zondag 20 januari 2013

Week 3 2013

Maandag 14 januari
Koude winterse dag vandaag. Gelukkig een rustdag vandaag maar toch naar de sportschool gegaan om te trainen. Met name het bovenlichaam en de beenspieren train ik extra.

Dinsdag 15 januari
Voor vandaag een looptraining ingepland. In de vroege ochtend begint het te sneeuwen en volgens de voorspellingen blijft het ook nog wel even sneeuwen. Overlast en alle andere problemen waar ik niet op zit te wachten. Ik baal er echt van.
Ik weet nu al dat het fietsen voor komend weekend niets gaat worden want het blijft koud dus blijft die rotzooi ook liggen.
De looptraining laat ik even voor wat het is. Ook de zwemtraining laat ik schieten.

Woensdag 16 januari
Het is heel koud vandaag en goed te zien hoeveel sneeuw in onze woonplaats is gevallen. Vreselijk, iets anders kan ik er niet van maken.
Thuiswerk gepland voor vandaag en dus ruimte om de 12 kilometer te lopen. Helemaal niet in het geplande tempo want dat laat de ondergrond niet toe.
Later de zwemtraining en voor het eerst sinds lange tijd weer eens heel lekker gezwommen.

Donderdag 17 januari
Het is winter in Nederland. Het is koud en voor het eerst wordt er gesproken over een langere periode van winters weer. Ik heb de pest aan de winter. Sneeuw vind ik hinderlijk en bezorgt alleen maar overlast. De kou heb ik moeite mee en kost mijn extra energie. Omdat het donker en grijs weer is en dus extra koud oplevert besluit ik de looptraining te laten schieten.

Vrijdag 18 januari
Voor vandaag had ik de looptraining maar ingepland. Het is iets lichter buiten en zo nu en dan prikt het zonnetje door de grijze bewolking. Vanwege de kou besluit ik om naar de sportschool te gaan en daar op de loopband te trainen. Pak ik gelijk de rest van de oefeningen maar even mee. Helaas loopt dat niet volgens plan want na anderhalve kilometer lopen krijg ik last van mijn kuit. Om erger te voorkomen stop ik met lopen. Dat komt niet vaak voor dat ik echt last van mijn kuit(en) heb.

Zaterdag 19 januari
Vandaag alleen gezwommen. Vooraf geen zin maar achteraf toch lekker getraind en blij dat ik ben gegaan.

Zondag 20 januari
Jammer vlak na het opstaan merk ik dat ik misselijker en misselijker wordt. Ik begin het koud te krijgen en wordt niet meer warm. Nog wel de sportschool gedaan maar eenmaal weer thuis stort ik in.
De misselijkheid heeft tot gevolg dat ik niet kan eten en dan verzwak je toch wel snel. Later toch nog een poging ondernomen om te eten. Het gaat moeizaam en daarom morgen maar een dagje bijtanken.

Trainingsschema week 3

Looptraining
1e training
12 kilometer duurlooptraining (met daarin 25' op 10 km tempo)

Zwemtraining
1e training
200 meter inzwemmen
10 x 50 meter (2 x bijleggen, 2x benen, 2 x bijleggen, 2 x armen, 2 x oksel aantikken) r = 15"
5 x 100 meter HT, r  =20"
5 x 50 meter (25 m. armen en 25 m. benen) r = 15"
250 meter armen
200 meter BC HT
100 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.500 meter

2e training
350 meter inzwemmen
5 x 100 meter  (1 op 2, 1 op 3, 1 op 4, 1 op 5, 1 x 25 meter ademen) r =20"
5 x 200 meter r = 20"
5 x 100 meter op 90% kmtijd, r = 20"
4 x 50 meter op kmtijd, r = 20"
4 x 25 meter HT, r = 30"
50 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.700 meter

Geen opmerkingen: