 50 meter (benen), tussen iedere serie 30 seconden rust
6 banen uitzwemmen
Totaal gezwommen 2.200

2e training
10 banen inzwemmen
4 x 4 minuten normaal tempo, tussen iedere serie 1 minuut pauze
50 meter schoolslag
5 x 50 meter sprint, 1 minuut pauze
300 meter waarvan de 1e, 3e en 6e 50 meter rustig en de tussenliggende 50 meters steigerung
100 meter armen
50 meter benen
50 meter rug
4 banen uitzwemmen

Looptraining
Alle looptrainingen in duurtempo 3

1e training
10 in- uitlopen
15 * 1.30 minuten rust tussen iedere serie 1.00 minuut

2e training
15 in- uitlopen
10 * 3.30 minuten rust tussen iedere serie 1.30 minuten

3e training
10 in- uitlopen
20 * 40 seconden rust tussen iedere serie 1.00 minuut.

Geen opmerkingen: