dinsdag 10 juni 2008

Week 22

Deze week begon met een rustdag en die had ik wel nodig. Vorige week heb ik echt te veel gedaan. Ik merkte dat ik aan de maandag alleen niet genoeg had dus ook pogingen ondernomen om eerder naar bed te gaan. Helaas kom ik er dan toch weer achter dat ik toch te laat naar bed ga.

Deze week heb ik niets extra aan activiteiten gedaan naast het trainen.

Ik koop niet zo heel vaak sportkleding omdat ik vaak shirtjes krijg. Maar deze week kreeg ik het in ene op mijn heupen want ik wilde heel graag een triatlonkleding kopen. Ik verlies teveel tijd met de wissel en daar wilde ik iets aan doen door de juiste kleding te kopen. Jammer genoeg was het setje dat ik wilde hebben niet meer in mijn maat te krijgen. De winkel waar ik mijn schoenen altijd koop, Run2Day Almere, hebben nog een poging gewaagd om het setje te bestellen bij de importeur. Maar helaas was alleen het broekje op voorraad en het shirt niet. Gelukkig kon ik nog een setje bij de concurrent (Total-Running) bemachtigen.

Soms neem je beslissingen zonder dat je exact weet hoe het achteraf uitpakt. Ik heb deze week op mijn werk overplaatsing gevraagd naar een andere afdeling. Het verzoek is gehonoreerd en per 1 juli begin ik daar. Maar afwachten hoe dat gaat uitpakken. Nu ik eenmaal de beslissing heb genomen ervaar ik het ook wel weer als een welkome afwisseling na ruim 5 jaar op deze afdeling te hebben gewerkt. Nieuwe collega’s, nieuwe verhalen en andere kijk op de gang van zaken is ook wel weer goed voor je eigen visie op de gang van zaken.

Zaterdag was niet zo’n geslaagde dag want ik voelde me niet lekker. Misselijkheid, last van mijn maag, last van mijn darmen en hoofdpijn waren de oorzaak. Zaterdagavond lag ik al om 21.00 uur in mijn mandje. De volgende dag was ik nog niet helemaal top en dat deed mij besluiten om af te zien van deelname aan de Olympische afstand. Als je zo’n beslissing neemt ben je altijd ziek van het feit dat je niet mee doet. Ik denk echter dat het wel een juiste beslissing is geweest.

Als je dan enigszins teleurgesteld zondagavond voor de buis zit en je zit te kijken naar Pinkpop, dan is het optreden van de Counting Crows een mooie manier om die teleurstelling te verdringen naar de achtergrond. Wat een performance, de Counting Crows. Ik vind dat een wereldband, die wel thuis hoort in de categorie waarin Machine Head ook thuishoort.

Fietstraining
1e training
15 minuten op dt 1
30 minuten op dt 2
15 minuten op dt 1

2e training
Geen i.v.m. de kwartriathlon

Zwemtraining
1e training
150 meter inzwemmen
4 x 100 meter
1e serie 100 meter slepen,
2e serie 100 meter armen,
3e serie 100 meter slepen
4e serie 100 meter hele slag

3 x 300meter/150 meter, seriepauze na 300 meter 30 seconden en na 150 meter 15 seconden op 90% van je kilometertijd

50 meter actieve rust (schoolslag)

8 x 50 meter op 100% van je kilometertijd, seriepauze 30 seconden.

Totaal gezwommen 2.300 meter.

2e training
Geen i.v.m. de kwartriathlon een dag later.

Looptraining
1e training
10 minuten in- uitlopen
piramideloop, 1-2-3-4-5-4-3-2-1 op dt 3

2e training
15 minuten in- uitlopen
3 x 10 op dt 3

3e training
Geen i.v.m. de kwartriathlon een dag later.

Geen opmerkingen: