zondag 3 februari 2013

Week 5 2013

Maandag 28 januari
In het schema stond voor vandaag niets op het programma. De dooi is ingetreden en dat gaat inees heel snel. Geen warm water maar wel heel veel regenwater. Het is ronduit butweer. Die sneeuw en kou was niets maar die regen is niet veel beter.

Dinsdag 29 januari
Getraind in de sportschool en daar op de loopband ook de 8 kilometer duurloop gedaan.
In de avond naar de zwemtraining geweest en uiteindelijk toch wel lekker gezwommen.

Woensdag 30 januari
Ik moest vandaag zwemtraining geven en daarom kon ik zelf niet trainen.

Donderdag 31 januari
Er stond een looptraining gepland maar ik had een afspraak aan het einde van de middag. Dus bleef er weinig tijd over. het weer nodigde ook niet uit om te gaan trainen. Plus het gesprek was pittig en had al heel veel energie weggenomen.

Vrijdag 1 februari
Een fietstraining stond gepland maar die had ik vervangen door de looptraining. Tien kilometer met iedere 5 minuten een steigerung. Toch wel een zware training, steeds versnellen.

Zaterdag 2 februari
Eindelijk weer eens op de fiets gekropen. De planning was 60 kilometer en ik heb er bijna 68 gereden. Het gebrek aan kracht maakt de training zwaar, vooral als je tegen de wind in moet een groot deel van de training. Toch wel weer lekker fietsen.
Aan het einde van de middag naar de zwemtraining gegaan. Ik had eigenlijk geen zin meer maar toch maar gegaan. En dan zwem je vaak toch wel weer lekker.

Zondag 3 februari
In de ochtend moest ik een duurtraining van 12 kilometer in 70 minuten doen maar ik had een andere training in mijn hoofd en deed dus deze. Was niet volgens het schema. Nou ja, wel weer ruim 14 kilometer gelopen.
In de middag nog even naar de sportschool gegaan om te trainen.

Trainingsschema week 5
Fietstraining
1e training
68 kilometer fietsen

Looptraining
1e training
8 kilometer trainen
20' Hf 140

2e training
10 kilometer steigerung
iedere 5' versnellen (hf + 5)

3e training
14 kilometer
(in laatste 15' versnellen)

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
200 meter benen
5 x 150 meter (laatste 50 meter HT), r = 30"
300 meter (100 school, 100 rug en 100 armen )
4 x 100 meter (1e en 3e HT) r = 25"
200 meter armen
2 x 50 meter wrikken
250 meter armen
Totaal gezwommen 2.600 meter

2e training
400 meter inzwemmen
350 meter (200 borst, 100 rug, 50 school)
5 x 200 meter steigerung, r = 15"
8 x 100 meter op kmtijd, r = 15"
2 x 150 meter (50 hele slag, 50 benen en 50 armen) r = 15"
100 meter BC op techniek
50 meter uitzwemmen
totaal gezwommen  3.000 meter

Geen opmerkingen: