donderdag 12 februari 2009

Week 7 2009

Maandag 9 februari
Geen bijzonderheden te melden over deze dag. Een rustdag in een volle trainingsweek.

Dinsdag 10 februari
Ik sta 's morgens op met het gevoel dat ik last van mijn darmen heb. Eenmaal in de trein op weg naar mijn werk, wordt mijn voorgevoel bevestigd. De hele dag last gehouden van mijn darmen.
's Avonds weer die verschrikkelijke kou als ik gaan trainen. Ik heb mezelf gelukkig goed aangekleed, zelfs zo goed dat ik het warm heb als ik uit de wind loop. In de volle wind is de hoeveelheid kleding net voldoende om warm te blijven. Mijn darmen spelen ook weer op onder het trainen. Verder lekker getraind. Ik had een fout gemaakt en had de training van zaterdag en vandaag omgewisseld.

Woensdag 11 februari
Vandaag niet op de fiets naar de zwemtraining geweest. Dus lekker snel thuis na het trainen.
Vorige week werd ik vriendelijk verzocht om in een baan hoger mijn heil te gaan zoeken. Aangezien ik bescheiden ben startte ik maar in mijn eigen baan. Al vrij snel toch maar onder de lijn doorgezwommen en me in de baan hoger gemeld. Die smeerlappen gooiden gelijk het tempo omhoog zodat ik behoorlijk moest doorzwemmen om het tempo bij te houden. Toch lekker getraind en 3 kilometer gezwommen in één uur tijd.

Donderdag 12 februari
Toen ik thuis kwam uit het werk, hagelde het lekker. Na de bui mijn looptraining afgewerkt samen met mijn hond. Die zag er na de training lekker smerig uit en dat komt omdat het een ongelofelijke vieze blubberbende in de buurt is. Het lijkt alsof daar geen einde aan komt.
Wel lekker getraind. Ik kom er vandaag pas achter dat ik de verkeerde week heb opgeschreven in mijn agenda. Ik had een intervaltraining moeten doen i.p.v. een duurlooptraining. Dan maar morgen de training van vandaag afwerken.

Vrijdag 13 februari
Ondanks de goede intenties om te gaan trainen, liep het vandaag weer eens niet zo als gepland.
Thuis aangekomen werd ik weer geconfronteerd met weer geen internetverbinding. Het bellen en het uiteindelijk oplossen van het probleem kostte meer tijd dan de bedoeling. Daardoor was het al weer zo laat dat ik geen zin meer had om naar buiten te gaan. Als ik thuis kom moet ik eigenlijk gelijk de deur uit gaan om te trainen want met dit weer vergaat mij de lust om te trainen heel snel. Het duurt nu wel heel erg lang dat wisselvallige en koude weer.

Zaterdag 14 februari
Vanmorgenvroeg een looptraining gedaan (net als alle andere zaterdagen). Ik heb meer gedaan dan op het programma stond en dat was een beetje om het niet trainen van gisteren te compenseren. Ik had het weer zo koud na 45 minuten had ik het nog niet warm. Ik blijf het zeggen, ik hoop dat de weersomstandigheden snel omslaan. Toevallig sprak ik vanmorgen, terwijl ik op mijn dochter stond te wachten, een vader en die zei het ook al, het duurt te lang dit weer.

Eigenlijk moest ik een wedstrijdje lopen maar die stond niet in mijn schema. Maar goed ook, want ik had toch al niet teveel zin om een wedstrijd te lopen.

's Middags de zwemtraining en maar gelijk in mijn nieuwe baan begonnen. Ik moest hard werken om mee te kunnen in hun tempo. Wel een lekkere training.

Zondag 15 februari
Zondag kan ik altijd gewoon blijven liggen maar toch ben ik er meestal vroeg uit. Om 8.00 uur ging ik de deur met de hond om een looptraining af te werken. Duurlooptraining van 70 minuten.
Die ging wel lekker en heerlijk door het bos heen rennen. Zo heerlijk door het bos in alle stilte zonder mensen tegen te komen, da's een goed begin van de dag. Later op de dag slaat het weer helemaal om en regent het de hele middag. Wanneer wordt het eindelijk eens beter weer.

Ik hoop binnenkort toch ook wel weer de fiets te kunnen trainen want vanaf begin december niet meer gefietst. Daar moet ik me wel op gaan richten want dat zal wel de nodige moeite kosten om weer op niveau te komen.
Deze week de terugkoppeling aan Juriaan gedaan. Ik heb nog niets van hem gehoord.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
10' in- en uitlopen
5 x 3 op dt 3
r = 5'

2e training
45' duurloop

3e training
10' in- en uitlopen
10 (1' dt5)
9' climaxloop (3' dt2, 3' dt3 en 3' dt2)

4e training
70' duurloop

Zwemtraining
1e training

400 meter inzwemmen

4 x 50 meter slepen
r = 10"

5 x 300 meter borstcrawl wv laatste 50 meter volle bak
r = 30"

50 meter actieve rust (schoolslag)

3 x 300 meter op tempo
r = 20"

8 x 25 meter volle bak
r = 20"

50 meter uitzwemmen

totaal 3.000 meter gezwommen.

2e training

400 meter inzwemmen

6 x 150 meter, wv 100 meter techniek(alleen armen) en 50 meter benen
r = 15"

4 x 250 meter, bestaand uit 100, 75 ,50 en 25 meter, iedere laatste baan volle bak
r = 20"

uitzwemmen 200 meter

totaal gezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: