maandag 13 mei 2013

Week 19 2013

Maandag 6 mei
Rustdag.

Dinsdag 7 mei
Vandaag weer voor het eerst sinds mijn ongeval een keertje woon-werk gedaan. Lekker 2 x 45 kilometer weg trappen. Heenreis ging voorspoedig maar de terugreis met pittige wind tegen ging beduidend minder. In de avond naar de zwemtraining gegaan. Zwemtraining was redelijk pittig maar ging wel lekker.

Woensdag 8 mei
Afgelopen nacht maar kort geslapen, ten hoogste 4 1/2 uur. Toch besloten ondanks de vermoeidheid om 12 kilometer hard te lopen naar het zwembad om vervolgens de zwemtraining te gaan doen. Na drie kwart van de zwemtraining was de accu leeg en ging het alleen nog maar op één tempo zwemmen. Moe maar voldaan.

Donderdag 9 mei
Voor vandaag stond een fietstraining op het programma. Ik heb alleen helemaal geen zin om te trainen. De vermoeidheid van de laatste dagen is daar de oorzaak van. Ik neem het besluit om morgen te gaan fietsen. Aan het einde van de middag doe ik toch nog maar een looptraining. Even 16 kilometer lopen op een rustig duurtempo. Het is zwaar omdat ik onvoldoende hersteld. Toch wel weer volbracht in redelijke weersomstandigheden.

Vrijdag 10 mei
Het waait snoeihard als ik op sta. Ik heb al spijt dat ik gisteren geen zin hebben kunnen maken om te trainen op de fiets. Het waait sowieso iedere keer hard de laatste weken. Ik twijfel of ik zal gaan trainen op de fiets. De lol om met zulke harde wind te fietsen neemt heel snel af als je aan het trainen bent en je komt maar langzaam vooruit. Ik kijk het nog even aan tot de middag en anders maar verplaatsen naar de zondag. Die ik eigenlijk vrij wilde houden om eens lekker niets te doen.

Zaterdag 11 mei
Voor vandaag de lange fietstraining gepland. Bij het vertrek is het nog droog maar dat is na 10 minuten wel anders. Ik fiets bijna 3 uur aaneen in de regen en besluit te stoppen na 76 kilometer fietsen. Helemaal verkleumt kom ik thuis en na een lange warme douche begin ik eindelijk weer een beetje warm te worden. Helaas niet de gewenste afstand afgelegd maar het is niet anders. Later in de middag klaar het op en wordt het droog. Zelfs het zonnetje probeert door de bewolking te komen. Ik ben altijd een beetje teleurgesteld als ik zo'n dag als vandaag achter de rug heb. Qua training is het niet geworden wat ik er van had verwacht. Nou ja, gelukkig komen er nog voldoende trainingen om deze snel te vergeten.

Zondag 12 mei
Mijn laatste training van deze week, een lange duurloop van 20 kilometer. Het lopen gaat op zich goed en ik merk dat het duurvermogen er is. Het ging zo lekker dat ik zelfs kon versnellen in de laatste 6 kilometer.


Trainingsschema week 19
Fietstraining
1e training
2 x 45 km duurtraining

2e training
76 km duurtraining


Looptraining
1e training
12 kilometer duurloop

2e training
15,8 km duurloop

3e training
20 km duurloop

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
10 x 50 meter armtechniek, r = 20"
400 meter school
400 meter armen
4 x 100 meter BC, r = 20"
200 meter benen
2 x 200 meter BC, r = 20"
totaal gezwommen 2.700 meter

2e training
500 meter inzwemmen
10 x 50 (slepen/bijleggen) r = 20"
500 meter (op kmtijd)
200 meter armen
200 meter school
100 meter BC (rustig)
200 meter (hoog tempo)
100 meter benen
100 meter wisselslag
totaal gezwommen 2.400 meter

Geen opmerkingen: