dinsdag 17 februari 2009

Week 8 2009

Maandag 16 februari
Ik wilde er niet mee beginnen maar wat een takke weer vandaag. Werkelijk de hele dag regen en alleen even tussen 16.00 en 18.00 uur een beetje droog. Gelukkig hoef ik niet op deze dag te trainen en da's met dat soort weer eigenlijk lekker.

Dinsdag 17 februari
Vandaag mijn sporthorloge weer terug van het vervangen van een batterij. Na de looptraining maar weer eens even verdiept in de ins- en outs van de functies. De looptraining van vandaag was een interval met opbouw in tijd van 5 minuten naar 15 minuten op dt3. Ik vond het erg koud bij mijn vertrek maar eenmaal terug bemerkte ik wel dat ik het nodige zweet was verloren onderweg. Het was dus minder koud dan ik dacht. Ook wel weer een beetje zin om te trainen en da's toch weer een beetje een goed teken want dat was wel eens anders de afgelopen weken.

Woensdag 18 februari
De gebruikelijke zwemtraining en de fietstocht er naar toe. Maar direct in mijn nieuwe baan gestart. Mmm, hard werken geblazen om mee te kunnen in het tempo. Dat lukt nog niet echt maar maak wel meer meters op zo'n training.

Donderdag 19 februari
Bij het verlaten van kantoor bemerkte ik pas dat het toch wel hard regende. In combinatie met een frisse wind is dat al voldoende om motivatieproblemen te ondervinden. Maar eenmaal thuis een crackertje en een koppie thee en toen toch maar mijn sportkleding aangedaan. Een pittige intervaltraining die eindelijk weer eens het juiste gevoel bij mij los maakte. Eigenlijk vind ik ze helemaal niet leuk om te doen maar als je dan klaar bent met de training, hou je er wel een lekker gevoel aan over. Ik ben tevreden als ik thuis kom want mijn trainingsmotivatie neemt weer verder toe.

Vrijdag 20 februari
Vandaag was ik lekker vrij, dus even langer in bed dan gebruikelijk. Pas laat in de middag een duurloop gedaan. Die ging wel aardig maar ik had eigenlijk meer plezier van mijn hond die aan het mee rennen was.

Zaterdag 21 februari
Ik moest direct om 9.00 uur een boodschap doen in het centrum dus werd de zwemtraining van mijn dochter verplaatst naar het tweede uur trainen op haar vereniging. Daardoor deed ik mijn intervaltraining eigenlijk pas om 7.30 i.p.v. een uur eerder. Ik heb echt bijzonder lekker getraind en da's eigenlijk de eertse keer sinds lange tijd.
's Middags de zwemtraining. Nu ik definitief ben opgeschoven naar baan 5 moet ik hard werken om bij te kunnen blijven. Maar als de turbo er op gaat sommigen dan moet ik echt passen . Ik kan nog lang niet bijhouden.

Zondag 22 februari
De eerste fietstraining sinds maanden. Ondanks ik gelijk 100 minuten moet trainen op de fiets gaat het best redelijk. Alleen tegen de wind in valt het tempo behoorlijk terug maar dat komt wel goed. Één vervelend iets, ik heb gelijk de eerste lekke band van het nieuwe seizoen.


Fietstraining
100' duurtempo 1

Looptraining
1e training
10' in - en uitlopen
5'-10'-15' op dt3
r = 5' dt1.

2e training
10' in- en uitlopen
5 x (30"-60"-90") op dt 3
r = 1'

3e training
40' duurloop dt1

4e training
10' in- en uitlopen
10 x 1' op dt3
r = 1'

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen

5 x 50 meter slepen
r = 15"

4 x 4' non stop (per keer ongeveer 250 meter gezwommen)
r = 1'

non stop
100 meter rug
100 meter hele slag
100 meter armen
50 meter benen

5 x 100 meter non stop, wv. 75 meter volle bak en 25 rustig tempo

200 meter uitzwemmen

totaal 2.750 meter gezwommen

2e training
inzwemmen 500 meter

10 x 100 meter op kilometertijd
r = 30"

150 meter, wv. 50 school en 100 rug

4 x 150 meter, wv. 100 meter hele slag en 50 meter benen
100 meter hele slag en 50 meter benen
100 meter één arm, heen links en terug rechts en 50 meter benen
100 meter hele slag en 50 meter benen
r = 15"

2 x 250 meter hele slag

totaal gezwommen 2.750 meter

Geen opmerkingen: