zondag 17 februari 2013

Week 6 2013

Maandag 4 februari
Gelukkig even een rustdag. Afgelopen dagen twee redelijk zware training gedaan. Dus een beetje rust en herstel is wel even nodig.

Dinsdag 5 februari
De dag begint slecht. Heel veel regen op weg naar het station zorgt er voor dat ik zeiknat aan kom. Dan weet ik al dat ik het de hele dag koud ga hebben. Normale tijd thuis en wederom geen zin om te trainen. Of ik het even helemaal heb gehad met trainen of dat het de winterse omstandigheden zijn, ik weet het niet maar ik heb helemaal geen zin. Uiteindelijk toch maar gaan trainen. Eerst maar de lange looptraining want zondag staat er een zwemclinic op stapel dus zal ik geen tijd hebben om veel te trainen.
De looptraining ging redelijk maar het gevoel was niet goed. Ik loop gewoon met zo weinig motivatie. Ik vind het koud en naar weer, de laatste dagen. Uiteraard wel volbracht.

Woensdag 6 februari
Alleen de zwemtraining.

Donderdag 7 februari
Ja hoor, weer ziek. Ik ben weer aan het kwakkelen. Geveld door griep. Dus niet getraind.

Vrijdag 8 februari
Het is nog even ietsje erger dan gisteren. Ik voel me vandaag echt goed beroerd. Niet getraind.

Zaterdag 9 februari
Het gaat ietsje beter, gelukkig. Nog maar een extra dagje herstel gepakt.

Zondag 10 februari
Bij het hoesten komt het taaie slijm uit mijn longen eindelijk los. Da's vaak het teken van herstel. Het wachten is dan op die ene prop slijm. Als die los komt is het binnen één of twee dagen over.
Het is heel jammer maar er is weer ongelofelijke hoeveelheid sneeuw gevallen. De winter blijft maar over last veroorzaken en gaat maar niet over. Het lijkt erop alsof het ieder jaar erger wordt de winter. Ik haat de winter en kreeg altijd last van negatieve energie.


Trainingsschema week 6
Looptraining
1e training
14 km in 1.20 uur

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen (200 m hele slag, 100 m benen, 150 m armen)
4 x 50 meter (2 x slepen en bijleggen) r = 15"
450 meter (400 m BC rustig tempo, 25 meter HT, 25 m school)
300 meter (200 m BC rustig tempo, 50 m HT, 50 m school)
250 meter (100 m BC rustig tempo, 100 m HT, 50 m school)
800 meter (8 x 100 meter op 90% kmtijd) r = 20"
300 meter (100 m rug, 100 m school, 100 m BC)
50 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.800 meter

Geen opmerkingen: