maandag 8 oktober 2012

Week 39 en 40 2012

Iedere dag doen de armspieren iets minder zeer. Nog enige weken te gaan voordat het volledige herstel er is.

In week 39 begonnen met de eerste duurloopjes. Eigenlijk al begonnen in week 38 met de eerste duurloop van 50 minuten. Daarop een duurloop van 75 minuten en vervolgens twee keer een crossduurloop. Eentje van 90 minuten en eentje van 120 minuten. Vooral de laatste was zwaar omdat deze de vierde op rij was. Toch wel lekker om weer bezig te zijn.

Zelf de eerste poging ondernomen om een start te maken met het zwemmen. De eerste 500 meter op zaterdag zijn een feit. Ik moest helaas al snel stoppen omdat met name mijn linker onderarm pijn veroorzaakte.

Op de laatste dag van de maand september was het zo'n mooi weer. Het was lang geleden dat ik zo heb genoten van zo'n mooie dag. Het viel gewoon op dat ik zo genoot.

In week 40 de ingeslagen weg vast weten te houden. Op dinsdagochtend weer een lekkere duurloop gedaan. Het was in de ochtend zulk lekker weer dat ik weer met volle teugen heb genoten van de duurloop.
Aan het begin van de avond naar de fysio en dat was weer behoorlijk pittig. Het weerhield mij er niet van om later op de avond naar de zwemtraining te gaan. Gelukkig kon ik het 50 minuten volhouden.

Woensdag moest ik zwemtraining geven dus kon ik zelf niet zwemmen. Gelukkig was het op weg naar het zwembad droog want het was ronduit een echte herfstdag. Behoorlijk wat regen is er gevallen.

Donderdag was de dag dat ik weer naar de fysio moest. Daarna heb ik meestal geen zin meer om te trainen en nu dus ook niet.

Vrijdag wederom een crossduurloop gedaan waarbij ik al met al ruim 90 minuten heb gelopen. Het ging niet echt super want ik was lichtelijke vermoeidheid.

Zaterdag lukte het dan eindelijk om de hele zwemtraining te volbrengen. Het tempo lag niet hoog maar toch wel het uur getraind. Dus tevredenheid aan mijn kant.

Zondag een uurtje herstelloop gedaan. Ik heb inmiddels weer last van mijn knie net als voor mijn ongeval. Ik loop toch al bij de fysio dus kan ie dit ook wel even meenemen.

Trainingsschema week 39

Zwemtraining
1e training
500 meter

Looptraining
1e training
70' duurlooptraining

2e training
90' crossduurlooptraining

3e training
120' crossduurlooptraining

Trainingsschema week 40
zwemtraining
1e training
300 meter inzwemmen
10 x 100 meter afwisselend rustig.hoog tempo, r = 30"
10 x 50 meter hoog tempo,r = 30"
100 meter benen
totaal gezwommen 1.900 meter

2e training
300 meter inzwemmen
2 x 250 meter op duurtempo, r = 30"
2 x 250 meter (4 x 25 sprint + 50 HT, 4 x 25 sprint) = (100 m + 50 HT + 100 m.) r = 30"
250 meter armen
250 meter (benen-slag-benen-slag-benen)
150 meter
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.000 meter

Looptraining
1e training
50' duurlooptraining

2e training
90' crossduurlooptraining

3e training
60' herstel duurloop

Geen opmerkingen: