vrijdag 3 oktober 2008

Week 39

Ik ga de vierde week na de triathlon in en heb me voorgenomen om weer de trainingen te gaan volbrengen zoals ik ze in de periode voor de triathlon heb volbracht.
Ik heb inmiddels ook contact met Juriaan over nieuwe schema's en een langere termijnplanning omdat ik volgend jaar niet mee mag doen aan de hele triathlon. Na een misverstand hebben we een afspraak voor volgende week woensdag.

Dan begint de week met een rustdag. Op dinsdag trainen de kids altijd dus kan ik weer als vanouds een looptraining gaan doen.

Woensdag op de fiets naar de zwemtraining in Haven gegaan. Na de training samen met Arie Robbemond teruggefietst en gezellig gekletst over van alles en nog wat.

Door omstandigheden kwam van de geplande looptraining op donderdag niets terecht dus maar uitgeweken naar de vrijdag.

De zwemtraining op de zaterdag afgewerkt bij de Watervrienden omdat voor de zondag de 30 van Almere op het programma stond.

De 30 van Almere is zo'n wedstrijd die ik vaak nog even meepik in het seizoen en die dan meestal de laatste van het seizoen is. Nu stond de 30 van Almere voor mij in het teken van de voorbereiding voor de marathon van Amsterdam. Een goeie 30 kilometerwedstrijd zou de beslissing forceren voor de deelname aan Amsterdam.
Ik had mezelf voorgenomen om niet te snel weg te gaan en gewoon lekker te gaan lopen. Ik had geen tijd in gedachten maar een tijd rond 2 uur en 30 minuten zou toch wel mooi zijn.
Op het 5 kilometerpunt zat ik al op 23 miunten rond en dat is voor mij best heel snel op zo'n lange afstand. Op het 15 kilometerpunt kwam ik door op 1 uur en 12 minuten en langzaam aan begon ik te denken als ik dit volhou dan ??? Maar helaas kwam ik ook dit jaar weer de man met de hamer tegen en weer rond kilometerpunt 26. Ik klapte helemaal in en verloor in dat laatste stuk bijna 6 minuten op het schema. Uiteindelijk finishte ik op 2 uur 29 minuten en 55 seconden.
Wel onder 2 uur en 30 minuten maar op een manier die ik niet als plezier heb ervaren.

Daarmee was de beslissing min of meer al gevallen voor wat betreft mijn deelname aan de marthon van Amsterdam. Zoals ik me na de wedstrijd voelde, was mij veelzeggend om het besluit te nemen om niet deel te nemen. Ik doe dus hoogst waarschijnlijk niet mee aan Ansterdam.

Fietstraining
geen

Looptraining
1e training

10 minuten in- en uitlopen
2 serie's op dt3, te weten 10, 8 en 6 minuten en 8, 6 en 4 minuten.
seriepauze 2 minuten op dt0 (herstelloop)

2e training
90 minuten dl

zwemtraining
1e training

300 meter inzwemmen

10 x 50 meter hoog tempo
seriepauze 20 seconden

10 x 50 meter, waarvan 8x armen en 2x benen
seriepauze 20 seconden

200 meter hele slag rustig tempo

5 x 100 meter, waarvan 1e, 3e en 5e hoog tempo en 2e en 4e rustig tempo
seriepauze 30 seconden

10 x 25 meter non stop, heen hoog tempo, terug rustig tempo

50 meter uitzwemmen

Totaal gezwommen 2.300 meter.

2e training

600 meter inzwemmen

2 x 200 meter, 1e 200 meter wisselslag en 2e 200 meter vrije slag
seriepauze 30 seconden

6 x 100 meter, 1e, 3e en 5e vrije slag en 2e, 4e en 6e wisselslag
seriepauze 20 seconden

50 meter samengestelde rugslag

200 meter benen


400 mete hele slag

uitzwemmen 150 meter

Totaal 2.400 meter gezwommen

Geen opmerkingen: