maandag 18 januari 2010

Week 3 2010

Maandag 18 januari

In de vroege ochtend zijn de fietspaden weer spekglad en bijna kom ik weer twee keer ten val. Wanneer gaat die kou ons land nu eens verlaten. Ik hoor later op de dag dat er diverse mensen ernstig ten val zijn gekomen door de plotselinge opkomende gladheid zo in de vroege ochtend.
Tussen middag ga ik voor de eerste keer een duurlooptraining doen want ik heb mijn loopspullen meegenomen naar kantoor. Omdat er een douchegelegenheid is, maak ik gebruik van deze mogelijkheid. Ik moet zeggen dat het me heel erg bevalt mede omdat je het daglicht hebt wat ik juist tegen de avond zo moet ontberen. Ik besluit dan ook om vaker en misschien wel structureel gebruik te gaan maken van deze mooie gelegenheid tijdens mijn middagpauze. Ik moet dan langer doorwerken maar dat neem ik wel op de koop toe.

Ik merk tijdens de duurloop wel dat ik de laatste dagen behoorlijk pittig heb getraind. Ik krijg last van allerlei irritaties en moet zelfs onderweg even stoppen om te rekken.

Dinsdag 19 januari

Tussen de middag in mijn pauze trainen is me goed bevallen en ga ik zeker vaker en frequenter doen. Ik kom vaak thuis en moet dan zin maken om te gaan trainen. En of ik nu vroeg thuis ben en dan ga trainen of dat ik later thuis ben, het blijft allemaal qua tijd hetzelfde. Met andere woorden, ik kom even laat binnen als anders.

Vandaag de tweede keer dat ik op dinsdag mee train bij de Watervrienden. Een zware training dit keer. Zwaar omdat we veel slagen moesten doen die we normaal veel minder doen tijdens een training.

Woensdag 20 januari

Ik wilde aanvankelijk vandaag tussen weer een looptraining gaan doen maar besloot vlak voor het vertrek naar mijn vertrek om er toch maar vanaf te zien. Ik stond op met een moe gevoel en dat is een signaal die ik niet mag negeren. Ik moet weer heel vroeg op en daar moet ik erg aan wennen. Omdat ik 's middags op de fiets naar de zwemtraining zou gaan, leek het me al verstandig om niet te gaan trainen.

De zwemtraining was lekker om te doen en gelukkig kon ik het tempo bijhouden. In tegenstelling tot zaterdag lag het tempo een stuk lager en hoefde ik niet te forceren. Ik voel nog dat ik zaterdag heb moeten forceren.

Donderdag 21 januari

De looptraining voor vandaag heb ik tussen de middag in mijn middagpauze gedaan. Een duurlooptraining met iedere 3 minuten een versnelling en da's best pittig. Vooral omdat ik harder heb gelopen dan normaal. Ik heb een goed gevoel overgehouden aan het trainen en ik was ook nog relatief fit toen ik thuis kwam.

Vrijdag 22 januari

Ik had het om 14.00 uur helemaal gehad en had dan ook besloten om 14.45 uur naar huis te gaan. Ik wilde een uurtje fietsen op mijn moutainbike en daarmee in ieder geval een poging te ondernemen om weer an het fietsen te kunnen beginnen. Want dat verrekte winterse weer werkt niet echt mee en daardoor al twee weken geen fietstraining kunnen doen. Gelukkig was het deze week behoorlijk hard gaan dooien en was alles zo goed als weg.

Een uurtje rond toeren op mijn mountainbike was lekker en geeft me weer het goede gevoel. Ik ben blij dat ik afgelopen zomer verlofuren heb afgekocht om een mountainbike te kopen. Met bij slecht weer een alternatief voor de racefiets. Wanneer kan ik daar weer eens op trainen ?

Zaterdag 23 januari

Een vol programma met allerlei niet sportzaken deed mij doen besluiten om in de vroege ochtend mee te trainen bij de Watervrienden. Ik vond het weer een hele pittige training en dan met name het laatste deel van de training. Waar ik al bang voor was gebeurde dan ook, ik hield geen tijd meer over voor de geplande looptraining. Daarom heb ik maar snel een uurtje op mijn mountainbike gecrosst om toch nog iets te doen. Morgen maar kijken of ik de looptraining kan inhalen alhoewel ik liever die fietstraining doen. Eerst maar kijken hoe het weer is want die witte rotzooi valt weer uit de lucht en het is behoorlijk koud plots aan het einde van de dag.

Zondag 24 januari

Bij het opstaan zag ik het al weer, een hele berg van die pokke sneeuw. Weer sneeuw en dus weer geen fietstraining. Dit is zo'n beetje de vierde week waarin ik al niet meer normaal een fietstraining kan doen. Ik wordt hier helemaal niet vrolijk van, sterker nog, ik wordt er stront chagarijnig van. Gaan al mijn mooie ambtities om fietstraining sterk te verbeteren. Ik moest vanmorgen toevallig denken aan die winters waar het in januari 14 graden was overdag. No, I'm not amused.

Het winterse weer ontneemt alle motivatie en ik doe dan ook niets meer vandaag.

Fietstraining
1e training
60' duurtraining op de mountainbike

Overige trainingen vanwege de weersomstandigheden komen te vervallen

Looptraining
1e training
40' duurlooptraining

2e training
90' duurlooptraining met iedere 3' 15/45 op dt3

3e training
geskipped

Zwemtraining
1e training
800 meter inzwemmen
2 x 100 meter benen
3 x 100 meter, wisselslag
50 meter wrikken
200 meter rug
200 meter armen
50 meter samengesteld rugslag
100 meter borst
8 x 50 meter, borst-geen brost
totaal getraind 2.300 meter

2e training
400 meter inzwemmen
1 x 500 meter (200 m. hele slag, 2 x 100 m armen en 2 x 50 m. benen)
10 x 50 meter iedere 1 minuut starten
2 x 100 meter school- en rugslag
2 x 50 meter wrikken
250 meter hele slag, oneven baan hoog tempo, even baan rustig tempo
4 x 100 meter (oneven baan hele slag en even baan alleen benen)
100 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.650 meter

3e training
800 meter inzwemmen
6 x 100 meter, wisselslag en borstcrawl
200 meter benen
20 x 50 meter, slagen van de wisselslag
totaal getraind 2.600 meter

Geen opmerkingen: