maandag 22 september 2014

Week 38 2014

Maandag 15 september
In tegenstelling tot andere weken startte op maandag de week met trainen. Een duurlooptraining in zone 3. Ik was later thuis en twijfelde of ik nog zou gaan lopen maar achteraf blij dat ik het heb gedaan.

Training: intensieve duurloop
Afgelegde afstand: 11,7 kilometer
Zone: 3
Opmerkingen: lichtelijk vermoeid maar ondanks dat lekker getraind, lopen ging redelijk makkelijk
Weer: wisselend bewolkt, verder lekkere temperaturen, graad of 20

Dinsdag 16 september
Training: duurlooptraining
Afgelegde afstand: 8
Zone: 2 (laag)
Opmerkingen: ging moeizaam, onvoldoende hersteld van de afgelopen dagen
Weer: warm nazomer weer, graad of 20, zonnig

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.000 meter
Zone: nvt
Opmerkingen: lekker rustig getraind

Woensdag 17 september
Samen met mijn zoon naar het concert van Three Days Grace in de Melkweg. Een leuke afwisseling en mooi moment om samen te zijn en door te brengen.

Opmerkingen: rustdag
Weer: mooi nazomer weer, warm, graad of 24

Donderdag 18 september
Wat doe je als het mooi weer en de zomer loop ten einde. Inderdaad dan pak je de fiets na het werk en gaat lekker trainen op de fiets. De laatste dagen is het weer grandioos te noemen. Het is gewoon warm. Met dit soort dagen en weersomstandigheden geniet ik volop. Laat maar weg blijven die herfst en winter. Maar ja, da's onzin want dat komt toch wel.

Training:fietstraining
Afgelegde afstand: 77,1 kilometer
Zone: 2
Opmerkingen: lekker getraind, aan het einde kramp in hamstring
Weer: mooi nazomerweer, graad of 24, zonnig

Vrijdag 19 september
Ik had een extreme behoefte aan een rustige duurloop. Even in alle rust trainen en van de gelegenheid gebruik maken om alles in mijn hoofd te ordenen. Heb ik het ene voor mezelf een plekje gegeven, is het volgende al weer aan de beurt. All i want is peace and happyness.

Training: duurlooptraining
Afgelegde afstand: 11,2 kilometer
Zone: 2
Opmerkingen: laag in zone 2 gelopen
Weer: nog steeds dat waanzinnige nazomer weer, graad of 22, zonnig

Zaterdag 20 september
Vandaag wederom een centrale bijeenkomst van mijn opleiding. Één van de leukere dagen moet ik eerlijk bekennen. Heel langzaam begint het te komen dus op weg naar een succesvolle afronding van deze opleiding.

Opmerkingen: 5e centrale bijeenkomst TTN 3 opleiding
Weer: overdag mooi nazomers weer, zelfs een benauwd

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 1.800 meter
Zone: nvt
Opmerkingen:
niet ingezwommen
400 meter (8 x 50 meter afwisselend techniek, hele slag) r = 20"
400 meter (2 x 100 hele slag, 50 armen en 50 benen) r = 20"
600 meter (8 x 25 op tempo, 4 x 50 lager tempo, 2 x 100 duurtempo) r = 10", 20", 40"
400 meter (2  100 op duurtempo, 4 x 50 meter iets hoger tempo) r = 40", 20"

Zondag 21 september
Bij het opstaan voelde ik niet alles behalve fit. Ik was stijf en had spierpijn. De afgelopen dagen waren intensief. Dat zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn. Naar buiten kijkend levert een herfstachtig weerbeeld op. Een tegenvaller want ik zou met Martin van Straten het parcours van de wedstrijdjes in het kader van het 30 jarig bestaan van onze vereniging gaan verkennen. Maar rond een een uurtje of negen lijkt het erop dat het weer zich iets gaat verbeteren. En dat deed het uiteindelijk ook alhoewel er lokaal toch wel regen viel. Geen grote hoeveelheden.

Ik had al tijdens de Challenge Almere Amsterdam gezegd dat ik er volgend jaar weer bij zou willen zijn. Na het lezen van de verschillende wedstrijdverslagen weet ik het zeker. Ik wil volgend jaar weer van de partij zijn. Het is en blijft een geweldige ervaring en belevenis om mee te mogen maken.

Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 74 kilometer
Zone: 2/3
Opmerkingen: geen
Weer: harde wind, eerst bewolkt later wisselend bewolkt, met een lokale bui regen, graad of 19
















Geen opmerkingen: