dinsdag 17 september 2013

Week 37 2013

Deze week is de week van de Challenge Almere Amsterdam, de Classic Long Distance.
Het weer is in ene omgeslagen en is het beste te omschrijven als herfstachtig weer.
Veel wind en regen bepalen het weerbeeld.
In deze week train ik op een minimum en dat betekent hele korte trainingen. Meer om de spieren los te maken en om het gevoel te blijven houden.
Ik concentreer me op de wedstrijd en niet op het weerbeeld. Het mocht niet zo zijn dat mijn favoriete weersomstandigheden op de wedstrijddag gelden.
Ik ben op twee dagen na de hele werkweek vrij. Vooral de donderdag en de vrijdag zijn lekkere dagen om niets aan je hoofd te hebben. Nou ja, niets.
De schoonmaak van de tijdritfiets staat op het programma en het aanbrengen van de nieuwe bidonhouders. Tijdens een training brak mijn oude systeem af en stuiterde weg het gras in. Niet meer terug gevonden.

Op vrijdag moest ik mijn fiets en de fiets- en loopspullen inleveren. Aan het begin van de avond de briefing en daarna snel naar huis. Naar bed want de nacht ervoor slecht geslapen dus een beetje extra rust is lekker.

Zaterdag 14 september
Het is inderdaad slecht weer want het is nat en koud weer. Ik ben pas tegen zeven uur op het parc fermee en moet me snel omkleden. Het Weerwater ligt er niet rustig en het golft aardig. Ik zwem slecht en kom met een tijd van rond de 1:12 uur uit het water. Langzame wissel waarbij ik ook nog eens mijn startnummer vergeet om te doen. Eerste ronde fietsen gaat goed en zonder dat ik het weet fiets ik makkelijk 2:45 uur. In de tweede ronde barst op een kilometer of 20 voor de finish het noodweer los. Zware regen en storm leveren een extra tijd van een half uur op en uiteindelijk fiets ik dus zes uur. Onderkoeld kom ik van de fiets af en twijfel of ik verder moet gaan. Gelukkig praat een andere triathleet mij om en met veel pijn en moeite krijg ik sokken aan en kan ik mijn veters nog strikken. Ik start met lopen en loop uiteindelijk de triathlon uit. Ik ben trots op mijn prestatie dat ik 'm toch heb uitgelopen. Niet de gehoopte tijd maar wel onder extreme omstandigheden uitgelopen.

Trainingen week 37
Dinsdag 10 september
Training: Zwemtraining
Afgelegde afstand: 1.600 meter
Gevoel: lekker gezwommen en niet in te hoog tempo
Opmerkingen: binnen getraind i.p.v. buiten

Woensdag 11 september
Training: Fietstraining
Afgelegde afstand: 52 kilometer
Gevoel: rustig gefietst
Opmerkingen: training om de spieren los te maken
Weer: in de middag harde wind, wisselend bewolkt gelukkig even droog

Donderdag 12 september
Training: Looptraining
Afgelegde afstand: 6 kilometer
Gevoel: lekker rustig duurtempo gelopen
Opmerkingen: laatste looptraining
Weer:

Training: Zwemtraining
Afgelegde afstand: 1.900 meter
Gevoel: rustig gezwommen
Opmerkingen: zwemparcours verkennen voor zaterdag
Weer:

Geen opmerkingen: