zaterdag 28 februari 2009

Week 9 2009

Maandag 23 februari
Geen internetverbinding dus kan ik mijn weblog niet bijwerken. En zoals het er toen uitzag zou dat wel tot zaterdag gaan duren. Wordt lastig achteraf bijwerken.

Dinsdag 24 februari
Mijn dochter was zaterdagochtend tijdens de zwemtraining geblesseerd geraakt en kon niet trainen. Zoals het er naar uitziet gaat dat zeker twee weken worden dat ze niet kan trainen. En daarom kon ik vanuit huis trainen. De looptraining ging heel lekker en voor het eerst sinds weken heb ik weer eens echt een lekkere looptraining afgewerkt. Ik merk aan mezelf dat de motivatie weer terug begint te komen. Een lekker gevoel want ik begon al te twijfelen aan mezelf.

Woensdag 25 februari
Ik heb me aangemeld op mijn werk voor een niveautest. Via test moet ik aan tonen dat ik het HBO werk- en denkniveau aan zou kunnen. Bij goed gevolg kan ik solliciteren op een hogere functie. Het hypocriete is dat ik feitelijk al werk op dat niveau. Maar goed, zo zijn de regels. Ik was vandaag vrij en op de één of andere manier was het een rare dag. Ik ben uiteindelijk met de auto naar de zwemtraining gegaan. Het was een lekkere zwemtraining maar ik moet wel hard werken om bij te kunnen blijven bij de groep. En ik kan ze niet bijhouden als ze echt tempo gaan maken.

Donderdag 26 februari
Als ik thuis kom regent het maar toch heb ik zin om te trainen. Ik ga de deur uit en zelfs zonder tegenzin. Achteraf kom ik zeer tevreden thuis want ik heb ook nu weer lekker getraind. Dat de motivatie om te trainen terug komt blijkt wel uit het feit dat ik met regen gewoon de deur uit ga. Het stemt me mild want ik begon me echt zorgen te maken.

Vrijdag 27 februari
Ik heb vandaag vrij genomen om te oefenen voor de niveautest maar het komt er helemaal niet van. De drive om te beginnen ontbreekt bij mij. Ik hoop wel dat het nog komt. Ik heb later op de dag getraind omdat het zo uit kwam. Het was de training van donderdag want die had ik om geruild met vandaag. Ik heb weer lekker getraind.

Zaterdag 28 februari
Het trainen 's ochtends gaat niet echt lekker. Ik heb moeite om dt 3 te lopen en ben blij als de training afgelopen is. Ik vermoed dat dit komt door de intervaltraining van gisteren. Vandaag zou mijn zwager ook de problemen met het internet komen oplossen. En dat gaat vrij snel, een los contact in de wandcontactdoos is de oorzaak. Het wordt een rommelig dag en daardoor ga ik te laat naar de zwemtraining. Hard fietsen om 5 minuten voor aanvang aan te komen. Ik heb wederom de grootste moeite om het tempo bij te houden als zij echt tempo gaan maken. Ik vraag me af of ik er wel verstandig aan heb gedaan om naar baan 5 te gaan. Maar ja, aan de andere kant van een paar weken kun je niet verwachten dat je de snelheid haalt die de anderen wel makkelijk halen. Per slot van rekening trainen zij al veel langer in baan 5. Ik pak tijdens zo'n training wel meer meters.

Zondag 1 maart
Vandaag is het ook goed weer en dus is de tweede fietstraining van het seizoen een feit. Een training van 80 minuten en door de weersomstandigheden lukt het ook nog eens om een hoog tempo te fietsen. Bij terugkomst ga ik nog even langs de Off the road duathlon en kom Arie en Hélène tegen. Naast hun tweetjes natuurlijk nog een ander aantal bekenden van TVA. Ik raak in gesprek met Thomas Naasz over het zwemmen. Hij gaf mij het advies om juist niet te proberen om hun tempo bij te houden.
's Middags naar het graf van mijn overleden schoonmoeder geweest en bloemen neergelegd. Zij had namelijk vandaag jarig geweest als zij nog bij ons zou zijn geweest.

Fietstraining
80' duurtraining

Looptraining
1e training
10' in- en uitlopen
4 x 5 op dt3
r = 2' op dt0

2e training
10' in- en uitlopen
3 x (3 x 3' climax)
(climax = 1' dt2, 1' dt3 en 1'dt4)

3e training
40' dl

4e training
10' in- en uitlopen
5'-15'-10' op dt3
r = 5' op dt1

Zwemtraining
1e training
van de training geen specifieke gegevens vastgelegd
totaal gezwommen 2.700 meter

2e training
inzwemmen 400 meter

5 x 100 meter techniek
r = 15"
4 x 50 meter techniek
r = 15"
200 meter hele slag

4 x 50 meter techniek
r = 15"
200 meter hele slag

250 meter hele slag
r = 25 meter actieve rust (schoolslag)

250 meter hele slag
r = 20"

2 x 25 meter sprint
r = 10"

50 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.400 meter

Geen opmerkingen: