maandag 15 november 2010

Week 46 2010

Maandag 15 november

Gelukkig droog weer vandaag na alle drama van vorige week. Een vreselijke herfst week met veel regen en heel veel wind. Slechts één keer een fietstraining kunnen doen. Wel een compensatie gedaan door een extra looptraining in het schema toe te voegen.

Voor vandaag waren de voorspellingen dat het droog zou zijn, dus maar een fietstraining ingepland. Lekker even ruim 90 minuten op mijn tijdritfiets trainen. In een hele smerige polder waarop de wegen een hoop blubber en andere prutbende ligt. Na de training kon ik mijn tijdritfiets wel even schoonmaken.

Dinsdag 16 november

Eindelijk weer eens een mooie dag vol met zonneschijn. In deze periode van het jaar verlang ik extra naar dit soort dagen want ik mis de zon teveel. Als de zon schijnt is het leven veel mooier. Tenminste dat is mijn motto en daar geloof ik in.

Het weer nodigde uit na een dag studie om vol aan de slag te gaan met een fietstraining. Heerlijk weer maar wel fris.

In de avond was er de zwemtraining. Tijdens de training voelde ik een spier verkrampen achter in mijn bovenbeen. Daarom maar weer volledig met het achtje gezwommen.

Woensdag 17 november

Thuis gekomen en snel omgekleed om een looptraining te doen. Het was nog licht dus toch maar de intervaltraining gedaan. Ik kon deze net afwerken met licht waardoor ik goed op mijn horloge kon blijven kijken. Weer een crosstraining en nu een echte want het pad wat ik had genomen was een en al blubber. Eenmaal thuis trok ik mijn sokken uit en mijn voeten waren zwaar van de prut.

Donderdag 18 november

Vandaag bloed gedoneerd dus geen training op het programma.

Vrijdag 19 november

Vrijdag is mijn traditionele rustdag.

Zaterdag 20 november

In de vroege ochtend een duurlooptraining van 75 minuten volbracht. Ik was net op tijd terug om mijn kids uit het zwembad op te pikken.
Aan het einde van de middag een lekkere zwemtraining gedaan die behoorlijk pittig was. Veel lange afstanden waarbij ik toch weer moest constateren dat ik nog steeds niet echt snel ben. Het gaat weliswaar beter maar nog lang niet zoals ik zou willen.

Zondag 21 november

Een rustdag.

Trainingen week 46

Fietstraining
1e training
90' duurtraining

2e training
90' duurtraining

Looptraining
1e training
10' inlopen
3x(3x1'+ 3) op dt4
10' uitlopen

2e training
75' duurloop met 5 x 15/45 op dt3

Zwemtraining
1e training
600 meter inzwemmen
100 meter benen rug
4 x 50 meter rug (techniek)
2 x 200 meter wisselslag (in series van 50 meter beginnende bij vlinder, rug, etc.)
200 meter borst (armen)
piramide (25,50,75,100,100,75,50,25)
3 x 100 meter wisselslag
totaal getraind 2.300 meter

2e training
500 meter inzwemmen
5 x 400 meter (1e 400 25 rust/25 snel, 2e 400e 50 rustig/50 snel, 3e 400 m 100 snel/rustig en terug naar 50 en 25 ) r = 1'
200 meter armen
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.800 meter

Geen opmerkingen: