woensdag 8 oktober 2008

Week 41

Vorig week was een vervelende onderbreking en bevestig mijn gevoel dat ik na de triathlon eigenlijk geen normale week meer heb getraind. Dus vanaf deze week wil ik de draad weer oppakken.

Maandag is dan de dag waarop niets is gepland en waarbij rust het motto is.

Dinsdag is de dag dat de kids trainen dus staat er een looptraining gepland. 's Morgens moest ik voor mijn werk naar een afspraak die ik enkele weken daarvoor had ik gemaakt. Tijdens de treinreis kwam ik een leuke Surinaamse vrouw tegen waar ik gewoon een leuk contact mee heb gehad. Het begon al met dat zij graag op het enige vrije plekje wilde gaan zitten. Ik had mijn rugzak op die plek staan en toen zij met een grote glimlach op die lege plek afstapte en mij met zo'n apart blik aankeek, kon ik het niet laten toen zei vroeg of zij daar mocht zitten, om tegen haar te zeggen dat ik voor sommige vrouwen graag een uitzondering maak. Nou, dat was de opmerking die de aanzet was tot een reeks van leuke opmerkingen van haar kant. Tot aan Muiderpoort maakten we zo nu en dan opmerkingen tegen elkaar. Soms heb je die wisselwerking tussen mensen waarbij je elkaar op een leuke manier onderhoud. Toen zij de trein verliet zei ze tegen mij, " nou tot morgen dan maar ". Ik zei terug dat deze dag waarschijnlijk de leukste van deze week zou zijn want morgen zou ik niet op dat tijdstip in de trein zitten. Zo'n leuke manier van contact met elkaar hebben, geeft mij altijd een extra impuls voor de rest van de dag.

Woensdag ben ik weer naar de zwemtraining bij TVA geweest. Uiteraard op de fiets naar het zwembad. Een lekkere pittige training waar ik aan het einde behoorlijk moe van was en dan merk je toch dat je de week er voor ziek bent geweest. Je komt net dat beetje wat je normaal hebt tijdens de trainingen tekort.

Donderdag een looptraining afgewerkt. Ik merk ook dat ik bij het lopen nog lang niet in topvorm ben en dat de griep van vorige week zijn sporen heeft nagelaten. Misschien is het een combinatie van de triathlon en de 30 van Almere en de griep.

Vrijdagmorgen werd ik maar moeilijk wakker. Toen ik opstond had ik het idee dat ik nog wel een paar uur kon slapen. Ik geloof dat de vermoeidheid van de triathlon er nu uit begint te komen.

Omdat ik nog geen trainingschema, doe ik momenteel alleen maar duurloopjes.

Ik heb ook weer eens een fietstraining afgewerkt. Als ik het goed heb was dat de tweede training of derde training sinds de hele traitalon.

Zaterdag heb ik weer bij TVA de zwemtraining meegedaan. Het was heel rustig en dat schijnt vorige week ook al zo te zijn geweest. Wel lekker als je maar met z'n tweeën in een baan zwemt.

Nou, het is me gelukt om deze week weer een beetje normaal te trainen. Het gaat niet allemaal even super en dat komt omdat ik vorige week ziek ben geweest. Maar ook omdat ik het idee heb dat de vermoeienissen van de triathlon er nu ook uitkomen. Dus een beetje trainen om weer het goede gevoel te krijgen is dan een pluspunt.

Fietstraining
1e training

90 minuten duurtraining

Looptraining
1e training

60 minuten dl op dt 2

2e training

60 minuten dl op dt2

3e training

60 minuten dl op dt2

Zwemtraining
1e training

300 meter inzwemmen, w.o. 100 meter armen, 100 mete benen en 100 hele slag

4 x 100 meter vrije slag op techniek
seriepauze 30 seconden

10 x 50 meter, heen armen en terug benen
seriepauze 20 seconden

200 meter vrije slag op hoog tempo

100 meter schoolslag (hersteltempo)

8 x 100 meter, oneven hele slag en even armen
seriepauze 20 seconden

uitzwemmen 50 meter

totaal gezwommen 2.450 meter.

2e training

inzwemmen 16 banen

3 x 200 meter hele slag op techniek
seriepauze 45 seconden

2 x 200 meter, 50 schoolsag, 50 rugslag, 50 benen en 50 meter wrikken
seriepauze 20 seconden

non stop
175 meter hele slag
50 meter schoolsag
150 meter hele slag
50 rugslag
125 meter hele slag
50 meter schoolslag
100 meter hele slag
50 meter rugslag
75 meter hele slag
50 meter schoolslag
50 meter hele slag
50 rugslag
25 meter hele slag

Geen opmerkingen: