zaterdag 22 september 2007

Rustig weekje

De afgelopen week was een onverwachts rustig. Tijdens de training van maandag stond in het voorprogramma, loopscholing centraal. Na de loopscholing gingen we op weg naar het kilometerparcours. Voorafgaande aan de training had ik besloten om met een lange loopbroek te gaan trainen. Het was maandagavond ronduit slecht weer, maar toch was de keuze voor een lange loopbroek een verkeerde geweest. Het hoofdprogramma bestond uit 4 x 1000 meter op 80% van het tienkilometertempo en afsluitend 2 x 500 meter eveneens op 80%. Tussen iedere serie was de pauze slechts 20 seconden.

Onder het lopen hield het op met regenen en daardoor werd ik snel warm. Het valt dan direct dat een lange broek eigenlijk nog niet echt nodig is ondanks het misschien wel net onder 15 graden is.

Woensdag de reguliere zwemtraining afgewerkt. Ik zal vanaf nu ook vertellen wat voor soort trainingsvormen wij tijdens de zwemtrainingen afwerken.

Donderdag niet getraind ivm andere belangrijke zaken en vrijdag heb ik ook geskipped omdat ik helemaal geen zin had om te trainen.

Vandaag (zaterdag) heb ik een snelle duurlooptraining van ongeveer een uur afgewerkt. s'Middags naar de zwemtraining geweest en lekker getraind. Eerst lekker relaxed ingezwommen 12 baantjes. Aansluitend een trainingprogramma afgewerkt dat er als volgt uit zag :
- 25 meter benen;
- 50 meter armen;
- 25 meter benen;
- 50 meter hele slag.

4 series van 50, 100 en 150 meter afgewerkt in snelheid. Begonnen met een rustige 50 meter afgewisseld door 100 meter snel, 150 meter rustig, 50 meter snel etc.
Steeds een rustige afstand afgewisseld met een snelle afstand. Als afsluiting uitgezwommen, 8 baantjes van 25 meter.

Voor morgen (zondag) staat nog een fietstraining op het programma. Ik denk een snelle 50 kilometer maar dat is afhankelijk van hoe het gaat want anders worden het een rustige 70 kilometers.

Geen opmerkingen: