zondag 4 mei 2014

Week 18 2014

Maandag 28 april
Vandaag een looptraining gedaan i.v.m.de planning voor deze week. Helaas worden de gemaakte afspraken afgezegd en verzet naar volgende week. Maar toch al lekker een looptraining achter de rug.

Dinsdag 29 april
Verrassend maar gisteravond toch na overleg besloten om af te reizen naar Utrecht. De looptraining van Hellas was het doel van de reis. Opdracht, observeer een training o.b.v. een aantal criteria. Zoals zo vaak ging ik natuurlijk weer te laat weg waardoor stressen om op tijd te zijn tot aan de aankomst de hoofdmoot was. Gelukkig was ik op tijd en alle moeite ten spijt, ze konden gewoon op de baan trainen. Dus het meenemen van mijn fiets was niet nodig geweest. Fiets was nodig geweest voor de geplande bostraining.

Andere vereniging, andere omgeving. Leuke vereniging en een grote opkomst bij de training. Het observeren lieverd eigenlijk niet echt een ander beeld op dan bij onze trainingen. Dezelfde opbouw zag ik terugkomen.

Woensdag 30 april
Op het programma vandaag de zwemtraining. Een lekkere training met één zware opdracht er in. 2 x 400 meter met paddles. Lekker zwaar.
In de avond mijn aantekeningen uitgewerkt van gisteravond.

Donderdag 1 mei
Vandaag weer een clubtraining. Ik was helemaal vergeten dat er vanavond een koppeltraining op het programma stond dus ik kwam doodleuk aanfietsen op mijn gewone fiets. Ik kon dus niet mee en daarom maar zelf een looptraining gedaan. Een bruggentraining waarbij brug op een fikse versnelling plaats vind.

Vrijdag 2 mei
Vandaag even niets op het programma. Dat was juist de bedoeling van dit seizoen. Ergens dit weekend ook aan de slag met het uitwerken van 1e opdracht van de opleiding.

Zaterdag 3 mei
Vroeg opgestaan om te gaan fietsen. Het is behoorlijk fris maar ik waag het toch maar in een korte broek. Al met al toch weer 90 kilometer gefietst. Nieuw rondje gereden met anderen dan vorige week.

Zondag 4 mei
Aanvankelijk wilde ik een looptraining gaan doen maar nam het besluit om niets te doen.

Trainingen week 18
Fietstraining
90,5 kilometer duurtraining
(hoge trapfrequentie)

Looptraining
1e training: (rustige) duurloop 15,4 kilometer

2e training: bruggentraining

Zwemtraining
1e training:
Inzwemmen 300 meter
200 meter (2x100 m. bijleggen en slepen) r 15"
100 meter benen
200 meter (2x100 m. 50m wrikken-50m oksel aantikken en 50m BC vuisten-50m lange slag) r 15"
800 meter (2x400 m. BC armen met paddles) r 30"
400 meter (2x200 m. 100m BC hele slag-100 m school en 100m rug-100m benen) r 20"
200 meter (2x100 m. BC hele slag) r 20"
100 meter wisselslag
Uitzwemmen 100 meter
Totaal: 2.300 meter

2e training
300 meter inzwemmen
3 x 50 meter (25m alleen li arm - 25m BC) r 5"
3 x 50 meter (25m alleen re arm - 25m BC) r 5"
4 x 50 meter (25m bijleggen - 25m BC) r 5"
50 meter sprint
6 x 50 meter (BC, RC, BC, SS, BC, RC) r 5"
100 meter sprint
4 x 100 meter BC armen, r 10"
50 meter sprint
300 meter BC rustig tempo
6 x 50 meter (afwisselend BC armen - hele slag) r 5"
totaal 2.300 meter

Geen opmerkingen: