zondag 28 september 2014

Week 39 2014

Maandag 22 september
Een nieuwe week en op weg naar de herfst. Althans zo lijkt het erop als ik naar buiten kijk. Even plannen wat ik wil gaan doen aan trainingen deze week. Zondag de Devil's Trail Utrechtse Heuvelrug op het programma. Dus niet teveel en vooral niet te intensief.

Na lang wikken en wegen dan toch maar besloten om Lars Karmelk mede te delen dat ik bij nader inzien toch met Frank Heldoorn in zee ga. Alles en iedereen om mij heen geeft steeds weer aan om bij Frank te gaan trainen.

Training: duurlooptraining
Afgelegde afstand: 11,5 kilometer
Zone: 2
Opmerkingen: lekker gelopen maar het ging wel wat moeilijker (vermoeidheid), merkbaar frisser
Weer: droog, wisselend bewolkt, harde wind, graad of 16

Dinsdag 23 september
Slecht geslapen afgelopen nacht. Als ik eenmaal op gang ben gaat het wel maar bij het opstaan. Gelukkig ben ik morgen een dagje vrij. Kan ik even bijtanken.

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.000 meter
Zone: 2/3
Opmerkingen:
inzwemmen 400 meter
600 meter (4 x150 m, 1e BC, 2e benen-armen-benen, 3e 50 rc-50 ss-50 bc, 4e BC) r 20"
400 meter (4 x 100 m, 1e: 50 benen-50 armen, 2e: eigen slag (geen BC), 3e: BC, 4e: ws) r 20"
600 meter (100 m. benen, 200 m. armen, 300 m. hele slag)
Weer: wisselend bewolkt, droog, graad of 18

Woensdag 24 september
Vrije dag vandaag. Lekker iets langer in bed gelegen. Wat maken twee uurtjes langer slapen dan veel uit. De vrije dag benut om me voor te bereiden op de lesdag van morgen.
Het was mijn beurt om de zwemtraining te geven. Dus mooie gelegenheid om heen- en terug te lopen.

Training: korte duurloop
Afgelegde afstand: 6,7 kilometer
Zone: 3
Opmerkingen: hoog in zone 3 gelopen
Weer: herfstachtige dag, fris en regen, graad of 16

Training: korte duurloop
Afgelegde afstand: 6,7 kilometer
Zone: 2
Opmerkingen: laag in zone 2 gelopen
Weer: herfstachtige dag, fris en regen, graad of 16

Donderdag 25 september
Vandaag niet getraind.

Weer: redelijk weer, zonnig, droog, graad of 18

Vrijdag 26 september
Vandaag niet getraind.

Weer: wisselend bewolkt, een bui, graad of 19

Zaterdag 27 september
Bij het opstaan kon je al zien dat het een mooie dag zou worden. Een mooie nazomerse dag eind september. Heerlijk ! Dus lekker op de fiets en een rondje fietsen.

Training:
Afgelegde afstand: 85,3
Zone: 2
Opmerkingen: lekker gerelaxt gefietst heen, terug iets hogere HF (tegenwind)
Weer: mooi, zonnig weer, graad of 21

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.400 meter
Zone: 3
Opmerkingen:
400 meter inzwemmen
300 meter (2 x 150 m. armen) r 20"
150 meter benen
300 meter (2 x 150 m. hele slag)
150 meter benen
500 meter (2 x 250 m., 100 slepen, 100 bijleggen, 25 linkerarm/25 rechterarm) r 20"
500 meter (4 x 125 m., 1e: 100 rustig/25 snel, 75 rustig/50 snel. 50 rustig/75 snel, 25 rustig/100 snel) r 20"
100 meter uitzwemmen

Zondag 28 september
Vandaag de eerste serieuze trailwedstrijd. Devil's Trail Utrechtse Heuvelrug. Vooraf wist ik niet wat mij te wachten stond. Een pittige wedstrijd met het nodige hoogtemeters. Na 20 kilometer was het helemaal gedaan met mijn inhoud. In een rap tempo ging het lichtje uit. De laatste kilometers gingen in een rustig duurtempo met een HF van 132. Achteraf kon ik terugkijken op een leuke ervaring. En was ik voor de verandering een keer niet teleurgesteld. Als je niet goed genoeg bent dan kun je ook niet verwachten dat je een topprestatie neer zet.

Wedstrijd: Devil's Trail Utrechtse Heuvelrug
Afgelegde afstand: 26,6 kilometer
Zone: 3/4
Opmerkingen: redelijk gelopen
Weer: zonnig nazomer weer, graad of 22

Geen opmerkingen: