zondag 7 september 2014

Week 36 2014

De week begon met het inhalen van niet gewerkte uren in de afgelopen weken. Dan ben je later thuis en valt een training meestal in het water.

Soms krijg je te maken met onverwachtse omstandigheden. Ik deze week dus ook. Plots een taak toegeschoven gekregen terwijl ik er geen tijd voor heb. Gelukkig zijn er dan altijd weer mensen die je uit de brand helpen.

Intensieve week op het werk achter de rug. Dan is het lekker om ontspannen de nodige kilometer weg te trappen. En helemaal op een mooie nazomer dag.

Op vrijdag was ik er even helemaal klaar mee. Na een paar nachten slecht slapen merk je toch dat de accu leeg is. Een dagje niet trainen is dan lekker.

Als het weekend is wil ik toch altijd even trainen op de fiets. Dus zaterdagochtend de fiets gepakt. Het was grijs en nevelig weer maar toch een goeie temperatuur om te fietsen. Eerst lekker gefietst om even bij te tanken zodat ik weer fris en fruitig naar het zwemmen kon gaan.
Bij aankomst in het zwembad was er geen zwemtrainer. Tja, met zo'n grote groep mensen in het water kun je het niet maken als vereniging om geen trainer aan het bad te hebben staan. Ik heb me maar weer opgeofferd om training te geven. Met de wetenschap dat ik dan deze week helemaal niet heb gezwommen.

Zondag 7 september was een dag waarbij ik gemengde gevoelens had. Aan de ene kant blijdschap en aan de andere kant verdriet. Blijdschap omdat ik in de ochtend mijn tweede trail run naar tevreden had afgesloten. Verdriet omdat je er niet meer bij hoort. Het lijkt altijd maar alsof de dingen in het leven mij niets doet maar het tegendeel is waar.



Trainingsoverzicht week 36

Maandag 1 september
Opmerkingen: later thuis dan de normaal en daardoor geen tijd om te trainen.
Weer: wisselend bewolkt, graad of 18

Dinsdag 2 september
Training: looptraining bij TVA
Afgelegde afstand: 12,1 kilometer
Gevoel: lekker getraind
Opmerkingen: looptraining verzorgd bij TVA, snelle groep
Weer: wisselend bewolkt, wel droog, graad of 19

Woensdag 3 september
Training: looptraining
Afgelegde afstand: 13,4 kilometer
Gevoel: vermoeidheid van gisteravond nog te voelen, lopen ging minder
Opmerkingen: heen- en terug gelopen naar de zwemtraining, zwemtraining verzorgd
Weer: mooi en zonnig weer, graad of 21

Donderdag 4 september
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 58,1 kilometer
Gevoel: lekker rustig getraind
Opmerkingen: stevig windje op de dijk
Weer: mooie zonnige nazomerdag, graad of 21

Vrijdag 5 september
Opmerkingen: extra rustdag

Zaterdag 6 september
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 74,3 kilometer
Gevoel: lekker rustig getraind
Opmerkingen: ondanks het grijze weer, super omstandigheden om te trainen
Weer: grijs weer, nevelig en vochtig, temperatuur rond de 20 graden

Zondag 7 september
Wedstrijd: trialloop Just Aap
Afgelegde afstand: 16,1 kilometer
Gevoel: lekker gelopen
Opmerkingen: wederom goed op mijn hartslag gelet waardoor versnellen in de laatste 4 km nog kon
Weer: in de ochtend zonnig, in de middag een enkele bui gevolgd door zonnig weer, graad of 20

Geen opmerkingen: