maandag 14 december 2009

Week 51 2009

Maandag 14 december

De week begint goed want ik heb enorm veel last van darmen. Het begon gisteravond en in de loop van de nacht werd het alleen maar erger. Vandaag overdag ook de hele dag flink last gehad en het beperkt je zo enorm. Ik had de fietstraining van morgen al ingepland voor vandaag maar ik kon het niet opbrengen om in die kou naar buiten gaan en te gaan trainen. Gewoonweg te slap en een neurotische sluitspier staan het lekker kunnen trainen in de weg. Eerst maar kijken of het alleen blijft bij een biekgriep of dat er nog iets anders achter vandaan komt.

Dinsdag 15 december

Na een goede nachtrust sta ik op met nog steeds die pijnlijke darmen. Een bezoekje aan het toilet levert ook al niet veel goeds op. Ik kan niets aders concluderen dan dat ik een fikse biekgriep te pakken heb. Vandaag een cursusdag en daarom ga ik toch maar de deur uit. Maar zien hoe het gaat gedurende de dag want ik kan altijd nog naar huis toe gaan. Bij thuiskomst is de situatie iets verbetert ten opzichte van de ochtend maar de darmen zijn nog steeds pijnlijk. Ik heb gelukkig overdaag weer een beetje normaal kunnen eten en daarom besluit ik maar om vandaag te gaan trainen bij de Watervrienden. Een heel relaxte training want uiteindelijk zwemmen we maar net 2.000 meter tijdens de training. Misschien wel goed om op zo'n manier weer te beginnen met de trainingen. De fietstraining heb ik voorbij laten gaan.

Woensdag 16 december

Bij het opstaan gaat het gelukkig weer beter dan gisteren en hopelijk zet het op deze manier door. Ik neem regelmatig deel aan de Houtwijk Kerstloop en het was mijn voornemen om dit jaar ook deel te nemen. Maar gezien het herstel van de biekgriep en het gevolg dat ik de laatste dagen ook veel minder heb gegeten en dus vermoedelijk een aantal kilo's ben kwijt geraakt betwijfel ik of het verstandig om deel te nemen. Ik wil toch altijd presteren bij zo'n loop en helemaal als ik maar 10 kilometer hoef te lopen. Maar na de looptraining van vandaag, een training van 105 minuten, merkte ik toch wel dat ik heb ingeleverd de laatste dagen. Ook had ik nog wel enige last van mijn darmen. Even kijken hoe het gaat de komende dagen maar ik twijfel heel sterk.

Donderdag 17 december

Bij het opstaan moest ik helaas constateren dat de weersvoorspellingen juist waren geweest. Er lag helaas buiten een behoorlijk pak sneeuw en daar ben ik niet blij mee. Ik vind sneeuw prachtig maar dan in de gebieden waar ze gewend zijn aan sneeuw en er mee weten om te gaan. Naast het feit dat het mijn trainingen ernstig ontregeld, ontregelt het ook het dagelijkse leven. Met alle nadelige gevolgen van dien. Het klinkt heel flauw maar je hebt er alleen maar overlast van op welke manier dan ook. Nederland blijkt ook inderdaad ernstige overlast te hebben van de plotselinge winterinval. Treinen en bussen rijden niet of heel onregelmatig en overal lange file's op de wegen.

Door het winterweer kon ik de voor vandaag ingeplande fietstraining niet doen. Heel misschien dat de komende dagen enige ruimte bieden voor een training op de mountainbike. Zeer waarschijnlijk kan ik de komende weken de fietstrainingen even in de ijkast zetten. Heel toepasselijk bij dit winterse weer. Ook wanneer de sneeuwrotzooi weg is duurt het ook weer een tijdje voordat alle pekeltroep weg. Kortom, allerlei redenen waardoor de fietstrainingen zeer waarschijnlijk hinder gaan onder vinden.

Wel één positief omstandigheid vandaag, ik ben gelukkig weer nagenoeg volledig hersteld van de buikgriep en da's ook wel weer fijn.

Vrijdag 18 december

Ook vandaag nog barre weersomstandigheden want ik had maar liefst 3 uur nodig om de lokatie waar de cursussen van mijn opleiding worden gegeven te komen. Ook op de terugreis kostte het extra inspanning om de eindbestemming te bereiken. Ik wilde aanvankelijk vandaag ook nog een looptraining gaan doen maar zag ik maar vanaf gezien het koude weer. Ik had het tijdens de training van woensdagavond ook behoorlijk koud en toen vroor het nog eens.

Al met al komen de trainingen van deze week behoorlijk in de knoei. De fietstrainingen zijn al komen te vervallen en ik heb nog maar één keer een looptraining gedaan. Het wordt waarschijnlijk net zo week als en week of twee geleden toen ik plots geen trainingsschema meer had en er ééntje verlaat ontving.

Maar goed, de voorspellingen volgen en maar hopen dat de dooi snel intreedt.

Zaterdag 19 december

Ik had donderdag Arie Robbemond al weten dat ik niet zou deel nemen aan de Houtwijk Kerstloop. De redenen om niet deel te nemen aan deze loop, hebben te maken met de biekgriep
van begin deze week en de voorspelde kou waarbij de gevoelstemperatuur rond de -10 zou komen te liggen. Ik zou 10 kilometer gaan lopen en zulke korte afstanden hebben bij mij de voorkeur om vanaf start volle bak te vertrekken. Mijn angst was dan ook dat ik niet volle bak zou kunnen lopen en dan zou ik een ander tempo moeten aanhouden met in het achterhoofd het koude weer wat bij mij sterke gevoelens gaf dat ik het dan wel eens koud zou kunnen hebben tijdens de loop.

Het was zeker een koude dag zoals ze voorspelt hadden en dat kwam grotendeels doordat het zonnetje niet scheen. Ik had voor vandaag dan ook alleen de zwemtraining ingepland. Het was relatief rustig bij de training zo aan het einde van het jaar. Het ging weer eens heel lekker tijdens de training. Ik kon het tempo heel goed bijhouden en we zwommen toch nog even 2.800 meter met relatief lange pauze's (20 seconden per keer)

Ik heb me vandaag ook ingeschreven voor de Oostermeent Triathlon. Inschrijven was mogelijk m.i.v. vandaag en omdat ik het een leuke wedstrijd vind, heb ik het voor de komende editie maar weer gedaan. Ik twijfelde nog gedurende dit jaar want ik wilde ook een keer mee doen in Amsterdam en die is altijd in hetzelfde weekend. Misschien schrijf ik me daar ook nog wel voor in en doe dan één van de wedstrijden als een training.

Zondag 20 december

Bij het opstaan zag ik al dat er weer verse sneeuw was gevallen gedurende de nacht. Bah, nog meer sneeuw en het einde is nog niet in zicht. Ook vandaag twijfel ik over het wel of niet gaan trainen en dat komt omdat het kouder is dan gisteren. Uiteindelijk besluit ik maar niet te gaan trainen want de week is toch al heel anders gelopen dan de bedoeling was. Het weer is daar de grootste boosdoener van.

Fietstraining
Alle trainingen komen te vervallen door het winterse weer.

Looptraining
1e training
20'inlopen
30' dt2
20' dl1
15' dl2
20' dl1

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen
3 x 200 meter, 150 meter rustig en 50 meter snel
4 x 100 meter, 3 banen borst en 4e baan vlinder slag (ja, ook ik)
50 meter samengeschoolde rugslag
10 x 25 meter sprint, borst /geen borst
50 meter samengeschoolde rugslag
200 meter techniek
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.000 meter

2e training
350 meter inzwemmen
1 serie 500 meter (25 benen, 50 hele slag, 50 benen en 25 armen, 150 hele slag, 200 armen)
2 x 750 meter (25, 50, 75 en 100 snel tempo en 50, 100, 150 en 200 normaal tempo)
100 meter schoolslag
8 x 25 sprint
150 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.800 meter

Geen opmerkingen: