maandag 5 mei 2008

Week 17

Maandag is de dag waarop ik geen training heb gepland en daarom noem ik ‘m maar een rustdag. Rust is altijd goed en zeker als je de week er voor hard hebt getraind. Als je dan zo’n rustdag hebt gehad, dan heb ik altijd weer moeite om aan de slag te gaan. Gelukkig was dat gevoel na de eerste looptraining al weer verdwenen.

Het zwemmen deze week ging wat moeizaam. Tijdens beide trainingen had ik moeite met het tempo. Ik heb het idee dat ik langzamer aan het worden ben maar dat kan een gevoel zijn.

Het fietsen gaat wel beter en dat kan ook niet anders met twee trainingen in de week.

Ik merk steeds weer weerstand binnen mijn gezin tegen de hoeveelheid trainingen.
Ondanks de toezegging medewerking te verlenen en mij bij te staan, is er steeds weer iets.
Ben ik al heel vroeg op pad met het idee dan ben ik tenminste weer redelijk op tijd terug, dan is het niet gezellig om alleen te ontbijten. Probeer ik zo te trainen dat ik zoveel mogelijk ‘s avonds mee kan eten dan zijn het weer de hoeveelheid trainingen en ga zo maar door.
Steeds is er wel een reden om het ongenoegen kenbaar te maken. Ik sprak er over met Roy Harreveld tijdens de zwemtraining en die beaamde de constante weerstand van het thuisfront tegen het trainen. Hij zei ook dat de meeste triatleten dezelfde ervaringen hebben. Gelukkig blijkt dan maar weer dat je niet de enige bent met die problemen. Wel jammer want het kost toch energie terwijl je die beter kunt aanwenden voor je trainingen.

Fietstraining
1e training
1 x 2 uur duurtraining

2e training
2 x 30 minuten dt1, 20 minuten dt2, 10 minuten dt3
10 uitfietsen

Zwemtraining
1e training
Totaal gezwommen 2.100 meter

2e training
Totaal gezwommen 2.300 meter

Looptraining
1e training
10 minuten in- en uitlopen
8 * 3.30 minuten dt3, rust 2.00 minuten

2e training
15 in- en uitlopen
12 * 1.30 minuut, rust 1.00 minuut

3e training
10 minuten in- en uitlopen
9 * 3.30 minuten dt3, rust 2 minuten

Geen opmerkingen: