maandag 22 oktober 2012

Week 42 2012

Ik heb het trainingsschema van Jos ontvangen en kan dus vanaf deze week beginnen.

De week start met een rustdag op maandag.

Gevolgd op dinsdag door een intervaltraining en een zwemtraining. Beiden gingen lekker maar dat komt natuurlijk omdat ik gretig ben na weken van niks doen.
Ik ga zelfs weer met de peddels trainen maar dat valt mij tijdens de nachtelijke uren zwaar tegen. Ik heb hele onrustige armen en ben er nagenoeg de hele nacht wakker van.

De zwemtraining op woensdag gaat niet lekker want ik ben onvoldoende hersteld. Ook deze nacht slaap ik niet lekker en maak weinig uurtjes.

Op donderdag weer een looptraining, deze keer een interval met lange blokken. Ik ben eigenlijk te moe maar ga toch trainen. Na de training kom ik tot de conclusie dat het eigenlijk heel lekker ging.

Voor vrijdag stond de eerste fietstraining op het programma maar de afspraak met de fysio verhinderd dat. Tenminste er is te weinig tijd over tussen mijn werk en de afspraak met de fysio. Ik wordt weer hard aangepakt aan mijn linkerarm om de standsverslechtering tegen te gaan.

Op zaterdag waren er gezamenlijke buurtactiviteiten gepland en ik heb geprobeerd zo goed en zo kwaad mogelijk mijn bijdrage te leveren. Na 5 uurtjes ging het niet meer en ben ik gestopt. Ik was het helemaal zat en had zelfs geen zin meer om naar de zwemtraining te gaan. Dus die heb ik maar laten lopen maar heb wel een uurtje gefietst. Even kijken hoe dat gaat met die armen. Conclusie; daar valt nog wel heel wat werk te verrichten en dus moet mijn trainingsschema v.w.b. het fietsen nog wel even worden aangepast.

Zondag heb ik een duurlooptraining van 20 kilometers gedaan. Conditioneel ging het wel maar fysiek beduidend minder. Later op de avond bleek ook wel waarom want ik voel me een beetje grieperig.

Zo kwam een einde aan de eerste week op schema trainen. Een hele andere stijl dan ik ben gewend, namelijk trainen op afstand. Op zich wel weer een uitdaging die ik maar eens moet gaan volbrengen.

Fietstraining
1e training
60' rustige duurtraining

Looptraining
1e training
10' in- uitlopen
1'-2'-3'-4'-3'-2'-1' op wedstrijdtempo 5

2e training
25' Hf 110-120
20' Hf 120-130
15' Hf 130-140
10' Hf 140-150

3e training
20 kilometer duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen
10 x 50 m., r = 20"
4 x 100 m. (HS, armen, benen, HS) r = 20"
200 meter schollslag
200 meter armen
6 x 50 m. BC, r = 20"
uitzwemmen 50 meter
totaal 2.400 gezwommen

2e training
350 meter inzwemmen
4 x 50 m. (1 op 2 ademen, 1 op 3, 1 op 4 en 1 x per 25 m.) r = 30"
4 x 25 m. (steigerung), r = 15"
4 x 250 m. (50 snel/200 rustig, 100/150, 150/100 en 200/50), r = 20"
4 x 50 meter armen, benen, school en benen)
50 m. uitzwemmen
totaal 2.400 meter

Geen opmerkingen: