maandag 8 november 2010

Week 45 2010

Maandag 8 november

Ik heb besloten om deze week toch echt maar eens volgens het schema te gaan trainen. Dit deed ik al wel maar niet v.w.b. de looptrainingen. Ik heb namelijk al twee weken de intervaltrainingen geskipped. Dus start ik deze week dan maar officieel met het schema.

In mijn middagpauze heb ik mijn fietstraining gedaan. Voor het eerst weer kennis gemaakt met een echte najaarsdag. Het was behoorlijk koud op de fiets en het was geen overdadige luxe om dik aan gekleed te trainen. Toch wel een mooie manier om even het vizier weer scherp te krijgen voor de studie.

Dinsdag 9 november

Voorspellen van het weer blijft een lastige en vaak onvoorspelbare klus. Op basis van computerberekening komen de voorspellingen tot stand. Vanmorgen vroeg regende het terwijl het aanvankelijk droog zou blijven vandaag. Daardoor nam ik de beslissing om tijdens mijn lunchpauze de geplande fietstraining te vervangen door een looptraining. De lunchpauze werd het niet maar later. Ik heb de eerste interval sinds lange tijd afgewerkt. Een crosstraining met interval in het bos, veel bladeren, veel blubber, een heerlijke combinatie. Nou vind ik crossen al helemaal niks en dan ook nog eens intervallen op duurtempo 4. Brrr, gewoon afzien. Overeind zien te blijven in de blubber en in duurtempo 4 zien te blijven. Op zich het allemaal redelijk goed m.u.v. één keer. Jawel vol onderuit in de blubber. Het resultaat is wel bekend. Zware trainingen zijn en blijven het in duurtempo 4.

De zwemtraining vandaag, kon geen doorgang vinden omdat ik sociale verplichtingen had. Verplichtingen die met name voor mijn dochter van groot belang waren en daar mocht ik dus niet ontbreken.

Woensdag 10 november

De zwemtraining schoot er bij in want ik was laat thuis van mijn cursus. Het had namelijk geen zin meer om die kant op te gaan want dan zou ik minstens 20 minuten nodig hebben gehad. En dan is de training al bijna halverwege. Ik had me er maar bij neergelegd dat ik het deze week met één keer zwemtraining zal moeten doen.

Donderdag 11 november

Nou, het was wel weer een lekkere weekje. Ik had voor vandaag een looptraining gepland maar daar kwam het wegens omstandigheden niet van. Aan de ene kant wel jammer aan de andere kant wel lekker want het was me een partij shitweer. Een echte gure herfstdag, koud, winderig en heel erg nat. Gezien de voorspellingen zal er van trainen op de fiets niet veel van komen.

Vrijdag 12 november

Vanmorgen vroeg opgestaan om de looptraining te volbrengen. Bij het opstaan had ik eigenlijk geen zin maar dat kwam omdat ik de nacht slecht had geslapen. De storm had mij steeds doen wakker schrikken. Uiteraard wel op pad gegaan en toch weer een uurtje getraind.

De rest van de dag was ik met mijn collega's op pad, het jaarlijkse uitje. Een gezellige dag gehad.

Zaterdag 13 november

In de vroege ochtend mijn looptraining gedaan. Ik heb een duurlooptraining gedaan.
's Middags de enige zwemtraining van deze week. Een beetje vreemde training want we moesten in het begin 5 keer een start doen met een rondje zwemmen. Tijdens deze oefening knalde er iemand vol op mijn bovenbeen. Ik was gelijk helemaal klaar mee.

Zondag

Rustdag.

Een slechte week achter de rug als het gaat om het weer. Maar één keer kunnen trainen op de fiets.

Fietstraining
1e training
90' duurtraining

Looptraining
1e training
10' inlopen
2x(4x1'+4') dt4
10' uitlopen

2e training
60'duurtraining

3e training
60' duurtraining

Zwemtraining
350 meter inzwemmen
5 x 50 meter starten met 50 meter zwemmen
3 x 200 meter hele slag, r=30"
6 x 100 meter (1e 25 meter snel) r=20"
8 x 50 meter hoog tempo, r=30"
5 50 meter (slepen, armen, benen, rug en schoolslag)
150 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.600 meter

Geen opmerkingen: