maandag 7 januari 2013

Week 1 2013

Maandag 31 december
De eerste week van het nieuwe jaar begint met de laatste dag van het oude jaar. Voor maandag stond een fietstraining op het programma maar ik laat bewust schieten. Afgelopen weekend even ietsje teveel gedaan dus wat extra rust is goed. Vanaf 2 januari moet ik voor het woon-werk verkeer toch meer kilometers maken en dat is een mooi begin om de draad op te pakken. Ik wil als het weer het toe staat in januari al starten met op de fiets naar het werk.

Dinsdag 1 januari
Ik kwam er achter dat ik op maandag had moeten lopen en op dinsdag moeten fietsen. Op nieuwjaarsdag is het standaard grote opruimactie en daarna had ik geen zin meer om te trainen. Nou ja, op woensdag dan toch maar weer echt aan de slag.

Woensdag 2 januari
Vandaag eindelijk weer eens wat gedaan. Naar de sportschool om te werken aan de sterkte van mijn beenspieren en daarmee hopende op het verminderen van mijn knieproblemen.

Donderdag 3 januari
Er stond een looptraining op het programma. Een duurloop met een lange steigerung erin waarbij de laatste 5 minuten met Hf 150 moest worden gelopen. Het was zwaar, ik was niet voldoende fit, maar toch volbracht naar tevredenheid.

Vrijdag 4 januari
Ik had de compensatie van de gewerkte uren van het afgelopen weekend opgenomen. De dag benut om de eerste training na ruim maanden op de fiets te gaan doen. Het was heerlijk om weer eens te fietsen maar wel met de nodige probleempjes. Ik heb nog steeds last van mijn linker knie, de kracht is helemaal verdwenen na vier maanden geen fietstraining te hebben gedaan en toch wel last van polsen, onderarmen en ellebogen. Dus er is nog genoeg te doen de komende tijd.  Maar wel lekker weer getraind en nu maar hopen dat ik het kan volhouden.

Zaterdag 5 januari
Een looptraining gedaan, een duurlooptraining van 12 kilometer. Met een gemiddelde Hf van 130 gelopen in vochtige omstandigheden maar wel droog. Het is relatief warm voor de periode van het jaar. Later in de middag naar de zwemtraining, de eerste na ruim twee weken geen zwemtraining. Lekkere pittige training met de nodige afwisseling. Aansluitend de nieuwjaarsreceptie.

Zondag 6 januari
Vandaag als afsluiter de sportschool voor de aanpak van mijn beenspieren.

Trainingsschema week 1 2013

Fietstraining
1e training
60 km duurtraining

Looptraining
1e training
8 km voluit lopen (niet gedaan)

2e training
10 km duurloop met lange steigerung daarin (laatste 10' op HF 150)

3e training
12 km duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 500 meter
2 x (4 x 50 m., zo min mogelijk slagen, armen, zoveel mogelijk slagen en benen) r = 20"
4 x 50 m. steigerung tot max. 100 % km tijd
10 x 100 meter, straten iedere 1'50"
6 x 25 m. sprint, r = 20"
2 x 100 m. BC op duurtempo, r = 20"
50 m. uitzwemmen
totaal gezwommen 2.500 meter


Geen opmerkingen: