woensdag 18 maart 2009

Week 12 2009

Maandag 16 maart
Wat een bizarre week vorige week. Ik ben er nog niet helemaal van bekomen en heb moeite om mijn draai te vinden. Ik weet me even geen raad met het idee dat sport niet meer op de eerste plaats komt. Het maakt me onzeker.

Dinsdag 17 maart
Vanavond gelukkig een looptraining gedaan. Dat geeft me weer even een rustig gevoel. Ik heb geen gebruik meer gemaakt van het schema van Juriaan. Ik heb zelf een training bedacht en uitgevoerd. Juriaan had begrip dat ik ga stoppen met het schema en ik kan ten allen tijde bij hem aankloppen als ik de draad weer ga oppakken. Dat wordt wel ergens rond januari 2011. Dus mijn plannen om in 2010 de hele triathlon weer te gaan doen komen ook te vervallen. Ik heb lekker getraind maar ik had het wel moeilijk.

Woensdag 18 maart
Ik had weinig zin om naar de zwemtraining te gaan maar uiteraard wel gewoon gegaan. Ik had daar geen spijt van want ik heb heerlijk gezwommen. Ik heb gewoon weer gezwommen in mijn oude baan maar dat was op verzoek omdat het in een baan hoger enorm druk was. Eigenlijk zou ik in die baan moeten blijven want ik zwem voorop en da's ook wel lekker. Toch even 2.450 meter gezwommen. Ik moet gewoon proberen ruimte te maken voor het trainen want ik wordt ziek als ik te veel ga minderen of laat staan stoppen.

Donderdag 19 maart
Vandaag was het zonnig weer en dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om te gaan fietsen.
Een lekkere pittige training van een uur waarbij de heenweg behoorlijk tegen de wind in moest woren gebeukt. De terugreis kon het grote verzet op en rustig trappend met het windje mee, om snelheden van rond de veertig te halen. Laatste vijf minuten benut om uit te fietsen.

Vrijdag 20 maart
Vandaag stond vanwege het mooie weer een rustige fietstraining op het programma. Helaas kwam van dat rustige weinig terecht want mijn vader had weer eens problemen met zijn computer. Dus kon ik eerst weer naar hem toe om de helpende hand te bieden. Heenweg de wind aardig tegen en de terugweg het grote verzet op om zo snel mogelijk voor het donker thuis te zijn. Het werd dus een training van 90' op hoog dt.

Zaterdag 21 maart
Net als vorige week ook vanmorgen bijzonder genoten van het ontwaken van een stad. Een lekkere rustige duurloop van 60 minuten, een opkomende zon en oplopende temperaturen. Wat een heerlijke combinatie. Lekker gelopen dus.

De zwemtraining 's middags was uiterzonderlijk rustig. Ik zwom in mijn oude baan en we zwommen met z'n drieën. In de banen naast ons zwommen ze ook met of twee of drie personen in een baan. Ik heb lekker stevig getraind en was na de training dan ook behoorlijk moe en voldaan. Wel een heel druk programma met veel denkwerk onder het zwemmen. Echt heerlijk getraind.

Zondag 22 maart
Vandaag de Lenteloop en deze stond aanvankelijk ook niet in mijn trainingschema opgenomen. Ik twijfelde nog even of ik 'm toch niet zou gaan lopen maar heb er toch vanaf gezien. Ik had meer zin een koppeltraining en die heb ik dus ook gedaan. Ook de koppeltraining ging best lekker.

Fietstraining
1e training
60' dt3
2e training
90' dt3

Koppeltraining
60' fietsen
30' lopen

Looptraining
1e training
10' in- en uitlopen
10' dt2
20' dt3
10'dt2

2e training
dl 60'

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen

2 x 250 meter waarvan 50 benen, 100 armen en 100 meter hele slag
sp = 20"

5 x 250 meter
opbouwend van 250 normaal tempo, 200 meter normaal en 50 meter snel naar 250 meter snel
p = 20", 25", 30" en 35"

5 x 50 meter snel stratend en iedere volgende 50 meter iets langzamer tot 50 meter rustig.
p = 15"

50 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.450 meter

2e training
150 meter inzwemmen

250 meter techniek

2 x 250 meter ( 25, 50, 75 en 100 meter steigerung per afstand)
r = 10" sp = 30".

850 meter onderverdeeld in 200, 175, 150, 125, 100 en 75 meter, eerste en laatst baan snel
r = 10"

25 schoolslag

100 meter actieve rust

450 meter (75, 100, 125 en 150 meter) de eerste en laatste rustig en de andere banen snel
r = 15"

25 meter schoolslag

300 meter ( 75, 100 en 125 meter) snel

200 meter rustige slag
totaal gezwommen 2.850 meter

Geen opmerkingen: